SiteLogo

کامپوزیت دندان قیمت سال ۱۴۰۲ + اقساط ویژه

0 338
قیمت کامپوزیت دندان

مقدمه

سلامت دهان و دندان در زیبایی بسیار تأثیر می‌گذارد. بعضی از افراد به‌صورت مادرزادی دارای نواقصی در دندان‌هایشان هستند.

برخی از افراد نیز در طی درمان‌هایی که برای دندان‌هایشان انجام می‌دهند، دارای نواقصی در قسمت دندان می‌شوند.

کامپوزیت دندان یکی از روش‌هایی است که برای ترمیم‌کردن دندان‌ها و ازبین‌بردن نواقص در دندان‌ها استفاده می‌شود. انواع مختلفی برای کامپوزیت وجود دارد.

هزینه کامپوزیت دندان بسته به شرایط مختلف تغییر می‌کند. کامپوزیت در زیباسازی قسمت دهان بسیار تأثیر می‌گذارد. در این روش موادی روی دندان قرار می‌گیرد.

 

کامپوزیت دندان چگونه است ؟

بسیاری از انسان‌ها در طول زندگی‌شان، به‌خاطر مصرف چیزهای سخت مانند پسته بادام و… شکل دندان‌هایشان تغییر می‌کند. به گفته متخصصین زیبایی‌شناسی، دندان در زیبایی چهره تأثیر زیادی دارد.

کامپوزیت دندان، روشی است که می‌تواند برای رفع نقص دندان استفاده بشود. علت رایج شدن این روش نیز این است که قیمت و هزینه کامپوزیت دندان مناسب است.

یکی از انواع کامپوزیت دندان، ونیر کامپوزیت است که طرفداران بسیار زیادی دارد و امروزه بسیار محبوب شده است.

در این روش معمولاً قسمت‌هایی که پوسیده شده‌اند، برداشته می‌شوند و سپس پزشک متخصص آن قسمت را با ماده‌هایی مخصوص تمیز می‌کند.

بعد از آن متخصصین با ماده‌های کامپوزیت آن قسمت را می‌پوشانند و با استفاده از اشعه ایکس کاملاً آن را محکم می‌کند.

افرادی که به رنگ دندان‌هایشان نیز بسیار حساس هستند می‌توانند با استفاده از این روش دندان‌هایی کاملاً سفید داشته باشند.

برخلاف زمان‌های گذشته که از پرکننده‌های فلزی استفاده می‌شد، امروزه ماده‌های کامپوزیتی مزایای کاملاً زیبایی‌شناختی دارند.

هزینه کامپوزیت دندان ونیر، بر اساس ماده‌هایی که استفاده می‌شود معمولاً در مطب‌های مختلف تفاوت دارد. برخی از افراد برای کامپوزیت دندان، دغدغه‌های قیمتی دارند.

توجه شود که کیفیت ماده‌هایی که استفاده می‌شود باید در اولویت قرار بگیرد. قیمت کامپوزیت دندان، صرفاً شاخصی برای کیفیت نیست.

مزیت کامپوزیت دندان

مزیت‌ها و معایب کامپوزیت دندان

قبل از این که تصمیم به کامپوزیت گرفته شود، بهتر است که افراد ابتدا مزیت‌ها و معایب این روش را کاملاً مطالعه نمایند و سپس تصمیم خود را بگیرند.

افراد همچنین می‌توانند به‌راحتی قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۲  را به دست بیاورند و خودشان تصمیم بگیرند.

  • از کامپوزیت‌ها برای ترمیم‌کردن هر گونه حفره‌ای در دهان می‌توان استفاده کرد.
  • برای پرکردن فاصله بین دندان‌ها بهترین گزینه‌ای که وجود دارد کامپوزیت است.
  • دندان‌هایی که با کامپوزیت پر می‌شوند معمولاً طول عمر بالاتری را دارند.
  • تنوع رنگ بالایی نیز برای کامپوزیت وجود دارد و افراد باتوجه‌به شرایط مختلف می‌توانند رنگ را انتخاب کنند. باتوجه‌به این مورد قیمت کامپوزیت دندان نیز متنوع است.

تمام مواردی که بیان شد مزیت‌های این روش بود. دندان‌پزشکان، عیب زیاد جدی را در این روش پیدا نکرده‌اند و روش کاملاً مطمئنی برای افراد می‌تواند باشد.

کامپوزیت دندان

 

انواع کامپوزیت‌های دندان

باتوجه‌به مزیت‌های زیادی که کامپوزیت دندان دارد، انواع مختلفی نیز برای این کار وجود دارد که پزشکان متخصص باتوجه‌به شرایط دندان‌ها انتخاب می‌کند که از کدام نوع استفاده نماید.

اصلی‌ترین تفاوتی که در کامپوزیت‌ها وجود دارد، ساختار آن‌ها است. باتوجه‌به این موضوع می‌توانیم متوجه شویم که قیمت کامپوزیت دندان نیز متفاوت است.

جنس اصلی کامپوزیت‌ها، شیشه یا سرامیک است. رزین‌هایی که از سرامیک ساخته می‌شوند دارای اکسید زیرکونیم است.

این کامپوزیت‌ها به ونیر کامپوزیت معروف هستند. بر اساس ذرات و شکل مدل‌های زیر وجود دارد: قیمت کامپوزیت دندان میکرو فیلد از بقیه روش‌ها پایین‌تر است.

 

کامپوزیت‌های ماکرو فیلد

اندازه ذرات بزرگ‌تر است. در مقابل فشار محکم هستند؛ اما در برابر ساییدگی دوام زیادی ندارند.

