SiteLogo

خواص زیبایی درمانی وازلین و کاربردهای جالب آن

0 1910

وازلین نوعی روغن معدنی است که در سال 1859 کشف شده و از سال 1982 توسط شرکت های آرایشی بهداشتی به بازار عرضه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

در جهان امروز زیبایی و بهداشت پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هر روز شاهد تبلیغات گسترده ی رسانه ها درخصوص یک محصول جدید در این حوزه هستیم. که اغلب این محصولات پایه ی شیمیایی و غیر طبیعی دارند که در کنار فواید بسیار می توانند، عوارضی هم داشته باشند. اما وازلین یک محصول با پایه ی طبیعی و معدنی است که خواص باورنکردنی دارد. شرکت های مختلفی سعی کرده اند، از وازلین در ترکیب های مختلف لوسیون، کرم های مرطوب کننده ی دست و صورت و سایر محصولات استفاده کنند. نتیجه ی استفاده از این محصولات در اکثر مواقع با رضایت مشتری همراه بوده است.

وازلین چیست؟ 

وازلین یک کرم ژل مانند است که از ترکیب: پارافین، واکس میکرو کریستالی و مواد معدنی به دست می آید.

Vaseline-Original-Petroleum-Jelly-100ml

خواص وازلین برای زیبایی پوست و درمان برخی مشکلات پوستی

 ضد پیری

وازلین خاصیت ضدپیری و ضدباکتری دارد و سبب کاهش خطوط ناخوشایند، لکه های پوست و چین و چروک می شود.

 وازلین برای درمان جوش های سرسیاه:

یک لایه وازلین را برای از بین بردن جوش های سرسیاه روی آن نقطه بمالید و با حوله داغ آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه گرم کنید و هر بار روی ناحیه کوچکی مانند روی بینی تمرکز کنید.

 وازلین برای جلوگیری از آکنه:

وازلین با لایه برداری و پاکسازی خاک و آلودگی از منافذ پوستی از بروز جوش جلوگیری کرده و از پوست محافظت می کند.

خواص وازلین

لوسیون صورت و بدن:

بعد از حمام، وازلین را استفاده کنید. به عنوان یک مرطوب کننده از خشکی پوست جلوگیری می کند. همچنین می توانید در فصل سرد یا آلرژی داخل بینی ها استفاده کنید.

 آرایش چشم را از پاک می‌کند

براساس مطالعه‌ای که در مورد سونوگرافی چشم انجام شد، روغن یک روش مؤثر برای از بین بردن آرایش است و استفاده از وازلین در استفاده از ناحیه چشم بی خطر است. از یک پد پنبه‌ای استفاده کنید و بدون اینکه روی پوست خود سخت بکشید، به آرامی فشار دهید. حتماً هنگام پاک کردن چشمان خود را ببندید.

خشکی موی شما را از بین می‌برد

قرار گرفتن در معرض آفتاب، باد و همچنین آب استخر می تواند موهای شما را خشک کند. وازلین می تواند درخشش را به موهای شما بیافزاید. مقدار کمی وازلین را بین کف دست خود مالیده و روی انتهای مو ماساژ دهید.

درخشندگی-مو

 بوی عطرها را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند

استفاده از وازلین به عنوان پایه‌ای برای عطر شما می تواند به ماندگاری بیشتر آن کمک کند.

 درمان زخم و سوختگی

یک مطالعه نشان می دهد که روغن وازلین برای درمان زخم و سوختگی مفید می باشد.

توجه کنید که حتما از وازلین استریل استفاده کنید در غیر این صورت باکتری ها و دیگر پاتوژن ها می توانند در باعث عفونت در زخم شوند و درمان را طولانی تر کنند.

توجه داشته باشید که استفاده از وازلین بر روی سوختگی تازه شرایط را بدتر می کند پس از وازلین بیشتر برای درمان جای سوختگی استفاده کنید.

وازلین برای ترک کف پا : 

پاهای خود را در آب گرم بشویید و کاملا خشک کنید، روغن وازلین بمالید و جوراب پنبه ای تمیز بپوشید تا ترک کف پا را درمان کند.

وازلین برای ترک کف پا

براق و نرم کردن مژه و ابرو

با استفاده از مقدار اندکی وازلین و شانه کردن آن در جهت رویش موهای مژه و ابرو، می‌توانید به براق و زیبا شدن آن کمک کنید.

