SiteLogo

معرفی دستگاه لیزر دایود 2023

0 2256
دستگاه لیزر دایود

معرفی دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود یکی از بهترین دستگاه های لیزر موجود در بازار ایران برای انجام لیزر درمانی موهای زائد می باشد. این دستگاه از برترین فناوری برای درمان همیشگی رفع موهای زائد استفاده می کند. لیزر دایود همانند دستگاه تیتانیوم لیزر به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ کرده و فولیکول های مو را تحت تاثیر پرتو لیزر قرار می دهد. در نتیجه این امر لیزر دایود یکی از بهترین دستگاه های لیزر رفع موهای زائد می باشد. نام کامل این دستگاه لیزر دایود اچ اس 811 می باشد که برای رفع کامل موهای زائد روشی قابل اعتماد می باشد. در ادامه این مقاله به خصوصیات و مزایای دستگاه لیزر دایود خواهیم پرداخت.

مشخصات دستگاه لیزر دایود

در دستگاه لیزر دایود از فناوری طول موج 800 تا 810 نانومتر استفاده شده است. این دستگاه با استفاده از یک گستره باریک پرتو لیزر را به سطح پوست می تاباند و به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند. به همین جهت دستگاه لیزر دایود به عنوان دستگاه لیزر نیمه رسانا محسوب می شود. خاصیت این دستگاه قدرت آن در نفوذ به لایه های زیرین پوست می باشد. با هدف قرار دادن فولیکول مو در زیرین ترین لایه های پوست می توان نتیجه عالی از دستگاه دریافت کرد.

 

عملکرد دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود با استفاده از فناوری دایود برای رفع موهای زائد نقاط مختلف بدن استفاده می شود. از این دستگاه لیزر می توان برای موهای ریشه دار و با ضخامت زیاد مانند موهای زیر بغل و سینه و پا تا موهای ظریف بالای لب نیز استفاده کرد.

به این معنی است که این دستگاه برای انواع موهای زائد مناسب است. در نتیجه تمامی مراجعه کننده ها با خیال راحت می توانند برای رفع موهای زائد در هر قسمت از بدن خود از دستگاه لیزر مزبور استفاده کنند. عملکرد لیزر دایود در جلسات 6 تا 10 جلسه تاثیر خود را بر روی موهای زائد خواهد گذاشت. مدت زمان جلسه لیزر درمانی نیز به دلیل باریک بودن اپلیکاتور دستگاه و محدوده درمان ممکن است از 30 تا 1 ساعت به طول بیانجامد. این زمان بستگی به محدوده درمان و هدف درمان خواهد داشت.

دستگاه لیزر دایود

 

مزایای استفاده از دستگاه لیزر دایود

همانطور که پیش تر گفته شد در دستگاه لیزر دایود الکس از فناوری طول موج دایود با 800 تا 810 نانومتر استفاده شده است. بنابراین با استفاده از این طول موج به لایه های عمیق پوست می توان نفوذ کرد. در نتیجه ریشه دار ترین موهای زائد تحت تاثیر این دستگاه قرار گرفته می شود.

پالس یکنواخت در این دستگاه منجر شده است تا ریسک و خطر استفاده از لیزر دایود را بسیار کاهش دهد. بنابراین این دستگاه امن و بی خطر بوده و در صورت رعایت اصول لیزر درمانی سوختگی و یا التهابات پوستی متوجه مراجعه کننده نخواهد شد. پس با خیال راحت می توان از این دستگاه برای لیزر درمانی استفاده کرد. زیرا با پوست ایرانیان سازگار است.

 

عوارض دستگاه لیزر دایود

هر یک از دستگاه های لیزر موی زائد در زمان استفاده دارای عوارض احتمالی و موقت خواهند بود. در صورت استفاده اصولی و با رعایت تمامی قوانین و اصول لیزر درمانی می توان این عوارض را به حداقل رساند. دستگاه لیزر دایود نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

هر یک از عوارض احتمالی در صورت بروز هنگام استفاده از این دستگاه کاملا معمول می باشد. خارش پوست، التهابات پوستی مانند قرمزی و تورم، خونریزی و سوختگی احتمالی از عوارض احتمالی و موقت در استفاده از لیزر دایود و سایر دستگاه های لیزر می باشند.

خونریزی در موارد بسیار نادر و سوختگی نیز در صورت عدم رعایت اصول لیزر درمانی ممکن است در استفاده از لیزر دایود رخ بدهد.

 

تکنولوژی دستگاه دایود

در دستگاه لیزر دایود از تکنولوژی سیستم خنک کننده برای خنک نگه داشتن سطح پوست استفاده شده است. به این صورت که سطح پوست با استفاده از این سیستم خنک نگه داشته شده و مانع از ایجاد التهاب و سوختگی در سطح پوست خواهد شد.

همچنین بیمار به دلیل وجود این سیستم احساس درد کمتری در نسبت به سایر دستگاه های دیگر خواهد داشت. بیمار در جلسه لیزر درمانی راحت تر خواهد بود زیرا درد کمتری احساس خواهد کرد. در نسخه های به روز این دستگاه استفاده از سیستم خنک کننده استفاده شده است.

 

کارایی دستگاه لیزر Diode

با وجود استفاده از طول موج 800 نانومتر در دستگاه لیزر دایود می توان از آن برای رفع انواع موهای زائد با تیپ های مختلف پوست استفاده کرد. یکی از مشکلاتی که دستگاه های لیزر دارند در مورد استفاده آنها برای پوست های تیره می باشد. برخی از دستگاه های لیزر برای پوست های تیره مناسب نیستند.

برخی از دستگاه های لیزر برای پوست های ایرانی که عموما در تیپ رنگی تیره هستند مناسب نخواهد بود. پس با این وجود بایستی به دستگاه لیزر و خصوصیات آن و همچنین سازگاری آن با پوست نیره مطمئن شد.

با این اوصاف فناوری و به دلیل طول موج به کار رفته شده در لیزر دایود از این دستگاه لیزر می توان برای انواع طیف های رنگی پوستی از جمله پوست های تیره استفاده کرد. علاوه بر آن به دلیل طراحی دستگاه دایود می توان در هر جلسه درمانی سطح بیشتری از پوست را تحت درمان لیزر قرار داد. این مورد نیز به عنوان یکی از مزایای دستگاه نیز شناخته می شود.

 

جمع بندی

دستگاه لیزر DIODE یا دایود یکی از دستگاه های معروف و محبوب در کلینیک های لیزر موهای زائد در کلینیک های ایران است. دلیل آن استفاده از فناوری و تکنولوژی به روز در طراحی این دستگاه می باشد. همچنین سازگاری این دستگاه با پوست ایرانی ها و انواع طیف های مختلف پوست می باشد.

عوارض استفاده از این دستگاه کم و به صورت موقت می باشد. اما در صورت رعایت اصول قبل و پس از جلسه لیزر درمانی این درصد عوارض احتمالی استفاده از این دستگاه را به صفر خواهد رساند. مقرون به صرفه بودن لیزر دایود و وسعت محدوده قابل درمان در هر جلسه درمانی از مزایای عالی این دستگاه می باشد. نفوذ عمیق به لایه های زیرین پوست نیز در این دستگاه منجر به عملکرد مثبت دستگاه بر روی هر نوع پوستی شده است.