SiteLogo

ایمپلنت بدون درد و خونریزی

0 410
ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

گاهی ممکن است فرد به علت بیماری، مصرف دارو یا بر اثر حادثه ای ، یک یا چند دندان خود را از دست بدهد. حس نداشتن دندان خصوصا دندان های جلو و از دست رفتن زیبایی  چهره، عذاب آور است.

اما تکنولوژی همیشه کارها را برای ما آسان می کند. با فناوری ایمپلنت و کاشت دندان می توانید زیبایی چهره خود را دوباره بدست آورید و طعم شیرین یک لبخند زیبا را تجربه کنید.
ایمپلنت بدون جراحی، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان است.
همانطور که از نامش پیداست متخصص ایمپلنت جهت کاشت پایه لثه را برش نمی زند. پس در نتیجه خونریزی دراین روش در مقایسه با روش معمولی (روشی که درآن پزشک متخصص یک لایه از بافت لثه را کنار زده تا به استخوان فک برسد) بسیار کمتر است.

 

دو روش اصلی در ایمپلنت دندان بدون جراحی

۱- ایمپلنت به روش پانچ

در روش ایمپلنت پانچ که به آن ایمپلنت فوری هم می گویند دندانپزشک ابتدا به کمک بی حسی ، دهان و لثه شما را بی حس می کند و بدون اینکه لثه را برش دهد، با دستگاه های مخصوص پانچ ، در محل مورد نظر، سوراخی با عمق لازم برای کاشت دندان ایجاد می کند سپس پایه ایمپلنت دندان درون آن قرار می‌گیرد.

ایجاد این سوراخ هیچ گونه درد و خونریزی ندارد و استفاده از این روش برای افرادی که می‌خواهند کاشت ایمپلنت بدون درد و جراحی داشته باشند و در مدت زمان کمتری بهبودی یابند بسیار مناسب است.

مزیت این روش نسبت به ایمپلنت معمولی این است که با این روش استخوان فک به پایه ایمپلنت زودتر جوش می خورد و روند بهبودی سریع تر است.

اگر بیمار دندانی را کشیده و ریشه دندان سالم باشد وهم چنین شرایط استخوان و لثه به لحاظ استحکام و ضخامت کافی را داشته باشد، پزشک میتواند از این روش برای قراردادن ایمپلنت استفاده کند. ولی اگر لثه یا استخوان فک تحلیل رفته باشد بیمار نیاز به پیوند لثه یا استخوان دارد و کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان امکان پذیر نخواهد بود.

ایمپلنت بدون جراحی

 

۲- ایمپلنت لیزری یا دیجیتالی

در این روش که با استفاده از اشعه لیزر انجام می‌شود، میزان جراحت برای کاشت ایمپلنت دندان به حداقل می‌رسد به علاوه، بافت های دیگر هم کمتر آسیب می‌بینند. از لیزر در مراحل مختلف کاشت دندان استفاده می شود. در مرحله اولیه، می توان با لیزر، شکاف مورد نظر را ایجاد کرد و هم در مرحله بعدی می توان بافت ایجاد شده روی ایمپلنت را برداشته و عملیات کاشت را ادامه داد. در نتیجه، خونریزی و درد کمتر و امکان بهبودی  در ایمپلنت دیجیتال سریع‌تر است.

مزایای کاشت ایمپلنت بدون جراحی

  1. در روش کاشت ایمپلنت بدون جراحی، لازم نیست روی لثه برش های متعدد ایجاد ‌شود. در نتیجه بافت لثه کمتر مورد آسیب قرار می‌گیرد؛ مدت زمان درمان و بهبودی شما بسیار کاهش یافته و کمتر از تورم و درد رنج خواهید برد.
  2. علاوه بر این فرایند جراحی های بعدی برای مطمئن شدن از جوش خوردن ایمپلنت به استخوان، منتفی می‌گردد و موفقیت کاشت ایمپلنت دندان افزایش می‌یابد.
  3. پروسه انجام ایمپلنت دندان بدون جراحی بسیار کوتاه تر از فرایند جراحی است.
  4. خونریزی در این شیوه بسیار کمتر است در نتیجه برای افرادی که از داروهای ضد انعقادی استفاده می‌کنند و به خونریزی حساس هستند، مناسب است.
  5. در این روش نیازی به بخیه زدن و کشیدن آن وجود ندارد.

ایمپلنت بدون جراحی

 

قیمت ایمپلنت بدون جراحی

قیمت ایمپلنت را عوامل مختلفی مثل میزان تجهیزات و تخصص پزشک، جنس و برند موادی که به کار گرفته می شود، تعیین می کند.

فرآیند قالب گیری، سفارش، و تولید پروتز در ایمپلنت بدون جراحی بسیار سریع است و درمدت زمان کوتاهی انجام می شود و قطعا همین علت، در گران تر بودن قیمت این نوع ایمپلنت از ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به روش معمولی بی دلیل نیست.

ایمپلنت بدون جراحی دکتر رضا شاکر

 

آدرس کلینیک دکتر رضا شاکر : تهران ـ سعادت آباد ـ بین چهارراه سرو و میدان کتاب ـ بیست متری آسمان ها ـ نبش آسمان ۵ شرقی ـ پلاک ۳۸ ـ طبقه اول

تلفن تماس : 02122375648_02122375671