SiteLogo

بهترین جراح پروتز سینه در تهران و ایران

(دلنیا یوسفی) 19 آبان 1401
0 276
جراح پروتز سینه

چکیده : بهترین جراح پروتز سینه در تهران و ایران را چگونه و با چه معیار و فاکتورهایی باید انتخاب کنیم؟

 

مقدمه

جراحی پروتز سینه جزو یکی از محبوب ترین روش ها بین زنان محسوب می شود و چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا طرفداران زیادی دارد که خواهان اصلاح فرم سینه های خود هستند. این جراحی هم میتواند هدف درمانی داشته باشد و هم هدف زیبایی. اما انتخاب بهترین جراح پروتز سینه یک فاکتور مهم قبل از انجام عمل است که باید به آن حساسیت به خرج دهید. لذا تا پایان این مقاله همراه ما باشید، چون میخواهیم در این نوشتار به مساله ای توجه کنیم که شاید در مقالات کمتری به آن اشاره شده باشد و آن هم مساله فاکتورها و معیارهای شناخت بهترین جراح پروتز سینه است.

جراح پروتز سینه

بهترین دکتر پروتز سینه را چگونه انتخاب کنیم؟

بهبود فرم سینه ها و افزایش سایز آن ها و همچنین باسازی سینه پس از سرطان سینه از اهداف جراحی پروتز سینه است. همچنین، جراحی پروتز سینه گزینه مناسبی برای کسانی است که مجبور به ماستوپکسی (برداشتن کل سینه) هستند یا اینکه بخشی از پستان های خود را در “لامپکتومی” در اثر معالجه سرطان از دست داده اند. همچنین، جراحی پروتز سینه میتواند در تعادل وزن بیمار بسیار کمک کننده باشد چون در انجام آن وزن بیمار، تعادل شانه ها نیز بررسی خواهد شد.

زمانیکه بیمار به پزشک مراجعه می کند ابتدا درباره هدفش از جراحی و خواسته هایش با پزشک صحبت می کند تا وضعیتش از سوی پزشک مورد بررسی قرار گیرد. اما آیا بیمار جراحی موفقیت آمیزی خواهد داشت؟ این سوال تا حدود زیادی بستگی به شرایط بیمار و پزشک اش دارد. جراحان زیادی در حوزه پروتز سینه و جراحی سینه فعالیت می کنند اما باید برای این کار جراحی را انتخاب کنید که بهترین و ایده آل ترین نتیجه را برایتان به ارمغان بیاورد. این جراحی در افزایش اعتماد به نفس و بهبود شرایط زندگی بیمار بسیار موثر است.

نکات کلیدی وفاکتورهای مهمی برای انتخاب جراح پروتز سینه وجود دارد که توجه به آن کمک بسیار زیادی به شما برای انتخاب بهترین جراح می کند. نباید انتخاب جراح تان را سرسری بگیرید چون این کار باعث عوارض، عدم موفقیت جراحی و پشیمانی های آتی برای شما می شود. چه کسانی کاندیدای مناسب تری برای این جراحی هستند؟

  • افرادی که دارای سینه های کوچک تری هستند ومیخواهند سایز آن را به وسیله پروتز افزایش دهند
  • افرادی که به علت افزایش سن و یا شیردهی دچار افتادگی سینه شدند
  • بیمارانی که به علت سرطان سینه، پزشک مجبور به تخلیه یک یا هر دو سینه آنها شده است
  • افرادی که به خاطر لاغری ناگهانی سینه هایشان افت سایز شدید پیدا کرده است
  • کسانی که سایز سینه راست و چپ شان با یکدیگر متفاوت است( یکی کوچک تر از دیگری است)
  • افرادی که ژنتیکی دچار نقص در سینه هایشان هستند

در ادامه به شما همچنین، توضیح خواهیم داد که بهترین جراح سینه چه فاکتورهایی باید داشته باشد.

