SiteLogo

ماسک های خانگی برای از بین بردن جوش های سرسیاه

0 482
علت جوش سر سیاه چیست؟

جوش های سرسیاه یکی از انواع رایج جوش ها هستند که بسیار ریز هستند و می توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند. به طور کلی، جوش های سرسیاه بیشتر روی صورت و بینی ظاهر می شوند. موثرترین راه برای جلوگیری از جوش های سر سیاه این است که روزانه صورت خود را تمیز کنید. برای از بین بردن جوش های سر سیاه در اسرع وقت می توانید از ماسک های سر سیاه نیز استفاده کنید.

علت جوش سر سیاه چیست؟

علت جوش های سر سیاه چیست؟

جوش های سرسیاه زمانی ایجاد می شوند که دهانه فولیکول های موی پوست مسدود شود. هر فولیکول حاوی یک مو و یک غده چربی است که روغن تولید می کند. این روغن که سبوم نام دارد به نرم شدن پوست کمک می کند. سلول ها و چربی های مرده پوست در دهانه فولیکول پوست جمع می شوند و برآمدگی به نام کومدو را تشکیل می دهند. برخی از عواملی که می توانند احتمال بروز آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش دهند عبارتند از:

  • تولید بیش از حد چربی بدن،
  • تجمع باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه در پوست،
  • استفاده از برخی داروها مانند کورتون ها،
  • لیتیوم یا آندروژن ها، مسدود شدن منافذ پوستبا استفاده مداوم.از لوازم آرایشی و بهداشتی
  • تعریق بیش از حد پوست صورت یا بدن
  • تحریک فولیکول های مو
  • تراشیدن و سایر عواملی که به باز شدن فولیکول های مو کمک می کند
  • رطوبت و چربی زیاد در محیط
  • برخی از بیماری ها مانند استرس، سندرم تخمدان پلی کیستیک و سندرم پیش از قاعدگی
  • داروهایی که باعث می شوند حرکات سریع گردش سلول‌های پوست به تغییرات هورمونی و افزایش سن تبدیل می‌شود
  • ترشح هورمون‌های جنسی بیشتر باعث افزایش تولید غدد سبوم‌ساز می‌شود و به همین دلیل بروز آکنه در سنین بلوغ بیشتر است

علت جوش سر سیاه چیست؟

 5 ماسک خانگی 100% موثر برای از بین بردن و درمان جوش های سر سیاه

ماسک خمیردندان و نمک

یکی از ساده‌ترین روش‌های از بین بردن جوش‌های سرسیاه استفاده از ماسک خمیردندان و نمک است .

مواد لازم برای تهیه این ماسک خانگی یک قاشق چای‌خوری خمیردندان و یک قاشق چای‌خوری نمک را باهم مخلوط‌کنید و روی پوست بمالید و بگذارید ماسک روی پوست خشک شود و بعد دست را مرطوب کرده به‌آرامی با دست پوست را مالش دهید و بعد از چند دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید. این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا جوش‌های سرسیاه پوست از بین روند.

علت جوش سر سیاه چیست؟

ماسک ژل آلوورا

ژل طبیعی آلوورا درمان فوق‌العاده است برای انواع مشکلات پوستی و برای  از بین بردن جوش‌های سرسیاه و دانه‌های سرسیاه بینی هم می‌توانید از ژل آلوورا استفاده کنید. به همین منظور یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را روی بینی بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب ولرم بشورید. این ماسک بی‌نظیر را حداقل ۲ بار در هفته تکرار کنید.

علت جوش سر سیاه چیست؟

ماسک ژلاتین و شیر

برای تهیه ماسک ژلاتین و شیر یک قاشق غذاخوری ژلاتین بدون طعم و یک قاشق غذاخوری شیر را باهم مخلوط‌کنید و به مدت 15 ثانیه آن را در مایکروفر یا روی شعله آرام حرارت دهید تا گرم شود و ماسک را روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود و این ماسک 30 تا 40 دقیقه باید روی پوست بماند. بعد پوست را  با آب ولرم بشورید. برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک جوش‌شیرین و لیموترش

برای تهیه ماسک جوش‌شیرین و لیموترش یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی ترش تازه را باهم مخلوط‌کنید ماسک را روی پوست بمالید و صبر کنید تا خشک شود این ماسک برای پاک‌سازی پوست بسیار مناسب است و سعی کنید از این ماسک حداقل یک‌بار در هفته استفاده کنید.

علت جوش سر سیاه چیست؟

ماسک لیموترش و عسل

عسل در درمان مشکلات پوستی بسیار مؤثر است لیموترش هم خاصیت اسیدی دارد و یک مکمل خوب در کنار عسل است برای تهیه این ماسک خانگی یک‌دوم قاشق چای‌خوری عسل را با آب نصف لیموترش مخلوط‌کنید و ماسک به‌دست‌آمده را روی پوست قرار دهید و بگذارید این ماسک ده تا پانزده دقیقه روی پوست بماند از این ماسک می‌توانید هفته‌ای دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

علت جوش سر سیاه چیست؟