SiteLogo

درمان خانگی کبد چرب با چند روش کاربردی

0 334
درمان خانگی کبد چرب با چند روش کاربردی

یکی از عضوهای حیاتی بدن که تاثیر کاملا مستقیمی با سلامت جسمی شما دارد، کبد می باشد. این عضو وظایف مختلفی را در بدن بر عهده دارد، که هر یک از فعالیت های این اندام باعث افزایش سلامت جسمی می شود. تمرکز ما در این مقاله روش های درمان خانگی کبد چرب است.

در حال حاضر با تغییر شیوه زندگی و همچنین رژیم غذایی تعداد افرادی که در دنیا مبتلاء به بیماری کبد چرب هستند، بسیار افزایش یافته است، کبد چرب در هر سنی می تواند بروز پیدا کند و شما به کمک درمان خانگی کبد چرب به صورت تضمینی می توانید سلامت جسمی خود را به دست بیاورید، رویای دستیابی به سلامت جسمی قبل و زندگی عادی به کمک این روش های خانگی کاملا قابل تحقق می باشد.

 

با قاتل کبد چرب آشنا شوید:

قاتل کبد چرب

محرک های مختلف محیطی سلامت کلی این عضو را به خطر می اندازد، از دیدگاه پزشکی این عضو در حالت عادی حاوی کمتر از ۸ درصد چربی می باشد. و هر چه قدر میزان این چربی افزایش یابد، کبد شما با افزایش چربی مواجه می شود. بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری و شناسایی این عوامل می باشد، که تا حد امکان احتمال ابتلاء را در سنین مختلف خصوصا جوانی کاهش دهید. میزان چربی کبد اگر بیش از حد افزایش یابد قطعا در آینده فرد بیمار به یکی از متقاضیان پیوند کبد تبدیل خواهد شد. ‌موارد ذیل جزء قاتل های اصلی کبد چرب به شمار می آیند.

●ورزش و تحرک:

به طور کلی ورزش سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و از بروز کبد چرب در هر مرحله سنی جلوگیری می کند و حتی در درمان این بیماری نقش کاملا موثری دارد. کم تحرکی و زندگی ماشینی امروزه باعث افزایش وزن و بروز بیمارهای جدی در افراد شده است.

افزایش وزن و کاهش متابولیسم بدن باعث انباشته شدن چربی ها در اطراف قلب و جگر می شود. اگر به تمامی دلایل فوق آلودگی هوا و استنشاق انواع گازهای سمی در شهرهای بزرگ هم اضافه کنیم. باید بگیم که منتظر فاجعه برای کبد خود باشید.

چرا که کبد قادر به تصفیه تمام این سموم نبوده و دچار نارسایی میشود. در این صورت ما از شما خواهش میکنیم که روزانه حداقل به مدت نیم ساعت در هوای پاکیزه و بصورت هفتگی و مرتب پیاده روی داشته باشید.

●اصلاح رژیم غذایی:

مواد غذایی هورمونی و همچنین پرچرب شانس ابتلاء شما به بیماری کبد چرب را افزایش می دهد و شما برای مقابله با این بیماری باید مواد غذایی ارگانیک را جایگزین کنید.

توجه داشته باشید که در رژیم غذایی خود روغن های جامد و حیوانی، گوشت قرمز،دل، قلوه و مغز گوسفند و لبنیات پرچرب را کاهش دهید. زیرا خوردن این مواد کلسترول خون و چربی کبد را افزایش میدهد.

برای داشتن یک کبد سالم وزندگی بانشاط اصلاح سبک زندگی و تغییر عادات غذایی در درجه اول اولویت درمان قرار دارد.

●کنترل وزن:

اضافه وزن در هر سنی باعث افزایش احتمال به کبد چرب می شود و برای جلوگیری از بروز این مشکل، کنترل وزن شدیدا توصیه می شود. برای کنترل و مهار چاقی هیچ گاه خودسرانه و با اتکاء به منابع علمی غیر موثق اقدام نکنید.

زیرا گرفتن رژیم های کاهش وزن خودسرانه و بدون نظارت متخصص تغذیه باعث بوجود آمدن اختلالات شدید گوارشی و مشکلات کبدی می شود. برای کنترل و کاهش اضافه وزن و چاقی زیر نظر متخصص تغذیه باشید.

●مصرف ویتامین ها و مواد معدنی:

ویتامین های مختلف و مواد معدنی جزء نیازهای اصلی بدن شما هستند و فعالیت کبد را کنترل می‌ کند و قاتل کبد چرب به شمار می آیند. سعی کنید هفته ای یکبار از داروهای مکمل گیاهی مانند امگا3 استفاده کنید.

امگاء 3 و یا ویتامین ای 400 از ویتامین های ضرروی و مورد نیاز بدن بوده و به عنوان قاتل کبد چرب شناخته شده و نقش مهمی در پاکسازی و دفع سموم از کبد را بر عهده دارند.

 

قرص کبد چرب جهت درمان دائمی:

قرص کبد چرب جهت درمان دائمی

در حال حاضر در جامعه پزشکی قرص ها و محلول های مختلفی وجود دارند. که شما به کمک آن ها می توانید به راحتی کبد چرب را درمان کنید. و از بازگشت به زندگی قبلی خود لذت ببرید. اغلب امروزه از قرص هایی که از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده اند، استفاده می کنند. چون این قرص کبد چرب کوچک ترین میزان از آسیب را به سایر عضوهای بدن وارد نمی کند. و همچنین درمان قطعی و واقعی را در اسرع وقت حاصل می شود. این قرص ها حاوی گروه خاصی از ویتامین ها و همچنین زیر گروه های کمیاب مواد معدنی هستند. که در گام اول باعث کنترل بیماری کبد چرب و سپس باعث درمان نهایی و قطعی می شود.