با وازلین یک اسکراب خانگی بسازید

یک راه بسیار ساده برای ساختن اسکراب خانگی برای زمانی که پوست شما به لایه‌برداری احتیاج دارد این است: یک قاشق غذاخوری نمک دریا یا شکر، را با یک قاشق غذاخوری وازلین مخلوط کنید و ماده خمیری به دست آمده را به آرامی بر روی محلی که نیاز به لایه‌برداری دارد ماساژ دهید سپس شست و شو دهید.

رفع مشکل رفتن شامپو در چشم

اگر همواره با رفتن شامپو در چشم و سوزش اذیت‌کننده آن مشکل دارید، می‌توانید مقداری وازلین را بالای ابروهای خود بمالید، سپس مشاهده می‌کنید که آب و شامپو از کنار صورت شما عبور کرده و وارد چشم‌های شما نمی‌شود.

petroleum-jelly-white

با وازلین آدامس را از موها جدا کنید

برای بسیاری از کودکان همواره این اتفاق می‌افتد. برای جدا کردن آدامس از مو، نیازی به قیچی کردن آن ندارید، بلکه مقداری از وازلین را روی آدامس و مو مالش دهید

با وازلین گونه‌ها را هایلایت کنید

درصورتی که علاقه ای به آرایش زیاد و استفاده از هایلایت کننده های برّاق که اکنون بسیار رواج یافته اند ندارید میتوانید براي برّاق تر کردن گونه ها و استخوان زیر ابرو، بدون آرایش از مقدار کمی وازلین استفاده کنید. وازلین را براي این کار به اندازه بسیار کم استفاده کنید زیرا استفاده زیاد از آن پوست را چرب و کثیف نشان خواهد داد.

خواصیت وازلین

کاربردهای وازلین در زیبایی و مراقبت از لب‌ها  

درصورتی که لب هایتان خشک و پوسته پوسته شده وازلین میتواند یک اسکراب مناسب براي از بین بردن سلول های مرده سطح لب باشد. قدری وازلین را با شکر مخلوط کنید و روی لب ها ماساژ دهید و بعد با دستمال پاک کنید. یا میتوانید یک لایه وازلین روی لب ها بمالید و قدری صبر کنید بعد با یک مسواک تمیز به آرامی پوسته ها را جدا کنید.

وازلین و درمان موخوره

موخوره جزء آن بیماري های مو هست که اکثر ما با آن درگیریم. داشتن موهای بلند و خوش حالت همیشه بین خانم‌ها طرف دار دارد؛ ولی در اثر یکسری عوامل، موهای سر دچار موخوره میشوند و اغلب در اثر موخوره مجبور به کوتاه کردن مو می شویم. قدری وازلین را با آب مخلوط نموده و سر موهایتان را با آن اغشته کنید و آنرا یک شب روی مو هایتان باقی بگذارید و صبح روز بعد با شامپو تمیز کنید. در اینصورت خواهید دید که پس از گذشت مدت کمی، موخوره ی موهایتان درمان شده است.

Vaseline-For-Extremely-Fast-Hair-Growth

وازلین و درمان سوختگی های نوزادان

اغلب نوزادان به ویژه در بدو تولد، به علت پوشک شدن، دچار سوختگی پا می شوند. شما می توانید از روغن وازلین بعد از شستشو و تمیز کردن پای نوزاد، روی پا استفاده کنید. روغن وازلین به درمان سوختگی و مرطوب کردن پای نوزاد کمک خواهد کرد.

معرفی بهترین وازلین اصل جهت خرید

وازلین اصل انگلیس | بهترین نوع وازلین خارجی برای پوست | ۱۰۰ میل

استفاده و خرید وازلین اصل بهداشتی به روندهای حفاظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک می کند. وازلین (Vaseline) پالایش شده نوعی روغن معدنی است که بسیاری از شرکت ها به عنوان یک درمان پوستی آن را به بازار عرضه می کنند.

ناگفته نماند که محصولات وازلین نمونه‌های فیک زیادی در بازار دارند که از کیفیت و ایمنی خوبی برخوردار نبوده و حتی می‌توانند سلامتی را تهدید کنند. پس بهتر است برای خرید وازلین خارجی صورت اصل، حتما به فروشندگان معتبر مراجعه کنید.

Cotton-Tree-Fragranced-Petroleum-Jelly-Cocoa-Butter-226g-side

خرید وازلین اصل از فروشگاه سوراو با تخفیف 10000 تومان

کد تخفیف pyab را در سبد خرید وارد کنید