SiteLogo

تشخیص خیانت زن

(دلنیا یوسفی) 25 آبان 1402
0 855
تشخیص خیانت زنان

خیانت زنان

در گذشته بیشتر خیانت ها توسط مردان انجام می شد و خیانت مردان رایج تر بود، اما متاسفانه امروزه خیانت زنان افزایش چشم گیری داشته است. خیانت یکی از ناشایست ترین اعمالی است که هر زن متاهلی می تواند انجام دهد و صدمات جبران ناپذیری به خانواده اش وارد کند. اگر نسبت به همسرتان شک دارید، او را قضاوت نکنید و او را متهم به انجام کاری نکنید. زیرا تغییرات ناگهانی در رفتار زنان به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد و در بسیاری از موارد نمی توان گفت که این ها نشانه های خیانت در زنان است. پس بهتر است برای تشخیص خیانت به روانشناس مراجعه کنید و رفتار های همسرتان را که شما را مشکوک کرده است توصیف کنید و زیرنظر بگیرید تا در صورت وجود خیانت بهترین تصمیم را بگیرید. در صورت بروز خیانت زن، تنها زن مقصر این حادثه تلخ نیست، بلکه مرد نیز نقش مهمی داشته است. علائم خیانت زنان و علائم خیانت مردان علی رغم شباهت هایی که دارند تفاوت هایی هم دارند و به دلایل مختلفی بروز می کنند.

 

نشانه های خیانت زنان:

وقتی زن به شوهرش خیانت می کند، نشانه هایی بروز می کند. با کمک روانشناس و ارزیابی علائم خیانت همسر و همچنین نظارت بر رفتار های همسرتان می توانید به خیانت پی ببرید. از علائم خیانت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱-سرد شدن همسر:

سردی زنان یکی از بارز ترین نشانه های خیانت زنان است. بنابراین زن دیگر نمی تواند به همسر خود ابراز عشق و علاقه کند و ارتباط عاطفی بین زوجین با مشکلات جدی مواجه می شود. علاوه بر این، چنین زنانی از رابطه جنسی با همسر خود اجتناب می کنند و دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی با او ندارند.

 

2- ابتلا به بیماری های مقاربتی:

زنانی که خیانت می کنند ممکن است به بیماری های مقاربتی جدیدی مبتلا شوند. بیماری های واژینال مانند عفونت های شدید و زگیل تناسلی و همچنین زگیل های دهانی از جمله بیماری های مقاربتی هستند که در رابطه نامشروع با فردی غیر از همسر بروز می کنند. (این علامت یکی از نشانه های خیانت زنانه است که بسیار مهم است)

 

3- خشونت های بی دلیل:

برخی از زنان زمانی که خیانت کرده باشند و رابطه نامشروع برقرار کرده باشند به دنبال مقصر این اتفاق می گردند و همسر خود را در این امر مقصر می دانند. به همین دلیل بدون دلیل با شریک زندگی خود با خشونت و عصبانیت رفتار می کنند.

 

4- محبت زیاد به خانواده و همسر:

یکی دیگر از نشانه های خیانت زن این است که بعد از خیانت و رابطه نامشروع، احساس گناه می کند و عذاب وجدان دارد. به همین منظور او برای رفع عذاب وجدان خود سعی در محبت به خانواده و همسرش دارد و مدام به بهانه های مختلف از آن ها عذرخواهی می کند.

 

5- احساس نگرانی:

چنین افرادی دائماً نگران هستند زیرا می ترسند رابطه جدیدشان فاش شود.

 

6- تغییر در عادات رفتاری:

زنانی که خیانت می کنند ناگهان رفتار و اعمال خود را تغییر می دهند. مثلاً: به خانه رسیدگی نمی کنند، لباس شوهرشان را آماده نمی کنند، به امور و درس بچه ها رسیدگی نمی کنند و …

 

7- تغییر زمان ورود و خروج به منزل:

چنین زنانی به بهانه های مختلف خانه را ترک می کنند، دیر به خانه بر می گردند و مدام ترک خانه را توجیه می کنند.

 

8- آراستگی و مراقبت بیش از حد:

یکی از نشانه های مهم خیانت زنان توجه بیشتر به ظاهر و توجه بیش از حد به آراستگی خود است. آن ها همچنین بدون آراستگی از خانه خارج نمی شوند.

