SiteLogo

داروهای گیاهی برای درمان فشار خون بالا

0 287
تغذیه-در-فشار-خون-بالا-525x3

فـــشارخون بالا  زمانی ایجاد می‌شود که خون در دیواره رگ‌ها بیش‌ازحد معمول افزایش پیدا می‌کند  افرادی که فشارخون دارند حتماً باید با مراجعه به پزشك آن را كنترل كنند.

دانه کنجد

دانه کنجد گیاهی است با عمر یک سال و ارتفاع یک متر که قسمت انتهای ـن پوشیده از کرک است میوه‌ی آن مانند کپسول است و محتوی دانه‌های کوچکی است در حال حاضر چین بزرگ‌ترین تولیدکننده آن است  این گیاه دارای پروتئین و ویتامین‌های BوDوE   و لسیتین است و دارای 50 درصد روغن است و روغن کنجد مرکب از 70 درصد اسیدهای چرب اشباع‌نشده مانند اولیک اسید و لینوئیک اسید و مقدار کمی اسید چرب اشباع‌شده مانند اسید پالمتیک است.

برگ‌ زیتون

برگ زیتون حاوی ماده تلخی به نام اولئوروپئین و مقداری اسید چرب و دارای عناصری مانند نیتروژن و فسفر و کلسیم و مواد قندی است برای پایین آمدن فشارخون دم‌کرده برگ زیتون به مدت 15 دقیقه  و نوشیدن روزانه  یک فنجان برای پایین آمدن فشارخون بسیار مفید است.

دم‌کرده تخم کرفس

برای استفاده از آن باید تخم کرفس را کوبیده و یک قاشق چای‌خوری از تخم تازه را با یک فنجان آب مخلوط کرده و بگذارید به مدت 10 الی 20 دقیقه دم بکشد و بعد میل کنید این دم‌کرده نیز در کاهش فشارخون بسیار مؤثر است. اما در دوران بارداری از مصرف این گیاه پرهیز کنید.

جین‌سینگ

این گیاه به پادشاه گیاهان بوته‌ای معروف است، در قدیم این گیاه از  ارزش والایی برخوردار بود در چین، فقط امپراتوران حق جمع‌آوری و نگهداری ریشه‌های آن را داشتند و همچنین به‌عنوان وعده غذایی پادشاهان و به‌عنوان اکسیر جوانی و شادابی و افزایش نیروی جسمی و ذهنی به کار می‌رود این روزها از این گیاه برای کاهش فشارخون استفاده می‌شود و خواص دارویی آن در ریشه گیاه وجود دارد.

گیاه پنجه گربه‌ای

این گیاه از قدیم در طب سنتی چینی برای کاهش فشارخون و درمان بیماری‌های عصبی استفاده می‌شود این گیاه روی کلسیم تأثیر می‌گذارد و باعث پایین آمدن فشارخون می‌شود.

زالزالک

 این گیاه یک درمان گیاهی برای کاهش فشارخون است. جوشانده‌ی این گیاه دارای  خواص مفید برای سلامت کاهش فشارخون، قلب و عروق، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها و افزایش جریان خون است. و به‌صورت قرص، شربت و چای در بازار وجود دارد.

پودر هل

این ادویه هندی دارای اثرات مفید برای کاهش فشارخون است و به‌صورت دانه یا پودر در غذاهایی مانند سوپ و نان و کیک استفاده می‌شود.

 ریحان

این سبزی خوش‌طعم در کاهش فشارخون مؤثر است این سبزی بدون عوارض است و می‌توان از آن بدون نگرانی در رژیم غذایی استفاده کرد چون بدون عوارض است.

دارچین

دارچین یک ادویه خوش‌طعم است که برای  کاهش فشارخون بسیار مفید است دارچین باید  روزانه  مصرف شود  تا اثر آن را در کاهش فشارخون ببینید و همچنین از پودر آن در غذاها نیز می‌توان استفاده کرد یا به‌صورت چای آن را بنوشیم.

خیار و تخم خیار

برای کاهش فشارخون سعی کنید هرروز صبح ناشتا سه عدد خیار را بدون نمک بخورید یا می‌توان از تخم خیار به‌صورت دم‌کرده و روزی یک مثقال میل کنید و تا ده روز این کار را ادامه دهید تا اثرات آن را ببینید.

شنبلیله و تخم شنبلیله

تخم شنبلیله نیز می‌تواند در کاهش فشارخون مؤثر باشد روزی 3 مثقال صبح و عصر و شب میل کنید یا از خود شنبلیله در غذاها استفاده کنید.

 انگور

انگور نیز برای کاهش فشارخون مفید است و باید 10 صبح و 5 عصر میل نمایید.

خرمالو

همچنین میوه نارس خرمالو در  کاهش فشارخون مفید است.

فندق

فندق نیز یکی از پایین آورنده‌های فشارخون است.

گلابی

گلابی نیز در پایین آمدن فشارخون مفید است.

هندوانه

هندوانه  برای کاهش فشارخون باید10 صبح و 5 عصر میل نمایید و این میوه نباید سرد باشد.

برای کاهش فشارخون از چه خوردنی‌هایی باید پرهیز کنیم 

برای کاهش فشارخون از خوردن بادمجان ،نمک ، اسفناج، شیرینی‌جات و مواد نفاخ و گوجه‌فرنگی به مقدار زیاد خودداری کنید و همچنین قهوه برای فشارخون مضر است و همچنین کسانی که فشارخون بالا دارند در خوردن جوانه گندم احتیاط کنند و همچنین سعی کنند عصبانی نشوند سعی کنند روزی 30 دقیقه ورزش کنند و در رژیم غذایی از چای گیاهی و آب‌لیمو استفاده کنند و از خوردن غذاهایی که چربی زیادی دارند پرهیز کنید و از غذاهای با امگا 3 استفاده کنید. و همچنین کاهش وزن و دوری از الکل و دخانیات باعث کاهش فشارخون می‌شود.