■این قرص های کبد چرب باعث درمان ۱۰۰ درصدی این بیماری در سنین مختلف می شود و در صورت استفاده مداوم بدن شما با مشکل خاصی مواجه نمی شود.

■این نوع از قرص های مخصوص کبد چرب از بروز این بیماری پس از درمان به طور کامل جلوگیری می کنند. و به همین علت بیشترین میزان از فروش را در بین داروهای کبد چرب به خود اختصاص داده است.

■این قرص ها باعث کاهش دائمی میزان چربی موجود در کبد می شود. و به نوعی ضامن سلامتی شما به شمار می آیند.

■قرص کبد چرب طبیعی و مورد تایید سازمان بهداشت به هیچ عنوان به سیستم ایمنی و گوارشی بدن شما آسیب نمی رساند و در رده داروهای بی خطر قرار دارد.

■این قرص با توجه به این که در بین بیماران از میزان محبوبیت و رضایت بالایی برخوردار می باشد. تاکنون به هیچ عنوان باعث بروز حساسیت جسمی و پوستی نشده است و علت این مسئله ترکیبات خاص این قرص درمانی می باشد.

 

 علائم کبد چرب در زنان و مادران باردار

علائم کبد چرب در زنان و مادران باردار

یکی از گروه های حساس جامعه که در معرض ابتلاء به کبد چرب قرار دارند، بانوان و مادران باردار می باشند. به نوعی بانوان و مادران باردار بیشتر از آقایان در معرض این بیماری قرار دارند، یکی از معضلات اصلی این بیماری که باعث عدم تشخیص به‌ موقع می شود. نداشتن هیچ گونه علائم خاصی در مراحل اولیه می باشد، به طورکلی از علائم کبد چرب در زنان و مادران باردار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.بهم ریختگی چرخه قاعدگی:

این بیماری در مراحل پیشرفته روی چرخه قاعدگی نیز تاثیر می گذارد. و همچنین حتی باعث افزایش شدید خونریزی و همچنین دردهای شکمی می شود، و شما باید به این نکته توجه خاصی داشته باشید.

2. احساس خستگی در طول روز:

کبد چرب باعث تضعیف انرژی شما می شود و همچنین زنان مبتلاء به این بیماری احساس خستگی می کنند.

 3.مشکلات ناباروری:

این بیماری حتی تاثیر کاملا مستقیمی روی مشکلات مربوط به باروری دارد و حتی در موارد نادر باعث نازایی می شود.

4. بوی بد دهان و تغییر رنگ سفیدی چشم:

از دیگر علائم رایج در بین افرادی که مبتلاء به این بیماری هستند،تغییر رنگ سفیدی چشم به زرد و همچنین بوی بد دهان در ساعات اولیه روز می باشد.

5. بی اشتهایی و یبوست:

کبد چرب رابطه تنگاتنگی با دستگاه گوارشی شما دارد و همچنین می تواند باعث بی اشتهایی و همچنین یبوست های شدید شود.

6.حالت تهوع در ساعات اولیه روز:

کبد چرب باعث بروز حالت تهوع های شدید و همچنین ترشی و افزایش ترشح اسید معده در ساعت اولیه روز می شود.

7. درد ماهیچه ای:

اغلب بانوانی که در سن های مابین ۴۰ تا ۶۰ دچار این بیماری می شوند. از درد ماهیچه آزرده خاطر هستند و علت این مسئله بهم خوردن فعالیت های بدن هنگام ابتلاء به این بیماری می باشد.

8.احساس درد در قفسه سینه:

برخی از افرادی که درگیر این بیماری هستند، در قسمت قفسه سینه و نزدیک به معده که کبد قرار دارد، از درد احساس ناراحتی می کنند.این درد ناشی از میزان چربی بالای کبد شما می باشد.

تمامی این علائم ذکر شده فقط بخشی از موارد ثبت شده در بین بیماران می باشد و قطعا افراد در گروه های سنی مختلف و شرایط گوناگون امکان رویارویی با علائم دیگر را نیز دارند.

 

جمع بندی مطالب

هیچ قرصی نمی تواند به تنهایی کبد چرب و سمی را درمان کند. نقش داروها در پاکسازی کبد فقط برای کاهش شدت علائم است. درمان های خانگی کبد چرب زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که علاوه بر دارو درمانی با تغییر عادات غذایی و اصلاح سبک زندگی نیز همراه باشد.

اگر شما دچار نارسایی کبد هستید هیچ گاه بطور خودسرانه در منزل اقدام به دارو درمانی نکنید. تغییر در عادات غذایی و تلاش برای کاهش وزن حتما باید زیر نظر پزشک متخصص و یا کارشناسان ارئه دهنده مراقبت های بهد اشتی باشد.

آیا مشکلی که داشتید تو این مقاله پاسخ داده شده ؟ امیداوریم که به جواب سوال تان رسیده باشید. اگر غیر از این است حتما تو کامنت ها برامون بنویسید که مشکل شما چیه ؟ و یا اینکه اگر تجربه ای در زمینه درمان خانگی کبد چرب خود دارید برامون کامنت کنید.