SiteLogo

بهترین آزمایشگاه چه آزمایش هایی را در منزل انجام میدهد؟

(دلنیا یوسفی) 06 مرداد 1401
0 379
آزمایشگاه پاتوبيولوژي نارون

چکیده : در این مقاله شما را با بهترین آزمایشگاه در منزل آشنا خواهیم کرد. چکاپ در منزل انواع مختلفی دارد که توسط آزمایشگاه نارون انجام می شود.

 

چه زمانی نیاز به آزمایش در منزل داریم؟

یکی از مهم ترین آزمایشات طبیعی آزمایش خون است که پزشکان در بسیاری از موارد تجویز می کنند‌. از انواع آزمایشات خون می توان به آزمایش تست بارداری با خون و آزمایش چکاپ در منزل و آزمایش تیروئید در منزل و آزمایش کم خونی اشاره کرد. بهتر است اشاره کنیم که همه شما می توانید به راحتی این آزمایشات را در منزل انجام دهید. هر فرد در طول زندگی خود نیاز دارد برای تشخیص بیماری ها این آزمایش را انجام دهد. حتی افراد ممکن است در طول سال چندین بار نیازمند چنین آزمایشی باشند.

آزمایشات برای تشخیص و درمان بیماری ها انجام می گیرند. فاکتورهای زیادی در آزمایش خون کامل وجود دارند به همین دلیل این آزمایش یکی از کاربردی ترین آزمایش ها است. اگر زمان کافی برای مراجعه به آزمایشگاه را ندارید یا به دلایل مختلف شرایط رفتن به چنین مکانی را ندارید می توانید از خدمات آزمایش خون در منزل شمال تهران استفاده کنید. خدمات آزمایش در منزل برای کودکان استرسی که از محیط آزمایشگاه می ترسند بسیار حائز اهمیت است. این کودکان می توانند انجام تست نظیر آزمایش تیروئید و دیابت و… را در محیط منزل انجام دهند. از طرف دیگر بعضی از خانم های باردار شرایط مراجعه به آزمایشگاه را ندارند لذا این فرد می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

خانم ها و آقایان سالمند که توانایی لازم برای مراجعه به آزمایشگاه را ندارند می توانند در خانه انواع آزمایشات انجام دهند. همچنین افرادی که دارای بیماری هستند یا به دلایل مختلف تمایل به مراجعه به آزمایشگاه را ندارند از افراد واجد شرایط استفاده از این خدمات هستند. خدمات آزمایش چکاپ در منزل این فرصت را به متقاضیان می دهد تا بتوانند در محیط منزل انواع مختلفی از آزمایشات را انجام دهند. به عنوان مثال متقاضیان می توانند در محیط آرام منزل آزمایشاتی نظیر آزمایش ادرار و مدفوع و آزمایش خون و چکاپ بارداری، چکاپ سالمندان و غیره را انجام دهند.

در واقع بهره مندی از خدمات آزمایش چکاپ در منزل هیچ گونه محدودیتی ندارد و افرادی که شرایط و توان کافی برای مراجعه به آزمایشگاه را ندارند می توانند از این خدمات بهترین استفاده را ببرند. به عنوان مثال افرادی که توانایی راه رفتن و بینایی ندارند و افرادی که دچار شکستگی و استرس هستند در استفاده از این خدمات پیشگام می باشند. در بعضی مواقع به دلیل مشغله های زندگی و عوامل گوناگون زمان و وقت کافی برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی ندارید. در این مواقع می توانید برای خود یا خانواده ی خود از این خدمات بهره مند شوید.

آزمایشگاه پاتوبيولوژي نارون

 

آزمایش های چکاپ در منزل شامل چه مواردی میشود؟

همه افراد در طول زندگی برای افزایش عمر افزایش سلامتی سیستم ایمنی خود باید به صورت روتین چکاپ کامل شوند. آزمایش چکاپ شامل آزمایش های مختلفی است. اگر به صورت روتین و چند بار در سال این آزمایشات را انجام دهید می توانید سلامت بدن خود را تضمین کنید. در بعضی مواقع با استفاده از این آزمایش ها انواع بیماری در بدن زودتر شناسایی شده و بلافاصله تحت درمان قرار می گیرد. در این زمان از پیشرفته بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می شود. تشخیص به موقع بیماری ها درصد درمان را تا چند درصد افزایش می دهد.

