SiteLogo

همه چیز درباره کامپوزیت دندان

0 396
کامپوزیت دندان

ونیر کامپوزیت دندان یک گزینه عالی برای کمک به احیای لبخند شما هستند. چه بین دندان های خود فاصله داشته باشید و چه بخواهید شکل کلی دندان های خود را تغییر دهید، روکش ها می توانند این کار را انجام دهند. با این حال، هنگامی که مردم برای اولین بار برای مشاوره دندانپزشکی زیبایی خود برای بحث در مورد کامپوزیت ها مراجعه می کنند، بسیاری از آنها از وجود بیش از یک نوع روکش شگفت زده می شوند.

اگر به فکر استفاده از روکش‌ها بوده‌اید، دانستن اینکه چگونه روکش‌های چینی سنتی با روکش‌های کامپوزیت مقایسه می‌شوند، می‌تواند به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید.

 

ونیرهای کامپوزیت چیست؟

معمولاً وقتی مردم در مورد روکش صحبت می کنند، در مورد روکش های سنتی صحبت می کنند که از چینی نازک ساخته می شوند. این روکش‌ها از اثری از دندان‌های شما ساخته می‌شوند تا کاملاً منطبق شوند و دوام بالایی داشته باشند. اکنون، این بدان معنا نیست که ونیرهای کامپوزیت انتخاب بدی هستند – زیرا عالی هستند.

این نوع روکش از رزین کامپوزیت ساخته شده است که می تواند به سرعت روی دندان های شما اعمال شود تا لبخندی سریع و جذاب داشته باشید. نحوه مقایسه ونیرهای سنتی با ونیرهای کامپوزیت اکنون که اصول اولیه این روکش ها را می دانید، در اینجا نحوه مقایسه ونیرهای چینی با ونیرهای کامپوزیت آورده شده است. هزینه هزینه این روکش‌های مختلف بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کند، زیرا یک روکش چینی منفرد حدود 1000 دلار قیمت دارد. آن را با هزینه یک روکش کامپوزیت منفرد مقایسه کنید که می تواند حدود 250 دلار قیمت داشته باشد. پل زدن این شکاف قیمتی اغلب دشوار است، به خصوص اگر هزینه روکش های خود را از جیب خود تامین کنید. با این حال، دوام این روکش ها نیز در مورد هزینه کلی باید در نظر گرفته شود.

ماندگاری کامپوزیت

در حالی که ونیرهای کامپوزیت بسیار مقرون به صرفه هستند، معمولاً فقط بین 4 تا 8 سال دوام خواهند داشت قبل از اینکه نیاز به استفاده مجدد از آنها داشته باشید. در حالی که ونیرهای رزین کامپوزیت قوی هستند، بسیار بیشتر از ونیرهای چینی در معرض تراشه قرار دارند. نکته مثبت این است که اگر ونیر کامپوزیت تراشه شود، می توان آن را ترمیم کرد. در مقایسه با این دوام با روکش های چینی، که به طور کلی با مراقبت مناسب 10-15 سال دوام می آورد.

هنگامی که روکش های چینی با دندان های سالم شما چسبانده می شوند، نباید بیشتر از دندان های طبیعی شما مستعد تراشه باشند. با این حال، اگر ونیرهای چینی شما بریده شده یا آسیب ببینند، باید به طور کامل تعویض شوند و مانند ونیرهای کامپوزیت قابل تعمیر نیستند. کاربرد استفاده از روکش های پرسلن حداقل دو بار طول می کشد. ابتدا دندانپزشکان ما باید مقداری از مواد دندانی را بردارند، سپس از دندان هایی که ونیرهای چینی را دریافت می کنند، قالب بگیرند.

