SiteLogo

چطور زندگی موفق و شادی داشته باشیم؟

0 244
چطور زندگی موفق داشته باشم
خیلی از روز‌ها پیش می‌آید که در زندگی روزمره مان خودمان را سرزنش می‌کنیم و از حال و روز خود شاکی هستیم و با خود می‌اندیشیم در دنیا جایی ایستاده ایم که جایگاه ما نیست. غرغر کردن و سرزنش راهکار نیست بلکه ما باید مسائل و مشکلات زندگی مان را حل کنیم.
حل مسئله و سعی در بهتر شدن امور زندگی آسان نیست، ولی امکان پذیر است. ترقی در موقعیت شغلی و اجتماعیهدف زندگی اکثر افراد است، اما رسیدن به بهترین‌ها در زندگی همه افرارد رخ نمی‌دهد. در واقع پروراندن افکار پوچ و خیال‌های باطل در مورد اینکه دوست داریم چه کسی باشیم و خط و نشان کشیدن برای چیز‌هایی که دوست داریم تغییرشان دهیم، دشوار است و به راحتی خیال پردازی نیست، اما با به خاطر داشتن چند نکته شما می‌توانید راحت‌تر زندگی شخصی تان را بهبود بخشید.

happy-sunset

چگونه هر روز بهتر از دیروز باشید

برای خودتان هدف بسازید

گفتن: «من می‌خواهم زندگی شخصی ام را بهتر کنم» آسان است، اما اولین گام برای به ثمر رساندن آن وقتی اتفاق می‌افتد که آن را تصور کنید. قلم و کاغذ خود را بردارید و ایده هایتان را بنویسید، نوشتن را تا زمانی ادامه دهید که یکی از آن ایده‌ها ذهن شما را درگیر کند، بر روی آن تمرکز کنید. این هدف باید چیزی خاص و قابل سنجش باشد. رژیم غذایی و کاهش یا افزایش وزن می‌تواند یکی از این اهداف باشد. برای مثال، شما می‌خواهید وزن کم کنید، وزن مورد نظرتان را روی کاغذ بنویسید و سپس اهداف خودرا از اینکه می‌خواهید کاهش وزن دهید یادداشت کنید. وقتی هر روز به هدفهایتان نگاه می‌کنید، راسخ‌تر و جدی‌تر از روز قبل کاهش وزنتان را پیگیری می‌کنید.

اگر شما در راه بهبود و ترقی خود قدم گذاشته اید، به خاطر داشته باشید، تغییر عاداتی که سال‌ها همراه شما بوده و شخصیت شما را شکل داده است یک شبه امکان پذیر نخواهد بود.

چطور زندگی موفق داشته باشیم

از یک تغییر بزرگ شروع کنید

از جایی شروع کنید که وقتی به هدفتان رسیدید خودتان هم شگفت زده شوید این امر باعث می شود هدف های تان را یکی پس از دیگری فتح کنید. در این مرحله است که انتظارات شما یکی پس از دیگری برآورده می شود. چیزی که منتظر آن هستید، اتفاق می افتد. اگر از دست دادن وزن هدف شماست، شما می توانید یک رژیم غذایی که شما را خوشحال می کند پیدا کنید.

اگر شما در راه بهبود و ترقی خود قدم گذاشته اید، به خاطر داشته باشید، تغییر عاداتی که سالها همراه شما بوده و شخصیت شما را شکل داده است یک شبه امکان پذیر نخواهد بود زیرا این عادات روزها و شب های بسیاری در کنار شما بوده اند

زندگی شاد

سلامتی خود را از نظر جسمی ‌و روحی حفظ کنید

سلامتی ثروت است. وقتی فاقد سلامتی برای لذت‌بردن از زندگی هستید تلاش چه سودی دارد؟ اگر همیشه احساس خواب آلودگی، بیماری و خستگی می‌کنید، هرگز نمی‌توانید زندگی خود را کامل کنید و هنگامی‌ که به بهترین وجه عمل نمی‌کنید هرگز شاد و موفق نمی‌شوید.