از طرف دیگر تشخیص کمبود ویتامین و مواد معدنی از بروز بیماری های مختلف در بدن انسان جلوگیری می کند. از مهمترین اقدامات در طب و دنیای پزشکی آزمایش چکاپ کامل است. اگر یک بیماری زودتر شناسایی شود علاوه بر اینکه درمان دیوار راحت تر انجام می گیرد هزینه درمان نیز کمتر می شود. آزمایش چکاپ برای مردان و زنان به یک اندازه اهمیت دارد. با توجه به متفاوت بودن شرایط فیزیولوژیک بدن خانم ها و آقایان این آزمایش ها متفاوت است.

به عنوان مثال سیستم ایمنی مردان ضعیف است به همین دلیل مردان نسبت به زنان مستعد بیماری های عفونی هستند. بنابراین در چکاپ مردان  آزمایش های عفونی گرفته می شود. از جمله آزمایش هایی که در منزل گرفته می شود و در سلامتی و کنترل سیستم ایمنی تاثیر دارند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آزمایش آنالیز ادراری
  • آزمایش چکاپ کبد
  • آزمایش چکاپ کلیه
  • آزمایش اندازه گیری اوره
  • آزمایش تیروئید
  • آزمایش چکاپ ویتامین ها

یکی از آزمایش ها برای تشخیص بیماری های کلیوی ارولوژیک آزمایش آنالیز ادراری است. آزمایش آنالیز ادرار شامل بررسی میکروسکوپی و شیمیایی و فیزیکی است. با این آزمایش وجود باکتری و قارچ، دفع پروتئین و قند در ادرار مشخص می شود. به عنوان مثال وجود گلبول قرمز در ادرار نشان دهنده خون در ادرار بوده و وجود گلبول سفید در ادرار عفونت مجاری ادراری را نشان می دهد. همچنین وجود خون در ادرار می تواند احتمال آسیب کلیوی را افزایش دهد.

یکی از مهمترین عضو های حیاتی بدن انسان کبد است که در در بدن انسان نقش مهمی دارد. به عنوان مثال این ارگان حیاتی در فعالیت های سوخت و ساز بدن نظیر گوارش نقش بزرگی داشته و سموم مختلف را از بدن انسان پاک می کند. آنزیم های کبدی در افرادی که دچار بیماری‌های کبدی هستند تغییر پیدا می کند. بنابراین برای بررسی عملکرد کبد باید این آنزیم ها اندازه گیری شوند. آزمایش بعدی، آزمایش چکاپ کلیه ها است.

آزمایشگاه پاتوبيولوژي نارون در منزل

یکی دیگر از مهمترین ارگان های حیاتی بدن انسان ها کلیه ها هستند. این ارگان های حیاتی وظیفه تصفیه خون را به عهده دارند. در واقع کلیه وظایف مختلفی در بدن انسان دارد. برای بررسی عملکرد درست کلیه باید آزمایش های متعددی گرفته شود. آزمایش دیگری که در منزل انجام می گیرد تحت عنوان آزمایش اندازه گیری نیتروژن اوره است. در صورت وجود مشکل در بدن نظیر نارسایی احتقانی قلب و خونریزی و انسداد دستگاه ادراری میزان اوره در بدن افزایش پیدا می‌‌ کند. بنابراین بررسی و اندازه گیری میزان اوره در بدن برای شناخت بیماری‌ ها اهمیت زیادی دارد.

آزمایش تیروئید یکی دیگر از آزمایشات ضروری است. در گردن یک غده پروانه ای شکل قرار دارد که نام آن تیروئید است. غده تیروئید هورمون های تیروئید را تولید می کند. تولید زیاد و کم این هورمون ها سبب بروز مشکلات مختلف در بدن می شود. برای بررسی عملکرد تیروئید باید آزمایش تیروئید در منزل انجام گیرد‌. در برخی مواقع تیروئید پرکار و در بعضی مواقع کم کار است که می تواند به نوبه خود مشکل ساز باشد. یکی از علائم کم کاری تیروئید می توان به خستگی و چاقی و خشکی پوست اشاره کرد.