 

کامپوزیت‌های میکرو فیلد

همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است، ذرات این نوع کامپوزیت‌ها کوچک‌تر است. باتوجه‌به این موضوع کار با این نوع کامپوزیت‌ها به‌مراتب راحت‌تر است.

وزن آن‌ها نسبت به بقیه پایین‌تر است. این نوع کامپوزیت‌ها برای دندان‌هایی که در معرض فشار هستند استفاده نمی‌شود.

 

 

کامپوزیت‌های نانو فیلد

این نوع از کامپوزیت‌ها از ذرات بسیار کوچک نانو ساخته شده می‌شوند. مقاومت مکانیکی خوبی را دارند و در مقابل سایش نیز دوام زیادی دارند.

قیمت کامپوزیت دندان نانو سرامیک (نانوفیلد)  به دلیل اینکه ظاهری بسیار درخشان و شیشه ای دارد بالاتر از بقیه است.

طول عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت‌های دندان چه‌قدر است؟

معمولاً کامپوزیت‌های دندانی، دارای طول عمری بین ۵ تا ۷ سال هستند. هر چه‌قدر که افراد نکات مراقبتی را بهتر رعایت نمایند قطعاً طول عمر کامپوزیت بیشتر می‌گردد.

افراد در نظر داشته باشند که بهتر است که برای این که کامپوزیت طولانی‌مدت‌تری داشته باشند از پزشکان متخصص در این زمینه کمک بگیرند.

این پزشکان معمولاً قیمت کامپوزیت دندان را نیز بر اساس تعرفه خاص مشخص می‌کنند. یک سری موارد وجود دارد که در طول عمر مفید کامپوزیت‌ها تأثیر زیادی دارد:

  • جنس دندان‌ها. یکی از مهم‌ترین مواردی که در طول عمر کامپوزیت تأثیرگذار است، جنس دندان است.
  • کیفیت موادی که در کامپوزیت‌ها استفاده می‌شود. هر چه‌قدر که مواد اولیه ساخت کامپوزیت کیفیت خوبی داشته باشند، قطعاً طول عمر آن نیز زیاد می‌شود. معمولاً چون در ساخت کامپوزیت‌های باکیفیت، از مواد اعلاتری استفاده می‌شود، هزینه کامپوزیت دندان ونیر بالاتر می‌رود.
  • برند کامپوزیت استفاده شده و مهارت پزشک مربوطه: هر چه برند شناخته‌شده‌تر باشد و پزشک مهارت بالایی داشته باشد طول عمر کامپوزیت بالاتر می‌رود.

 

قیمت کامپوزیت دندان سال ۱۴۰۲

قیمت کامپوزیت دندان ونیر در تهران و سال 1402 از قیمت 1.000.000 تا 3.000.000 میلیون تومان برای هر واحد کامپوزیت دندان است و برای بهترین کامپوزیت دندان جلو قیمت 2.200.000 میلیون تا 3.000.000 تومان می باشد که کمتر و بصرفه تر از لمینت دندان می باشد.

در سال ۱۴۰۲، باتوجه‌به نوساناتی که برای قیمت ارز در کشور وجود دارد، قیمت کامپوزیت دندان نیز دچار یک سری نوساناتی است.

باتوجه‌به این که مواد اولیه ساخت کامپوزیت در کشور زیاد در دسترس نیست، اکثر این مواد از کشورهای دیگر واردات می‌شود.

واردات این محصولات نیز با ارز انجام می‌شود که این باعث می‌شود که قیمت کامپوزیت دندان سال 1402، در حال نوسان باشد.

برای این که افراد سودجو از این نوسانات زیاد سودی نبرند، یک تعرفه مشخصی برای کامپوزیت وجود دارد. پزشکان متخصص باید حتماً بر اساس این تعرفه قیمت برای این خدماتشان مشخص کنند.

قیمت کامپوزیت می‌تواند بسته به نوع ماده‌های استفاده شده در کامپوزیت دچار تغییراتی شود. باتوجه‌به مشاهداتی که انجام شده است کامپوزیت کردن یکی از روش‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

در مقایسه قیمت کامپوزیت دندان با بقیه روش‌ها کاملاً این امر مشاهده است.

 

معرفی دندانپزشکی آیریک

یکی از معتبرترین کلینیک‌های دندان‌پزشکی، دندان‌پزشکی آیریک است. خدمات بسیار متنوعی در این دندان‌پزشکی ارائه می‌شود.

خدماتی مانند انواع کامپوزیت دندان، پرکردن دندان، کاشت دندان و…. در این کلینیک دندان‌پزشکی از بهترین و مجهزترین دستگاه‌های دندان‌پزشکی استفاده شده است. تمام کادر و پرسنل کاملاً حرفه‌ای هستند.

راحتی بیماران، بهداشت کامل، قیمت مناسب از مهم‌ترین اهدافی است که در این دندان‌پزشکی به آن توجه شده است.

قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 در این دندان‌پزشکی نسبت به سایر دندان‌پزشکی‌ها به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر است و این به‌خاطر مشتری‌مداری این دندان‌پزشکی است.

معمولاً کارهای دندان‌پزشکی با یک جلسه به اتمام نمی‌رسد و افراد چندین بار به دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنند، ازاین‌رو وجود یک محیط کاملاً بهداشتی و راحت بسیار امر ضروری است.

برای افرادی که مسئله مالی نیز دارند و می‌خواهند قیمت کامپوزیت دندان برای آن‌ها مناسب‌تر باشد، یک سری تمهیداتی نیز در نظر گرفته شده است.

برای رزرو وقت کامپوزیت دندان و ویزیت رایگان توسط متخصص زیبایی و کامپوزیت دندان به لینک زیر مراجعه کنید. https://iricclinic.com/dental-composite/

 

منبع: دندانپزشکی آیریک