 

بهترین جراح پروتز سینه چه فاکتورهایی باید داشته باشد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که دغدغه بیمارانی است آن است که بهترین جراح پروتز سینه در تهران و ایران کیست و باید به کدام پزشک مراجعه کنند. یکی از کارهایی که برای شناخت این موضوع بسیار کمک می کند آن است که ایتدا بدانیم مهم ترین ویژگی های بهترین دکتر پروتز سینه چه فاکتورهایی است که به طور مفصل در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

  • بهترین جراح پروتز سینه باید دارای فاکتورهای زیر باشد:

1. مسئولیت پذیر باشد: پاسخگویی و مسئولیت پذیری یکی از مهم ترین ارکانی است که جراح شما باید داشته باشد. جراحی که این ویژگی را دارد به خوبی دربرابر بیمار پاسخگو است و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی بیمار را در شرایط سخت قرار نمی دهد. پاسخگوی اعمال و تصمیماتی که می گیرد هست و مشاوره مناسب و اطلاعات کافی را در زمینه جراحی به خوبی به بیمار ارائه می کند و برای بیمارش وقت و انرژی کافی میگذارد.

2. سابقه و تجربه کاری: سابقه و تجربه کاری نیز یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهایی است که جراح پروتز سینه تان باید داشته باشد. اینکه جراح سابقه عمل های بی شماری را داشته باشد و در تمام شرایط به درستی محک زده شده باشد به شما کمک می کند جراحی کم عارضه تر و موفق تری داشته باشید چون پزشک شما تازه کار نیست و تجربه قرار گرفتن در هر شرایطی را دارد و نسبت به موضوع اشراف کامل دارد و احتمال خطایش پایین است. برای سنجش این موضوع می توانید با مرور کارنامه پزشکی جراح و همچنین نمونه کارهای او از میزان سابقه و تجربه کاری او مطلع شوید.

3. برند بودن:تجربه، شخصیت، تعهد، موفقیت، رفتار و منش جراح و تخصص و مهارت او آن را به مرور زمان به یک برند در جامعه پزشکی تبدیل می کند. وقتی پزشکی طی سالها سابقه و تجربه کاری و با مسئولیت پزشکی و حرفه ای خود به فعالیت می پردازد، شهرت اش در سراسر کشور زبان زد عام و خاص می شود و باعث می شود که تقریبا بیش از نیمی از جامعه پزشکی به کار و تخصص و حرفه ای او ایمان آورده و حرف اول را در آن زمینه بزند.

4. رشته تخصصی:در رابطه با رشته تخصصی هم باید بگوییم که وقتی پزشک را انتخاب می کنید خیلی مهم است که آن فعالیت جزو رشته تخصصی او باشد. این مساله باعث حرفه ای تر عمل کردن او در جراحی خواهد شد. تخصص داشتن پزشک در زمینه جراحی سینه وابسته به این است که پزشک تان حتما جراح پلاستیک باشد و دوره های تخصصی مربوط به این رشته را در بهترین دانشگاه های ایران و دنیا طی کرده باشد.

جراح پروتز سینه

5. داشتن تیم:داشتن تیم حرفه ای به پزشک متخصص وبا تجربه کمک می کند تا بیمار بهترین نتیجه را بگیرد چون نمی توان مجموع نتیجه یک عمل و همه چیز را وابسته به پزشک دانست، یک جراحی موفق حاصل یک کار تیمی موفق هم هست. بنابراین، داشتن یک تیم حرفه ای هم جزو شرایطی است که پزشک ایده آل باید آن را دارا باشد. بنابراین، در انتخاب پزشک حتما به این مساله نیز باید دقت کافی شود.

6. رضایت بیماران: نه تنها برای انتخاب پزشک جراح پروتز سینه بلکه برای انجام هر جراحی ای توجه بسیاری به میزان رضایت بیماران داشته باشید.

اینکه بیماران قبلی چقدر از جراحی خود رضایتمند بودند و اینکه چقدر نتیجه جراحی مطابق با خواسته ها و نیازهایشان بوده است و اینکه پزشک چقدر در این راستا آنها را همراهی و حمایت کرده است، میتواند به اطمینان خاطر شما برای تایید پزشکی که انتخاب کرده اید کمک کند و به شما بگوید چقدر در انتخاب جراح تان درست عمل کرده اید.

یکی از کارهایی که در این زمینه می توانید انجام دهید، پرس و جو از بیماران هنگام مراجعه به مطب پزشک و نظرخواهی از آنهاست، همچنین درکنار آن میتوانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام یا سایت پزشک کامنت ها و نظارت بیماران را بخوانید و بررسی کنید.