برداشت به یک آزمایشگاه ساخت دندان ارسال می شود تا روکش های سنتی سفارشی شما را بسازد. در بین بازدیدها، می‌توانید مجموعه‌ای از روکش‌های موقت داشته باشید، اگرچه این می‌تواند به هزینه‌های کلی اضافه کند. با ونیرهای کامپوزیت، زمان چرخش بسیار سریعتر است. شما می توانید ونیرهای کامپوزیت را در یک جلسه با دندانپزشکی ما اعمال کنید. همچنین، در بیشتر موارد، نیازی به برداشتن مواد دندانی ندارید. به این ترتیب، اگر بخواهید بعداً روکش های خود را بردارید، مشکلی وجود ندارد. اما با روکش های چینی، به نوعی جایگزینی نیاز خواهید داشت، زیرا مینای دندان را از دست خواهید داد.

 

کامپوزیت چه مزایایی دارد؟

کامپوزیت دندان یک روش بسیار راحت و سریع برای از بین بردن نامرتبی و ناهنجاری‌های دندان میباشد. این روش هیچ دردی ندارد و در مدت زمان کوتاهی طی یک جلسه انجام میشود. انواع مختلف مشکلات دندانی مانند کجی و اندازه نامناسب دندان‌ها، پوسیدگی دندان‌ها، زرد شدن رنگ دندان‌ با استفاده از این روش درمان شده. هزینه این روش نسبت به روش‌های دیگری مانند لمینت، بسیار مقرون به صرفه است.

اگر دندان‌ها بعد از انجام ونیر به دلایل مختلفی آسیب ببینند، با هزینه کمی به سادگی قابل ترمیم خواهند بود. در این روش برای مشخص نبودن دندان‌های ترمیم شده با دندان‌های طبیعی بیمار، از رنگ‌های طبیعی استفاده شده. استحکام و مقاومت بالا، عدم نیاز به تراش دندان‌ها، ارزان بودن نسبت به روکش‌های سرامیکی، عدم ایجاد حساسیت‌های دندانی، تعویض راحت و کوتاه بودن طول دوره درمانی از مزایای دیگر ونیر به شمار می‌روند.

کامپوزیت دندان

ایمپلنت

در همین ابتدا لازم است به این موضوع اشاره کنیم که کاشت ایمپلنت دندان یکی از روش‌های موردتایید جهانی برای جبران دندان‌ ازدست‌رفته میباشد. اما اینکه هر فردی با هر سن و سالی می‌تواند از این روش برای جایگزین کردن دندان‌های ازبین‌رفته استفاده کند یا خیر، پرسشی است که یک دندانپزشک می‌تواند به آن پاسخ دهد. از آنجا که ساختار فک بیمار، توانایی پذیرش ایمپلنت توسط لثه‌ها و سن بیمار و همگی در این مورد دخیل است، دندانپزشک متخصص بررسی‌های متعددی را انجام دهد تا بتواند پاسخ روشنی در این خصوص ارائه کند.

برای این منظور لازم است به دندانپزشکی آتن که در این حیطه فعالیت می‌کند مراجعه کنید و مشاوره قرار بگیرید، زیرا چنانچه شما به بیماری دیابت مبتلا باشید، دندانپزشک از شما یک عکس رادیوگرافی درخواست خواهد کرد تا بتواند استخوان فک‌هایتان را به‌خوبی نمایش دهد و سپس دندانپزشک آن را موردبررسی قرار داده و با تحلیل شرایطی که عصب‌های فک و دندان شما دارد، به شما خواهد گفت که آیا می‌توانید دندان‌های خود را ایمپلنت کنید یا خیر و اگر قصد دارید کاشت چند ایمپلنت را انجام دهید، بهتر است در کجاها مورداستفاده قرار بگیرد. به دلیل آن‌که برای ازدست‌رفتن چند دندان می‌توان به تشخیص پزشک، از تعدادی ایمپلنت استفاده کرده و مابقی دندان‌ها را به شکل بریج روی لثه کار گذاشه شود.

در نتیجه کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن همه ی خدمات خود را از جمله بوتاکس، فیلر، پاکسازی صورت، عصب کشی دندان، ارتودنسی و …با شرایط اقساط انجام میدهد.

کامپوزیت دندان