SiteLogo

چطور پوستی به نرمی پوست کودکان داشته باشیم؟

0 502
پوست-نرم

داشتن پوستی نرم مثل پوست بچه، آرزوی خيلي از ماست؛ باوجوداين كارهايی انجام مي دهيم كه در عمل ما را از داشتن پوست سالم و نرم دور می‌كند؛ كارهايی كه شايد خيلی‌هايشان به نظرمان عادی بيايد. به بهانه روز جهانی “صاف مثل پوست بچه” سراغ هفت عادت اشتباه رفته‌ايم كه با از بين بردنشان می‌توانيم هفت قدم به داشتن پوستی نرم، شفاف و زيبا نزديك شويم.

ما طرفدار سفت‌وسخت قوانین زیبایی رایج نیستیم؛ اما دستورالعمل‌های خاصی وجود دارند که برای داشتن پوستی سالم باید در اولویت ما قرار گیرد. قطعاً عادت‌های بدی وجود دارند که قابل‌قبول هستند چیزی مانند نشستن موها به‌صورت یک روز در میان. اما بقیه عادات را باید دور انداخت تا به هدف نهایی، یعنی پوست زیبا دست پیدا کرد.
در این مطلب به عادت‌هایی مثل جویدن ناخن یا استفاده از برس آرایشی کثیف که همه‌تان آن را می‌دانید، نمی‌پردازیم و تمرکزمان را روی مواردی می‌گذاریم که هر روز از آن استفاده می‌کنید، بدون آنکه متوجه آسیبی که به پوستتان می‌زند باشید.

پوست صاف

1. عدم استفاده از پرایمر آرایشی

اگر بعد از چند ساعت استفاده از لوازم آرایشی حس می‌کنید که آرایشتان در حال ریختن و پاک شدن است، احتمالاً دلیلش این است که صورتتان را به شکل درستی آماده نکرده‌اید. مگان لومان یکی از مربیان برجسته آرایشگری، معتقد است یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زنانی که آرایش می‌کنند این است که پیش از استفاده از کرم پودر یا پوشاننده‌های صورت، پوستشان را آب‌رسانی نمی‌کنند.
«بیشتر مردم از اهمیت استفاده از پرایمر آرایشی آگاه نیستند و به این خاطر است که هیچ‌کس آموزشی دراین‌باره به آن‌ها نداده است. پوست عظیم‌ترین قسمت بدنتان را تشکیل می‌دهد و مهم‌تر اینکه نیازمند آب است. در نتیجه اگر هر چه که دارای آب است روی آن قرار ‌دهید چه به صورت کرم یا مایع می‌توانید روی رسیدن آب به پوستتان حساب باز کنید!»
پیشنهاد لومان این است که از یک پرایمر حاوی سیلیکون استفاده کنید. «این پرایمرها خطوط را پر می‌کنند، چربی را کنترل کرده و با سایر لوازم آرایشی به خوبی ترکیب می‌شوند. سیلیکون مولکول بزرگی است که جذب پوست نمی‌شود در نتیجه به عنوان محافظی میان پوست و لوازم آرایشی قرار می‌گیرد. در نتیجه هیچ‌کدامشان نمی‌ریزند.»

2. استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای پاک کردن آرایش بسیار خسته‌اند و با استفاده از یک دستمال مرطوب سروته کار را به هم می‌چسبانند و به رختخواب می‌روند، اشتباه می‌کنید! درواقع این دستمال‌ها باقیمانده لوازم آرایشی را روی صورتتان باقی می‌گذارند و آن را کثیف‌تر از قبل می‌کنند. بر اساس نظر کرفتر بسیاری از این دستمال‌ها حاوی مواد شیمیایی مانند نگه‌دارنده‌های فرمالدئید هستند که با اینکه عمر طولانی دارند؛ اما پوست را خشک می‌کنند.
در کشور کره، استفاده از دستمال‌های مرطوب محبوبیت خود را ازدست‌داده‌اند؛ زیرا این احساس عمومی وجود دارد که این دستمال‌ها بهترین انتخاب برای داشتن سلامت پوست و زیبایی نیستند. بهتر است از یک پاک‌کننده مناسب مانند پاک‌کننده‌های ملایم فومی که به طور عمیقی پوستتان را تمیز کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کنند، استفاده کنید.