7. مشاوره های تخصصی قبل و بعد از عمل پروتز سینهبرای انجام هرگونه جراحی، اخذ مشاوره های تخصصی از ضرورت بالایی برخوردار است. بنابراین، برای انجام جراحی پروتز سینه انجام مشاوره های تخصصی قبل و بعد از عمل پروتز سینه ضروری است. پزشک متعهد و با تجربه زمان کافی را جهت این مشاوره ها چه قبل از جراحی و چه بعد از آن اختصاص می دهد تا بهترین نتیجه برای بیمار حاصل شود. در این جلسات بیماران توجه داشته باشند که تمام اطلاعات درست و لازم را در اختیار جراح قرار دهند.در این جلسات، با توجه به اطلاعات موجود در رابطه با بیمار پزشک شرایط او را برای جراحی بررسی خواهد کرد. بنابراین، لازم است بیماران در ارائه اطلاعات به پزشک صادقانه و با دقت عمل کنند. به طور مثال، داشتن یک بیماری خاص، ممکن است باعث تهدید جان بیمار شود و پزشک پس از مطلع شدن درباره این بیماری جراحی را لغو خواهد کرد. همچنین، جلسات بعد از پروتز سینه نیز جراح نکات لازم برای دوران نقاهت و نحوه مراقبت از زخم ها را به بیمار خواهد گفت و بیمار لازم است به تک تک توصیه های او توجه کند و آنها را سرسری نگیرد.

 

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

همانظور که به آن اشاره کردیم، انتخاب جراح مناسب می تواند در موفقیت جراحی و رسیدن به نتیجه ایده آل بسیار موثر باشد. بنابراین، بر اساس درخواست های مکرری که در رابطه با معرفی بهترین جراح پروتز سینه در تهران داشتید، به ارائه لیست 5 نفره از بهترین ها کرده ایم. توجه داشته باشید که این به منزله انتخاب نهایی شما نمی باشد و حتما باید تحقیقات و بررسی هایی که در بالا به آن اشاره شد را در انتخاب جراح خود رعایت کنید.

  • دکتر” وحید حریری”، فلوشیپ جراحی پلاستیک و جراح پستان
  • دکتر” محمدرضا ترحمی”، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
  • دکتر” رضا وقردوست”، فوق تخصص جراحی پلاستیک و جراح پروتز سینه
  • دکتر “علیرضا بابایی”،فوق تخصص جراحی پلاستیک وزیبایی
  • دکتر” علی احمد رجب پور”، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

 

جمع بندی

نتیجه موفق یک جراحی تا حدود زیادی وابسته به جراح و پزشک بیمار است تا بتواند به بهترین شکل نواقص و ایرادات سینه بیمار را برطرف کرده و ظاهری زیبا به سینه های او بدهد. متاسفانه برخی این نکته را نادیده می گیرند و متاسفانه وقتی نتایج ناگوار آن را متحمل می شوند به اهمیت آن پی می برند.

یکی از مهم ترین سوالاتی که دغدغه بیمارانی است آن است که بهترین جراح پروتز سینه در تهران و ایران کیست و باید به کدام پزشک مراجعه کنند. یکی از کارهایی که برای شناخت این موضوع بسیار کمک می کند آن است که ابتدا بدانیم مهم ترین ویژگی های بهترین جراح پروتز سینه چه فاکتورهایی است که مهم ترین آنها، مسئولیت پذیری، سابقه و تجربه کاری، رضایت بیماران، تخصص، برند بودن، داشتن تیم حرفه ای می باشد که درباره هرکدام به صورت جداگانه در بالا توضیح دادیم. همچنین در بالا لیستی از بهترین پزشکان جراح پروتز سینه بر اساس درخواست مکرر شما ارائه شد که باز هم تاکید می کنیم به منزله انتخاب نهایی تان نباید آن را تلقی کنید و حتما باید درباره آنها تحقیقات لازم را داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید. همچنین، اگر باز هم در این رابطه نیاز به پرسش و مشاوره داشتید می توانید با تماس و دریافت وقت از مطب دکتر وحید حریری، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.