SiteLogo

فواید گوشت قرمز برای کودکان

0 911
فواید گوشت قرمز برای کودکان

مصرف گوشت برای ارتقای سلامت، افزایش ایمنی و رشد کودک مناسب  و برای اطمینان از عملکرد صحیح ذهن و یادگیری مصرف آن ضروری است.

انتخاب غذای مناسب برای نوزاد همیشه دغدغه اصلی مادران و پدران است. اینکه غذایی که انتخاب می کنند برای او مضر نباشد و سلامتش را به خطر نیندازد. یکی از غذاهایی که بسیاری از والدین تمایلی به دادن آن به فرزندان خود ندارند، گوشت قرمز است. چه زمانی می توانید به کودک خود گوشت قرمز بدهید؟ فواید و مضرات گوشت قرمز برای کودک شما چیست؟

فواید گوشت قرمز برای کودکان

چه زمانی کودک می تواند گوشت بخورد؟

بهترین زمان استفاده از گوشت در رژیم غذایی نوزاد بعد از 7 ماهگی است. کودکان در سه سالگی باید سه تا چهار بار در هفته و هر بار 50 تا 60 گرم گوشت قرمز بخورند. با این حال، یکی از دلایل عدم تمایل آنها به خوردن گوشت، سختی جویدن آنها است و در این سن اغلب تمایل به خوردن غذاهای راحت دارند، بنابراین از خوردن گوشت خودداری می کنند. کارشناسان توصیه می کنند که شروع به خوردن گوشت با پوره بسیار رقیق کنید. گوشت حاوی آهن و روی است که به راحتی جذب می شود.

فواید گوشت قرمز برای کودکان

چرا نوزاد باید گوشت بخورد؟

کارشناسان معتقدند بدن نوزاد پس از 6 و 7 ماهگی به آهن زیادی نیاز دارد. گوشت منبع خوبی از آهن و روی است. نوزادان برای رشد مناسب و جلوگیری از کم خونی به آهن زیادی نیاز دارند، بنابراین افزودن گوشت به رژیم غذایی کودک راه خوبی برای دریافت طبیعی این مواد مغذی است. اگر کودک از شیر مادر تغذیه می کند، آهن برای او اهمیت ویژه ای دارد.

گوشت نه تنها سرشار از آهن است، بلکه نوع خاصی از آهن نیز دارد که فقط در غذاهای با منشاء حیوانی یافت می شود. این نوع در نوزاد بهتر از آهن گیاهان جذب می شود. گوشت همچنین سرشار از پروتئین، روی، ویتامین B12 و چربی است.

برای استفاده از گوشت قرمز در رژیم غذایی کودک به نکات زیر توجه کنید:

  • قبل از دادن گوشت به نوزاد حتما با یک متخصص مشورت کنید.
  • خوردن گوشت را به تدریج و چند بار در هفته و به مقدار بسیار کم شروع کنید. دادن گوشت زیاد به نوزاد به کلیه های او فشار می آورد. باید روزانه گوشت را به مقدار بسیار کم با سایر غذاها مخلوط کرده و به نوزاد بدهید.
  • دستگاه گوارش نوزاد بسیار حساس است. گوشت باید خوب پخته و پوره شود تا کودک بتواند آن را هضم کند. گوشت باید کاملا پخته باشد و در بافت متوسط ​​آن اثری از گوشت خام باقی نماند.

فواید گوشت قرمز برای کودکان

چه گوشت هایی برای نوزادان ممنوع است؟

گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس و همبرگر برای نوزادان مضر هستند زیرا نمک و نیترات بالایی دارند. سوشی و ماهی خام نیز برای نوزادان ممنوع است. لطفا توجه داشته باشید که غذای کودک باید کاملا پخته شود.

فواید گوشت قرمز برای کودکان