SiteLogo

مواد غذایی موثر در بهبود عفونت ریه

0 4574
مواد غذایی موثر در بهبود عفونت ریه

اگر از مشکل عفونت ریه رنج می برید می توانید به جای مصرف انواع داروها و آنتی بیوتیک ها از مواد غذایی مفید و دمنوش ها استفاده کنید.

برای حفظ سلامت بدن، سلامت ریه بسیار مهم است. بیماری‌هایی مانند عفونت و آسم می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تنفس شوند. بهترین راه درمان عفونت ریه داشتن رژیم غذایی سالم و مفید است.

برای بهبود عفونت ریه بهتر است مصرف آب و مایعات را به حداکثر برسانید،چون مصرف آب و مایعات باعث کنده شدن مخاط از سطح ریه ها می شوند. مصرف آب ومایعات باعث از بین رفتن  سموم و همچنین باعث از بین رفتن ذرات خارجی که باعث انسداد در مجاری تنفسی می‌شوند، کمک می‌کنند.

مواد غذایی موثر در بهبود عفونت ریه

مصرف غلات برای درمان عفونت ریه:

 ویتامین‌های گروه B موجود درغلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه‌ای، جودوسر انرژی لازم وهمچنین دمای متعادل بدن را حفظ می کنند. ماده معدنی سلنیوم موجود در این دانه‌ها سیستم ایمنی بدن را  در برابر عفونت ها خصوصا عفونت ریه تقویت می‌کند.

خوراکی‌های سرشار از پروتئین:

خوراکی‌های سرشار از پروتئین، در بهبود عفونت ریه در دوران حاملگی نقش دارند. غذاهایی مانند آجیل، دانه، لوبیا، گوشت سفید و ماهی‌های آب سرد مانند سالمون و ساردین خاصیت ضدالتهابی دارند. آنها همچنین در ترمیم بافت‌های آسیب دیده و ساختن بافت‌های جدید در بدن موثر هستنددر دوران حاملگی با داشتن رژیم غذایی مناسب می توان از ابتلا به انواع بیماری ها و عفونت ها در امان بود.

مواد غذایی موثر در بهبود عفونت ریه

مصرف سبزیجات:

مصرف سبزیجات برگ سبز مانند کلم، کاهو، اسفناج که سرشاراز مواد مغذی هستند به بهبود عفونت تنفسی در دوران حاملگی کمک می‌کنند. سبزیجات  حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که بدن را در برابر عوامل عفونی محافظت می‌کنند.

 

مرکبات دشمن عفونت ریه:

مصرف مرکباتی مانند پرتقال، انواع توت و کیوی که منبع غنی از ویتامین C هستند. ویتامین C که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد باعث افزایش سرعت بهبودی نیز می شود. مرکبات همچنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی هستند که بدن را در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کنند، پس سعی کنید برای جلوگیری از عفونت ها خصوصا عفونت ریه از میوه ها بیشتر استفاده کنید.

  مواد غذایی موثر در بهبود عفونت ریه

پروبیوتیک‌ها را در رژیم غذایی بگنجانید

مصرف لبنیاتی نظیر ماست که حاوی پروبیوتیک‌هایی است که مانع از رشد پاتوژن ناشی از پنومونی می‌شوند. پروبیوتیک‌ها همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند زیرا باعث افزایش باکتری‌های فعال مفید در روده می‌شوند، و از ایجادعفونت ریه جلوگیری می کنند.

مصرف عسل طبیعی:

عسل طبیعی دارای خاصیت  ضدباکتریایی و ضد میکروبی است، که مصرف آن برای درمان سرفه و سرماخوردگی و علائم عفونت ریه بسیار موثر است.

مواد غذایی موثر در بهبود عفونت ریه

تاثیر زردچوبه بر عفونت ریه:

زردچوبه به عنوان یک موکولیتیک عمل می‌کند، که در از بین بردن مخاط و صدمه مجاری تنفسی که به تنفس آسان منجر می‌شود، کمک می‌کند. زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی است که باعث کاهش درد قفسه سینه می‌شود. این غذا هم با شیر و هم به صورت چای قابل مصرف است.همچنین حل کردن زردچوبه در آب گرم به از بین بردن خلط سینه کمک می کند.

زنجبیل و تاثیر آن بر عفونت ریه:

زنجبیل با داشتن خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی می‌تواند در مبارزه با میکروب‌های ایجاد کننده پنومونی که باعث عفونت ریه شده اند کمک کند. زنجبیل در کاهش درد قفسه سینه که از علائم عفونت ریه است،موثر است. برای تسکین درد قفسه ی سینه و عفونت ریه می‌توانید زنجبیل را به صورت چای مصرف کنید.

مواد غذایی موثر در بهبود عفونت ریه