SiteLogo

فواید مصرف هندوانه در دوران حاملگی

(دلنیا یوسفی) 08 آبان 1402
0 636
هندوانه-در-حاملگی

هندوانه به عنوان میوه‌ای با ارزش غذایی بالا و مفید برای سلامتی خصوصا دردوران حاملگی شناخته شده است. مصرف هندوانه در دوران حاملگی باعث کاهش حالت تهوع می شود، همچنین باعث افزایش رطوبت بدن می شود و از کمبود آب بدن جلوگیری می کند.

هندوانه به عنوان میوه‌ای با ارزش غذایی بالا و همه کاره و مفید برای سلامتی شناخته شده است. این میوه را می‌توانید به جای گوجه فرنگی در سالادتان استفاده کنید تا سالادتان تردی و رنگی اشتهاآور به خود بگیرد.

فواید مصرف هندوانه در دوران حاملگی

مصرف هندوانه در دوران حاملگی باعث برطرف شدن سوزش و ورم معده می شود، همچنین قند موجود در هندوانه در دوران حاملگی باعث کاهش حالت تهوع صبحگاهی و تشنگی می شود. 92% هندوانه از آب تشکیل شده  است. هندوانه به دلیل دارا بودن مواد معدنی مفید از گرفتگی عضلات در سه ماه سوم حاملگی جلوگیری می کند. هندوانه درحفظ زیبایی پوست در دوران حاملگی موثراست.

به گفته ی متخصصان تغذیه خواص دارویی هندوانه کمتر ازگوجه فرنگی نیست، لیکوپین هندوانه به مراتب خیلی بیشتر از گوجه فرنگی است، هندوانه دارای آنتی اکسیدان هایی است که ازسرطان جلوگیری می‌کند و ازبدن دربرابر بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت می کند. و همچنین قدرت وعملکرد سیستم ایمنی بدن را در برابر سموم افزایش می‌دهد. مصرف هندوانه در دوران حاملگی از زشت شدن پوست جلوگیری می کند زیرا هندوانه می تواند spf پوست را بالا ببرد. از دیگر فواید هندوانه در دوران حاملگی جلوگیری از پره اکلامسی یعنی دفع پروتئین توسط کلیه ها از طریق ادرار است.

فواید مصرف هندوانه در دوران حاملگی

هندوانه سرشار از ویتامین A,C و B6 است و همچنین پتاسیم و منیزیم بالایی نیز دارد. ویتامین ها و مواد مغذی مفید در دوران حاملگی برای رشد بینایی، مغز، اعصاب و سیستم ایمنی جنین  بسیار حائز اهمیت هستند. وظیفه ی پتاسیم در دوران حاملگی تنظیم آب داخل خون است.

 

روشی ساده برای کاهش حالت تهوع

 برای از بین بردن حالت تهوع در دوران حاملگی می توانید یک لیوان آب هندوانه خنک همراه با یخ و یا آب هندوانه یخ زده را مصرف کنید. آب هندوانه باعث شادابی پوست در دوران حاملگی می شود.

فواید مصرف هندوانه در دوران حاملگی

روش درست کردن آب هندوانه

برای درست کردن آب هندوانه کافی است چند تکه هندوانه که قبلا دانه هایش را جدا کرده اید را داخل میکسر بریزید و تکه‌ها را با قاشق به داخل فشار ندهید. پالپ‌هایش را جدا کنید و  بلافاصله میل کنید. قبل از خوردن هم خوب آن را بهم بزنید. ممکن است بعضی از افراد هنگام خوردن آب هندوانه یک قاشق آب مرکباتی مثل  لیمو یا پرتقال  را به آن اضافه کنند که این موضوع با توجه به سلیقه ی افراد مختلف متفاوت است.

برای درست کردن تکه‌های یخی هندوانه، باید 4 پیمانه هندوانه یخ زده بی‌ هسته و یک قاشق آب لیمو را با هم مخلوط کنید. آب میوه به دست آمده را در قالب‌های شکل‌ دار بریزید. برای رهایی از فیبرها آن را از یک الک ریز رد کنید و داخل قالب بریزید. روی هر قالب یک در پوش آلومنیومی بگذارید و با چاقو تکه‌ای کوچک از آلومینیوم را سوراخ کرده و یک چوب بستنی داخلش فرو ببرید. آن را داخل فریزر بگذارید تا کم کم سفت شده و آماده خوردن شود.

فواید مصرف هندوانه در دوران حاملگی