SiteLogo

کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ ؟

(دلنیا یوسفی) 04 خرداد 1401
0 789
ضد آفتاب رنگی یا بدون رنگ

مدتی است که استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی چندکاره میان مصرف‌کنندگان بسیار رواج پیدا کرده است. در صدر این محصولات، کرم‌های ضد آفتاب رنگی قرار دارد و یکی محبوب‌ترین آن‌هاست. ضدآفتاب‌های رنگی علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه‎‌های مضر خورشید، کاربردی به‌جای پرایمر، کرم پودر و مرطوب‌کننده دارد. حال این پرسش به‌وجود می‌‌آید که استفاده از ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟ما در ادامه نوشته به این پرسش پاسخ می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین قیمت ضدآفتاب بیودرما در مو تن رو

 

ضد آفتاب رنگی چیست؟

دسته‌ای از ضد آفتاب‌های معدنی یا فیزیکی که حاوی اکسیدهای آهن، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند، با عنوان ضدآفتاب رنگی شناخته می‌شوند. این ضدآفتاب‌های رنگی مانند سدی روی پوست قرار می‌گیرند و علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه‌های UV ، مانع از نفوذ نور آبی ساطع‌شده از صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه به پوست می‌شوند. تنها مشکلی که کرم های ضدآفتاب مبتنی بر مواد معدنی دارند، این است که گاهی یک لایه سفید گچی روی پوست باقی می‌گذارند. به همین دلیل به برخی از این کرم‌ها، رنگدانه‌هایی در طیف وسیعی از سایه‌ها اضافه می‌کنند تا مشکل را رفع کنند. به همین دلیل با نام ضد آفتاب رنگی شناخته می‌شوند.

 

تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی با بی رنگ

برای انتخاب راحت‌تر میان کرم ضدآفتاب رنگی با بی رنگ، باید با تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوید. فیلترهای موجود در کرم‌های ضد آفتاب وسیع‌الطیف و بدون رنگ، اشعه‌های UVA و UVB را مسدود می‌کنند؛ اما قابلیت جلوگیری از نور مرئی را ندارند. اگر بخواهید از نور مرئی جلوگیری کنید، باید کرم ضد آفتاب روی پوست قابل مشاهده باشد. ذرات موجود در کرم‌های ضدآفتاب بی رنگ بسیار ریز شده‌اند تا رنگ سفید آن‌ها روی پوست قابل مشاهده نباشد. به همین دلیل قابلیت مسدودسازی نور مرئی را ندارند.

 

کدام ضد آفتاب بهتر است؟

اکنون به پرسش اصلی، یعنی کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ می‌رسیم. هر دو نوع کرم‌های ضد آفتاب فوایدی مشابه یکدیگر دارند. مثلاً شما می‌توانید بهترین قیمت ضدآفتاب بیودرما در مو تن رو را در انواع رنگی و بی رنگ بیابید؛ اما ضدآفتاب رنگی دارای رنگدانه‌هایی است که به‌صورت یک‌پارچه با پوست ترکیب می‌شوند. به دلیل وجود رنگ‌دانه‌های موجود در ضد آفتاب‌های رنگی پوست شما از نظر آرایشی ظریف‌تر و زیباتر از ضدآفتاب‌های بی رنگ دیده می‌شود. همچنین می‌تواند تغییر رنگ پوست، لکه و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را بپوشاند. کرم‌های ضد آفتاب رنگی معمولاً در دسته کرم‌های BB همه‌منظوره و کرم‌های CC قرار می‌گیرند. طبق تحقیقاتی که در ژورنال آکادمی پوست آمریکا منتشر شده است، ضد آفتاب معدنی رنگی خط دفاعی بهتری در برابر نور مرئی که موجب‌ هایپرپیگمانتاسیون و بسیاری از مشکلات پوستی دیگر می‌شود، دارد. چراکه فیلترهای معدنی در کرم‌های ضد آفتاب بی رنگ به شکل نانوذرات استفاده می‌شوند تا ظاهر گچی و سفید روی پوست را کمتر کنند. همین موضوع سبب کاهش محاظت آن‌ها در برابر نور مرئی می‌شود. برندهای مختلفی انواع ضد آفتاب های رنگی و بی رنگ را وارد بازار می‌کنند. به عنوان مثال رنگ های مختلف ضدآفتاب سان سیف در فروشگاه‌های سطح کشور وجود دارد که پاسخگوی انواع نیازهاست.

رنگ های مختلف ضدآفتاب سان سیف

 

آیا کرم ضد آفتاب رنگی برای پوست ضرر دارد؟

تا به اینجای نوشته از تفاوت ضد آفتاب های رنگی با بی رنگ صحبت کردیم. حال به این پرسش برخورد می‌کنیم که آیا ضد آفتاب رنگی ضرر دارد؟ پایه رنگ ضد آفتاب‌های رنگی از ترکیب مقادیر مختلف اکسید آهن سیاه، قرمز و زرد با دی اکسید تیتانیوم ایجاد می‌شود. به همین دلیل یک ضد آفتاب رنگی می‌تواند با هر رنگ پوستی مطابقت داشته باشد. باوجود غیرفعال درنظرگرفتن این رنگدانه‌ها، بازهم سالانه گزارشاتی مبنی بر واکنش‌های آلرژیک به اکسیدهای آهن موجود در ضد آفتاب‌های رنگی وجود دارد. به جز مسأله آلرژی، شواهد دیگری برای مضربودن ضد آفتاب رنگی برای پوست وجود ندارد. حتی در برخی موارد مشاهده شده است که ضد آفتاب‌های رنگی به برخی بیماری‌های پوستی کمک کردند. چراکه توانایی مسدودکردن نور مرئی را دارند و می‌تواند برای افرادی که مستعد‌ هایپرپیگمانتاسیون یا ملاسما هستند، مفید باشد. یکی از برندهای موفق ضدآفتاب در انواع رنگی و بی رنگ، لافارر است. ضدآفتاب لافارر با کیفیت بالا رنگ‌بندی زیادی دارد که برای دوستداران این محصول بسیار مناسب و اقتصادی است.

ضدآفتاب لافارر با کیفیت بالا

 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی

طریقه مصرف ضد آفتاب رنگی با نوع بی رنگ آن تفاوت زیادی ندارد. فقط باید حواستان باشد که هنگام استفاده از کرم‌های ضدآفتاب رنگی (یا هر ضد آفتاب دیگری)، دست‌کم 2/1 قاشق چای‌خوری از کرم را برای پوشاندن صورت خود استفاده کنید. فراموش نکنید که ضد آفتاب رنگی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با نوع پوست‌تان باشد. مثلاً اگر پوست چرب دارید، باید به‌دنبال یک ضد آفتاب سبک‌تر باشید که منافذ را مسدود نکند و باعث درخشندگی و براقیت بیشتر پوست شود. همچنین انواع پوست‌های خشک باید به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشند که حاوی مواد آبرسان باشد. با این اقدام پوست آن‌ها ظاهر ترک‌خورده یا کیکی شکل پیدا نخواهد کرد. در نهایت، ضد آفتابی را انتخاب کنید که دوست دارید هر روز از آن استفاده کنید.

 

سخن آخر

فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوعی گسترده از انواع کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت را با  SPFهای گوناگون و با  را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند آردن، مای، سان سیف، الارو و مدیسان در این سایت لوازم آرایشی مو ‌تن ‌رو عرضه می‌شوند.