SiteLogo

مواد شیمیایی خطرناک در تولیدات برای نوزادان!

(دلنیا یوسفی) 10 شهریور 1402
0 483
مواد-شیمیایی-خطرناک-در-تولیدات-برای-نوزادان

وقتی برای خرید محصولاتی برای نوزاد تازه به دنیا آمده، می‌روید باید به این نکته دقت کنید که چه مواد شیمیایی در تولیدات مربوط به نوزادان وجود دارد و آیا این مواد میتواند برای نوزاد شما خطرآفرین باشد یا خیر! بد نیست بدانید چند ماده شیمیایی رایج در محصولات نوزادان وجود دارد که میتواند خطرناک باشد بنابراین تمام سعی‌تان را بکنید تا این محصولات را وارد سبد خرید نوزادتان نکنید.

تالک، ماده شیمیایی موجود در پودر بچه

معمولا از پودر بچه برای کمک به جلوگیری از بثورات پوشک استفاده میشود. تالک ماده‌ای است که برای موارد بهداشتی استفاده می‌شود. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد تالک می‌تواند منجر به سرطان شود. برای اطمینان بهتر است حتما برچسب پودری که برای نوزاد می‌خرید را بخوانید و از انواعی استفاده کنید که عاری از تالک است.

سفیده‌کننده‌هایی که برای شستشوی لباس استفاده می‌شود

برخی اوقات والدین برای تمیز کردن لباس یا سایر وسایل کودک از وایتکس یا ضدعفونی کننده استفاده میکنند. اما بهتر است بدانید که این مواد پاک کننده قوی اصلا برای نوزا مناسب نیست چون حاوی ترکیبات آلی فرار و سایر مواد سمی است که باعث ایجاد مشکلات تنفسی و حساسیت پوستی می‌شود.

عطرهای مصنوعی و ایجاد حساسیت

عطرهای مصنوعی غالبا برای افزودن رایحه مناسب در محصولات استفاده میشود و اغلب به عنوان راز تجاری هیچ کس از مواد تشکیل دهنده آن آگاه نیست. این به آن معناست که شما ممکن است هرگز دقیقا ندانید مواد شیمیایی مضری را برای شستن لباس‌های فرزندتان یا دستمال مرطوب دلبندتان استفاده میکنید.
توصیه میشود از انواعی استفاده کنید که مخصوص پوست حساس نوزادتان است. اگر محصولی معطر را انتخاب میکنید مطمئن شوید از مواد طبیعی تهیه شده است.

پارابن و مشکلات رشدی نوزاد

پارابن‌ها مواد نگهدارنده‌ای هستند که اغلب در محصولات مراقبت از کودک برای افزایش عمر مفید آن استفاده می‌شود. در مطالعات بزرگسالان این مواد شیمیایی با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و مشکلات باروری مرتبط است. قرار گرفتن نوزادان در معرض پارابن در طی چند سال اول زندگی آنها را مسائل مربوط به رشد روبه‌رو می‌کند. حواستان باشد هنگام انتخاب مواد بهداشتی نوزاد انواعی را که روی برچسبشان PARABEN FREE دارد را انتخاب کنید.

TBT موجود در پوشک نوزاد

این ماده معدنی ممکن است در پوشک بچه وجود داشته باشد که به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌‎رساند. به دنبال پوشک‌های ارگانیک یا عاری از مواد شیمیایی باشید و حتی پوشک پارچه‌ای را برای کودک در نظر بگیرید. بیشتر بخوانید: بثورات در محل پوشک بچه

فتالات و مشکلات تکامل

عروسک‌های کودکان و اسباب بازیهای مختلف برای رشد کودک مهم است اما بسیاری از وسایل کودک حاوی فتالات است که در صورت مصرف میتواند مضر باشد. هنگام خرید اسباب بازی‌های کودکانه بهتر است از مواد طبیعی مانند چوب و سیلیکون استفاده کنید.

الکل ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن

سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از محصولات ضد باکتری را مانع از توسعه و رشد سیستم ایمنی بدن نوزاد می‌داند. این سازمان توصیه می‌کند از محصولات حاوی الکل مانند ضدعفونی کننده دست، دستمال مرطوب و سایر محصولاتی که سطحی از باکتری‌های خوب و بد را دارند، استفاده نکنید. این به آن معنا نیست که تمیزی و بهداشت را نادیده بگیرید بلکه بهتر است از روش‌های تمیزی و نظافت طبیعی مانند آب و صابون استفاده کنید.

https://www.ninisite.com/