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله مواد حیاتی برای بدن انسان ها به شمار می روند که در سلامتی بدن تاثیر گذار هستند. کمبود ویتامین در بدن علائمی نظیر خستگی و عصبانیت زودهنگام و ریزش مو و… را به دنبال دارد. کمبود ویتامین می‌ تواند سبب بروز بسیاری از بیماری ها در بدن انسان شود. لذا بررسی میزان ویتامین در بدن انسان حائز اهمیت است. در آزمایش چکاپ ویتامین هایی نظیر اسید فولیک و ویتامین دی ویتامین ،e ویتامین b۱۲ و… بررسی می شوند. برای تشخیص به موقع انواع بیماری ها بهتر است به صورت دوره ای چکاپ کامل انجام دهید.

کمبود مواد معدنی و ویتامین ها در زنان شایع تر از مردان است. به طور کلی همه افراد برای بررسی شرایط جسمانی خود باید هر یک سال یکبار آزمایش چکاپ انجام دهند. البته در بعضی مواقع بروز برخی از علائم سبب می شود تا مدت زمان این دوره کوتاه تر شود. اگر به دلیل مشغله کاری و ترافیک نمی توانید وضعیت عمومی و وزن خود را چک کنید می‌ توانید از خدمات آزمایش در منزل استفاده کنید. برای انجام آزمایش در منزل و رزرو نوبت و چک آزمایش می توانید از خدمات آزمایشگاه نارون بهره ببرید. شماره تماس و آدرس آزمایشگاه نارون است.

آزمایش تیروئید در منزل شامل چه آزمایش هایی است؟

آزمایش تیروئید در منزل شامل آزمایش های زیر است:

  • آزمایش T3 : در این آزمایش هورمون تری یدو تیرونین بررسی می شود.
  • آزمایش T4 : در این آزمایش اقدام به ارزیابی سطح هورمون تیروکسین می کنند.
  • آزمایش T3 uptake
  • آزمایش TSH
  • آزمایش Free T3
  • آزمایش Free T4

 

چگونه می توانیم درخواست چکاپ در منزل کنیم؟

با توجه به افزایش زندگی شهری و افزایش ترافیک و دغدغه‌ های زندگی مردم، رزرو نوبت و دریافت خدمات آزمایشگاهی یک دغدغه های بزرگ تبدیل شده است. افرادی که در شهرهای شلوغ و پرجمعیت زندگی می کنند اغلب با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کنند. بیشتر افراد به دلیل بیماری و ناتوانی نمی توانند در صف نوبت طولانی بمانند. در بعضی مواقع بیشتر بیماران که شرایط عادی ندارند مجبور هستند ساعت ها در صف طولانی نوبت آزمایش بمانند. این افراد توانایی کافی برای مراجعه حضوری به آزمایشگاه را ندارند و ممکن است حال آنها بدتر شود.

بنابراین آزمایشگاه نارون با ارائه خدمات آزمایش خون در منزل شمال تهران، انجام آزمایش را برای کاربران راحت تر کرده است. لذا متقاضیان و کاربرانی که قصد دریافت خدمات آزمایش خون در منزل شمال تهران را دارند می توانند برای دریافت اینگونه خدمات و رزرو نوبت و ثبت درخواست با شماره تلفن آزمایشگاه تماس بگیرند. در واقع افرادی که توانایی مراجعه حضوری به آزمایشگاه را ندارند می توانند تنها با شماره گیری این شماره درخواست خود را ثبت کنند. بعد از اینکه فرم درخواست را ثبت کنید درخواست شما بررسی شده و متخصص و تکنسین به منزلتان اعزام می شوند.

آزمایشگاه پاتوبيولوژي نارون

بهتر است قبل از حضور تکنسین و متخصص نمونه گیری محیط مورد نظر را آماده سازی کنید تا متخصصین و تکنسین بتوانند در مدت زمان کمتری فرایند نمونه گیری را انجام دهند. بعد از انجام نمونه گیری و آزمایش، آزمایش مورد نظر در یک شرایط کاملا خاص به آزمایشگاه ارسال می شود. بعد از انجام آزمایش و بررسی آن می توانید جواب آزمایش را در قسمت پروفایل خود دریافت کنید. اگر قصد مراجعه حضوری برای چک کردن آزمایش را را دارید می توانید به آدرس آزمایش مراجعه کنید. مراجعه غیر حضوری و انجام آزمایش در خانه مزایای زیادی را به دنبال دارد. به عنوان مثال می توانید در وقت و زمان خود صرفه جویی کرده و هزینه حمل و نقل را کاهش دهید.