درست مانند آنچه لورا وندرکام (Laura Vanderkam) در کتاب خود با عنوان “موفق‌ترین افراد قبل از صبحانه” گفت، ‌‌این افراد بسیار سرشان شلوغ است. ولی برای ورزش و سلامتی همیشه وقت دارند. بنابراین، مراقب سلامتی خود باشید. افراد موفق، مولد هستند. و مولد بودن یعنی تولید و مدیریت انرژی.

وقتی انرژی دارید، قدرت اراده قوی‌تر است و همینطور سطح اطمینان بالاتر. و هنگامی‌ که انرژی دارید، می‌توانید بیشتر از بقیه برای موفقیت تلاش کنید. تنها راه برای حفظ انرژی خود در طول روز، حفظ سلامتی است. به اندازه کافی بخوابید، ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید. مصرف الکل را به طور جدی کاهش داده و از سیگار کشیدن دست بکشید. وقت خود را صرف ورزش و خواندن کنید.

برای رسیدن به موفقیت کافیست تلاش کنید بهتر از دیروز باشید. اگر فقط ۱ درصد از دیروز خود بهتر باشید بعد از صد روز شما ۱۰۰ درصد بهتر از گذشته خود خواهید بود. هر سال ۳۶۵ روز است اگر ۶۵ روز را در نظر نگیریم در ۳۰۰ روز باقیمانده شما می‌توانید در یک سال ۳ برابر گذشته پیشرفت کنید.

ورزش

به دنبال یادگیری باشید.

در عصر جدید سرعت تغییر بسیار بالاست و برای هماهنگ شدن با این تغییرات تنها راه، یادگیری است. از این پس باید برنامه‌ای روزانه برای یادگیری و تحقیق در زمینه کاری خود داشته باشید.

نکته:‌بسیار مهم است که از منابع معتبر برای یادگیری استفاده کنید امروزه با انباشت اطلاعات روبرو هستیم اطلاعاتی که کاربردی نیستند و فقط باعث گمراهی می‌شوند. پس نیاز است برای پیدا کردن منابع معتبر وقت بگذارید و تحقیق کنید.

عالم بی عمل نباشید.

بعد از یادگیری نیاز است آنچه که یادگرفته‌اید را انجام دهید. تنها با اقدام و عمل به دانسته‌ها می‌توانید تغییر کرده و خود را با تغییرات هماهنگ کنید.

زندکی موفق

توصیه‌هایی برای بهتر شدن:

  • منتظر کمک دیگران نباشید به خودتان و توانایی‌هایتان تکیه کنید.
  • برای هر روزتان هدفی خاص در نظر بگیرید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
  • بزرگ فکر کنید کوچک شروع کنید. هدفی بزرگ را تعیین کرده و آن را به قسمت‌های کوچک‌ تقسیم کنید؛ هر روز یک قدم بردارید.
  • گوش به زنگ باشید و از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنید.
  • در شرایط سخت تسلیم نشوید و به دنبال راه‌‌حل باشید.

steve-jobs-self-centered

زود بیدار شوید

زود بیدار شدن از خواب فایده های زیادی دارد، مثلا:

  • می توانید با آرامش و به آهستگی فعالیت های صبحگاهی را انجام بدهید و از استرس‌های کمبود وقت خلاص شوید.
  • فرصت دارید تا خودتان را پیدا کنید و به چارچوب ذهنی خود شکل بدهید.
  • صبح های آرام و ساکت زمان فوق‌العاده ای برای انجام بسیاری از کارها هستند.
  • می‌توانید خودتان را برای شروع عملیِ اهدافتان آماده کنید.

زود بیدار شدن از خواب باعث می شود تا ۸ عادت دیگری را هم که در ادامه توضیح داده می شود، بتوانید تمرین کنید. این عادت ها باعث می شوند تا صبحتان را با نشاط شروع کنید و برای آغاز یک چالش بزرگ در برابر هر چیزی که زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد آماده شوید.

زود بیدار شدن

اهل رقابت باشید

اگر نیروی محرکه‌ی لازم برای بهترین شدن را نداشته باشید، هرگز به آن نمی‌رسید. بخشی از بهترین بودن، عطش رسیدن به موفقیت است. تشنه‌ی رقابت باشید تا حرکت کنید. مگر غیر از این است که فقط در صورتی‌ که خودتان را با کسی در شرایط مشابه مقایسه کنید، متوجه می‌شوید بهترین هستید؟ وقتی رقیبی وجود نداشته باشد بهترین بودن بی‌مفهوم است. همیشه خودتان را با رقبایتان مقایسه کنید، در بازی‌ شرکت کنید، تلاش کنید و برنده شوید.