دستمال مرطوب برای ارایش

3. استفاده از SPF کافی در آرایش

اینکه لوازم آرایشتان دارای مقداری از فیلتر محافظ یو-وی باشد بسیار خوب است ولی این باعث نمی‌شود پوست بدنتان را فراموش کنید. دکتر کرفتر معتقد است اگرچه وجود spf در بعضی لوازم آرایشی مانند کرم پودرها و موارد مشابه مزیت محسوب می‌شود؛ اما در بسیاری از موارد این مواد به صورت کافی و لازم به تمامی قسمت‌های بدن مانند بازوها، دست‌ها، قسمت دکلته و گردن نمی‌رسند و در نتیجه از آن‌ها محافظت کاملی در برابر اشعه مضر آفتاب نمی‌شود. سعی کنید از اسپری‌های حاوی spf که برای محافظت پوست بدن هستند نیز استفاده کنید.

spf در ارایش

4. خوابیدن به پهلو

بسیاری از افراد عادت دارند تا به پشت بخوابند. بنا بر نظر دکتر هسکت قرار گرفتن صورتتان روی بالش- به ویژه اگر جنس آن ساتن یا ابریشم نباشد- باعث سرعت شکل‌گیری خطوط و چروک‌های صورت می‌شود. در زمان بیداری استراحت بر روی پشت را تمرین کنید. زمانی که بدنتان ارتباط بین حالت خوابیدن و استراحت را درک کند راحت‌تر در همان حالت به خواب می‌رود. اگر نمی‌توانید همیشه به پشت بخوابید لااقل از یک کرم ضد چروک قوی برای پوستتان استفاده کنید که صبح پوستتان به حالت اولیه بازگردد.

5. لایه برداری روزانه

به دنبال لایه‌برداری هستید که بدون استفاده از برس‌های سخت این کار را انجام دهد؟‌ هسکت دراین‌باره می‌گوید: وقتی هر روز یا یک روز در میان صورت را لایه برداری می‌کنیم در واقع باکتری‌های طبیعی صورت را از بین می‌بریم که این کار درنتیجه منجر به بروز جوش و سایر مشکلات آزاردهنده پوستی می‌شود.
پوست دارای یک میزان طبیعی از باکتری‌های لازم و چربی است که باعث می‌شود سالم، شاداب و جوان باقی بماند. لایه برداری زیاد باعث می‌شود تعادل پوست به هم بخورد که منجر به ایجاد قرمزی، خشکی و جوش خواهد شد. سپس محصولات بیشتری برای این کار استفاده می‌شود که در نتیجه باعث شروع چرخه بدی برای پوست می‌شود.
دکتر هسکت می‌گوید: از لایه بردارتان یک بار در هفته استفاده کنید. اگر واقعاً دلتان می‌خواهد این عادت بد را کنترل کنید با اینکه شاید کمی تعجب‌آور باشد ولی بهتر است اصلاح را امتحان کنید. اصلاح صورت با استفاده از تیغ و خمیر اصلاح سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و مانند یک لایه‌بردار گران‌قیمت عمل می‌کند. نترسید! ریش درنمی‌آورید!

لایه برداری برای پوست

6. تمیز کردن با آب گرم

شاید فکر کنید در پایان یک روز طولانی، چیزی بهتر از یک حمام بخار نیست! اما متأسفانه چنین چیزی برای پوستتان همانند کابوس شبانه است! بر اساس نظر بسیاری از متخصصان پوست، آب داغ باعث آسیب دیدن لایه محافظ پوست شده و منجر به باز شدن رگ‌های خونی می‌شود که درنهایت می‌تواند به‌مرورزمان باعث باز شدن دائم رگ‌های خونی و در نتیجه قرمزی و ناهمواری تناژ پوست شود. پس سعی کنید عادت شست‌و‌شوی صورت زیر دوش آب گرم را به خارج از حمام موکول کنید و با یک شوینده ملایم که آلودگی را از صورتتان پاک می‌کند و مانع از خشکی پوست می‌شود، این کار را انجام دهید.

7. سیگار کشیدن

هیچ عادتی صرف‌نظر از میزان مصرف آن آسیبی اندازه سیگار ندارد. بنا بر نظر دکتر کریگ کرفتر یکی از متخصصان پوست، استفاده از سیگار الکترونیکی آسان‌ترین راه برای کاهش دادن عادت استفاده از نیکوتین و در نهایت ترک آن است. سیگار کشیدن نه تنها کمترین سودی برای زیبایی‌تان ندارد؛ بلکه سراسر ضرر است. سیگار الکترونیکی به اندازه استفاده از سیگار معمولی برای پوست مضر نیست و تاکنون آمار دقیقی از سطح نسبی آسیب سیگار الکترونیکی در مقایسه با سیگار معمولی وجود ندارد.

https://www.ninisite.com/