 

9- ایجاد حریم خصوصی:

چنین زنانی برای خود حریم خصوصی ایجاد می کنند و کسی را وارد فضای شخصی خود نمی کنند. به عنوان مثال: تلفن همراه شان را از خود دور نمی کنند، برای تلفن همراه خود رمز شخصی تعیین می کنند، مدام با تلفن صحبت می کنند و پیامک می نویسند. آن ها همچنین شریک زندگی خود را از اقدامات خود آگاه نمی کنند.

 

10- تغییر ناگهانی در امور روزمره:

تغییر ناگهانی در زندگی روزمره یکی دیگر از نشانه های خیانت در یک زن است. مثلاً به سفرهای کاری می رود، زمان بیشتری را با دوستان خود می گذراند، در کلاس های مختلف تفریحی یا ورزشی شرکت می کنند و … چنین تغییراتی عدم صداقت و دروغ گویی فرد را می رساند.

 

11- از آن ها اعتماد بخواهید:

هنگامی که همسران زنان خیانت کار متوجه خیانت آن ها می شوند و به آن ها مشکوک می شوند، از آن ها می خواهند تا دلیل آن را توضیح دهند، اما چنین زنانی از دادن پاسخ های منطقی اجتناب می کنند و سعی می کنند همسر خود را متقاعد کنند. در نهایت آن ها می خواهند به او اعتماد کنند و نگران شرایط نباشند.

 

12- مقایسه همسر با دیگران:

یکی از نشانه‌ های خیانت در زنان این است که دائماً شریک زندگی خود را با مردان دیگر مقایسه می‌ کنند، به نقاط قوت دیگران اشاره می ‌کنند و از همسر خود نسبت به آنچه که هستند احساس نارضایتی می‌ کنند.

13- پرهیز از صحبت کردن و وقت گذراندن با همسر:

زنانی که خیانت می کنند دیگر نمی خواهند با همسرشان صحبت کنند. آن ها همچنین دیگر نمی خواهند با شوهرانشان وقت بگذرانند. چنین زنانی دوست دارند از شوهر خود دور باشند، مثلاً به او پیشنهاد می کنند که به تنهایی سفر کند.

 

14- برداشت مبالغ بی دلیل از حساب:

برخی از خانم هایی که به همسرشان خیانت می کنند بی دلیل مبالغ هنگفتی را از حساب خود برداشت می کنند یا از شما پول نقد می گیرند و در حساب دیگری ذخیره می کنند تا پس از جدایی بتوانند زندگی خود را بازسازی کنند. این یکی از نشانه های آشکار خیانت زنان است.

 

15- یافتن وسایل جلوگیری از بارداری:

یکی از بارزترین نشانه های خیانت یک زن، یافتن کاندوم در خانه یا ماشینش است، اگر این کاندوم برای همسرش نباشد.

 

16- استفاده از قرص های ضد بارداری:

اکثر زنانی که به همسر خود خیانت می کنند از بارداری اجتناب می کنند. به همین دلیل از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند تا ناخواسته باردار نشوند.

 

17- استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی:

زنان خیانت کار به طور چشم گیری استفاده خود را از رسانه های اجتماعی افزایش می دهند. چنین افرادی تمایل دارند حتی در خانه با معشوقه خود صحبت کنند.

 

18- فراموشی:

خیانت کاران فراموشکار می شوند و تاریخ رویداد های مهم را فراموش می کنند. به عنوان مثال: تاریخ تولد همسر و فرزندان، تاریخ ازدواج و … را فراموش می کنند.

 

19- عدم استفاده از موبایل نزد همسر:

زنان خیانت کار چون دائما نگران افشای اسرار خود هستند از استفاده از تلفن همراه نزد همسر خود اجتناب می کنند تا مبادا شوهرشان در جریان قرار گیرد.

 

علاوه بر این، اگر همسرش ببیند او با گوشی خود کار می کند، بسیار دستپاچه می شود و استرس می گیرد و به سرعت گوشی خود را کنار می گذارد.

 

20- تقویت استقلال فردی:

این افراد سعی می کنند در امور خود مستقل باشند و در انجام کار ها از شریک زندگی خود کمک نمی گیرند و از حمایت او استفاده نمی کنند. این افراد در اکثر کار ها مستقل هستند و با همسر خود مشورت نمی کنند.

 

منبع: دکتر ترانه موذنی