اگر از چیزهایی مثل رقابت، مسابقه و مباحثه خوش‌تان نمی‌آید، یک خبر مهم برای‌تان دارم؛ این ویژگی قابل تغییر است. تنها راهش هم این است که شیرجه بزنید درون رقابت، مسابقه یا هر چیز چالش برانگیز و محرک دیگری. وقتی تعدادی از رقبایتان را شکست بدهید مدام قوی‌تر می‌شوید و بعد از مدتی رقابت برای‌تان حکم نفس کشیدن را دارد، به همین راحتی! و شما به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید.

از طرفی، اگر شما دوستی هستید که همه چیز را تبدیل به رقابت می‌کنید، پس منتظر باشید تا یکی یکی دوستان‌تان را از دست بدهید. پس پیام اخلاقی این بخش این است: از آن ور بوم هم نیفتید! رقابت را در خودتان تبدیل به مهارت کنید، یک توانایی که در موقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید و شما را به تلاش وادار کند.

رقابت

فراموش نکنید که هر روز هدیه ای تازه است:

بهترین هدیه ها آنهایی هستند که در کنار علاقه و ذوقی که نسبت به آنها داریم، ازشان استفاده هم بکنیم. هر روز هدیه ای است پر از فرصت های نشکفته برای غلبه بر ترس، خودکم بینی و میان مایگی.

اراده هر راهی را به موفقیت می رساند:

بسیاری از افراد با دیدن کوچکترین سختی در مسیرشان دلسرد می شوند و تمام هدف ها و آرزوهایشان را فراموش می کنند اما این در حالی است که در مسیر تمام انسان های موفق دنیا همواره موانعی وجود داشته است. فکر می کنید چطور به این دست یافته های طلایی شان رسیده اند؟ بارها در را در صورتشان به هم کوبیده اند و ناامیدشان کرده اند. بارها اشتباهات فاحش کرده اند و رویاهایشان نابود شده استو امان از این آدم های منفی باف و نحسی که سر راه همه قرار می گیرند؛ به سادگی کاری می کنند که بهترین ها هم خودشان را کم و ضعیف ببینند. اما مهمترین بخش ماجرا اینجاست: تفاوت انسان هایی که تا آخر خط می روند و موفق می شوند با آنها که خیلی زود دست هایشان را بالا می برند و تسلیم شرایط می شوند در این است که اولی ها بسیار مصمم ترند.

برنده ها در شرایط سخت خودشان را گم نمی کنند و دنبال راه حل می گردند. محکم می ایستندنو کارشان را می کنند. اگر با مانعی برخورد کردید که سد راه تان بود تمرکز کنید و به این فکر کنید که چطور می توانیدآن را دور بزنید.همانطورنایستید و نگاهش کنید، یک اقدامی کنید که مفید باشد. راه های رسیدن به موفقیت زیاد است.

اراده

دلسوزی و مهربانی را ترویج دهید

قضاوت نکنید ! امروز با خودتان عهد ببندید که خود و دیگران را قضاوت نکنید و شک و تردید را از خود دور کنید. به خودتان اعتماد داشته باشید. این به شما کمک می کند تا مسیر های ذهنی اشتباهی را که هر روز طی می کند تغییر دهید.

لبخند بزنید 

پس از بیدار شدن از خواب، لبخند بزنید تا بدنتان هورمون هایی مثل اِندورفین ترشح کند و باعث ایجاد حس خوب در شما شود.علاوه بر این، وقتی لبخند می زنید در اثر ترشح سرتونین حال و هوای شما بهتر شود.

smile_final

شاکر نعمات خود باشید

حتی اگر اوضاع تان بد است ، همیشه به روزنه هایی امیدوار کننده در زندگی خود بنگرید و شاکر آن ها باشید.حتی ممکن است بخواهید آن ها را در ذهن بسپارید یا یادداشت کنید.

شگرگزاری