SiteLogo

همه چیز در مورد لیزر موهای زائد + پیشنهاد خرید لیزر خانگی

0 843
Laser-Treatment-To-Treat-Large-Pores

یکی از معضلات خانم ها در مورد بیکینی و ژنیتال خود، تیره بودن این ناحیه از بدن است. شما به راحتی می توانید این مشکل را پشت سر بگذارید. به این صورت که لیزر موهای زائد به راحتی ریشه و قسمت های تیره زیر پوست را از بین می برد و سبب می شود تا پوست ناحیه ژنیتال شما پس از انجام جلسات لیزر موهای زايد کاملا رنگی روشن و پوستی لطیف پیدا کند. لطفات پوست به دلیل بسته شدن منافذ پوست به دلیل وجود داشتن موها زائد است.

یکی از سخت ترین و نگران کننده ترین موهای زائد بدن برای خانم ها و آقایان موهای زائد ژنیتال یا موهای زائد بیکینی و موهای زائد زیر بغل است. برای از بین بردن این معضل امروزه لیزر موهای زائد یکی از بهترین درمان ها در این حیطه است.

 

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

لیزر موهای زائد -

لیزر موهای زائد صورت

ناحیه‌ی صورت یکی از مناطق حساس بدن است که می‌توانیم موهای زائدش را با لیزر به شکلی ایمن حذف کنیم. البته موهای زیر ابرو را نمی‌توان لیزر کرد زیرا خطر آسیب دیدن چشم وجود دارد ولی موهای بین دو ابرو را می‌توانیم با لیزر به شکل موثری حذف کنیم.

با توجه به این که تیغ زدن برای خانم‌ها توصیه نمی‌شود و بند انداختن و وکس می‌تواند باعث افزایش ضخامت و تراکم موهای زائد شود، لیزر کردن این موها بهترین انتخاب شماست.

در مقایسه با سایر روش‌ها

لیزر بهترین روش حذف موهای زائد صورت است چرا که تیغ می‌تواند زخم‌هایی دائمی روی صورت شما به جا بگذارد و باید هر ۳-۴ روز یکبار صورت خود را اصلاح کنید. بند انداختن، وکس و برداشتن موها با موچین، می‌توانند با افزایش خونرسانی به پوست باعث افزایش موهای زائد شوند. پس بهترین راه برای حذف دائمی و بی‌خطر موهای زائد صوتر، لیزر کردن است.

 

مزایای لیزر موهای زائد

این روش اگر توسط متخصص پوست و موی خوب انجام شود، بهترین جایگزین برای سایر روش هایی است که به منظور از بین بردن موهای زائد بکار گرفته می شود زیرا:

درد در هنگام لیزر بسیار خفیف است. حتی در مواردی نیز با کرم های بی حس کننده می توانند میزان درد را کاهش دهند. در حالی که در روشی مثل اپیلاسیون درد بسیار شدید و برای افرادی غیر قابل تحمل است.

اثرات درمانی لیزر ها دوام و ماندگاری طولانی مدت دارد. در صورتی که جلسات درمانی لیزر کامل انجام شود تا سال ها می توان از شر موهای زائد خلاص شد.

حذف موهای زائد با لیزر درمانی با سرعت بیشتری انجام می شود.

What-is-Laser-hair-removal

آیا لیزر موهای زائد می تواند مضراتی هم داشته باشد؟

اگر فرد آفتاب گرفته باشد ممکن است پوستش بسوزد و جای آن لک‌های سفید ایجاد شود. همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت‌های لازم را رعایت نکند یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کند و تاول ایجاد شود، ممکن است جای آن اسکار باقی بماند. علاوه بر این اگر فردی که از لیزر استفاده می‌کند تبحر کافی نداشته باشد و شرایط دستگاه را براساس رنگ پوست بیمار درست تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول شود.

 

آمادگی های پیش از لیزر موهای زائد

این افراد نباید حدود 1 ماه پیش از لیزر، موهای خود را با شیوه هایی مثل اپیلاسیون یا موم انداختن از ریشه بکنند. 2 ماه پیش از لیزر هم نباید سولاریوم کنند یا حمام افتاب بگیرند.بهتر است روز پیش از لیزر، موهای خود را اصلاح کنند و آن قسمت از پوستشان که قرار است لیزر شود، بدون هرگونه مواد آرایشی( حتی ضدآفتاب) باشد. پس از لیزر هم میتوان از انواع پمادها یا کرم های ضدالتهابی و ترمیمی برای پيش‌گيري ازسوزش، خارش، قرمزی و التهاب احتمالی تا 2 روز پس از لیزر کمک گرفت.

 

انجام لیزر برای چه افرادی مناسب نیست؟

– خانمهای باردار از جمله افرادی هستند که انجام این چنین لیزرها به او توصیه نمی شود و نباید ان را انجام دهد.

– افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند.

– افرادی که دارای پوستی حساس هستند.

– سابقه تشکیل کلویید یا اسکار هیپرتروفیک به دنبال ایجاد زخم.

Laser-hair-removal

تفاوت دستگاه های لیزر در چیست؟

لیزر ، فولیکول مو را تا 70 درجه گرم کرده و جریان خون و مواد مغذی به موها را قطع می کند. این کار حذف دایمی را تضمین می کند.دستگاه‌های ضعیف تر ، فولیکول را تنها تا 40 درجه گرم کرده که به صورت موقت به مو آسیب می‌زند .این کار تنها باعث کاهش مو می‌شود.همانطور که موها به آرامی روشن تر و نازک تر می شوند، دیگر نمی‌توانند به درمان پاسخ دهند.

 

آیا لیزر و IPL موهای زائد یکسان هستند؟

IPL یا پالس نور شدید موهای زائد، درمانی ارزان و ضعیف تر است که به اندازه لیزر موثر نیست .بر خلاف لیزر که پرتوی منسجم یا مستقیمی را با طول موج ثابتی منتشر می کند، IPL نور پراکنده با طولموج‌های مختلف منتشر می‌کند که دقت و نتایج کمتری ارایه می‌دهد.

 

لیزر دایود

لیزر دایود برای انواع رنگ پوست ها مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت نفوذ این لیزر به فولیکول های مو نسبتا زیاد است. از عوارض جانبی آن می توان به قرمزی بعد از انجام لیزر اشاره کرد.تکنولوژی دایود هم خیلی خوب و موثر است اما برندهای مطرح این تکنولوژی در ایران نیستند به این علت که اکثرا ساخت اسرائیل می باشند.

– سطح تماس: در دستگاه دایود هندپیس کاملا در تماس با بدن است و سر آن قابل تعویض نیست، این به معنی نیست که غیربهداشتی است اما اول اینکه واکنش پوست حین لیزر را سخت تر میتوان مشاهده کرد و دوم به لحاظ بهداشتی کمی سخت تر است.

سطح مقطع: سطح مقطع دایود کوچکتر است که احتمالا درد به همراه دارد.

در نهایت طول موج دایود ۸۰۸ نانومتر هست این در حالیست که دستگاه هایی مثل جنتل مکس پورو با دو تکنولوژی الکساندرایت و اندی یگ با طول موج های ۷۵۵ و ۱۰۶۴ تمام تایپ های پوستی تیره و روشن را تحت پوشش قرار می دهند.

lezar

 

لیزر ND:Yag اِندی یَگ

این لیزر با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، منحصرا برای نواحی تیره و پوست گندمی و تیره طراحی شده است. استفاده از لیزر الکساندرایت بر روی پوست های سبزه و نواحی تیره بدن دو حالت دارد:

۱. درجات پایین = عدم جوابگیری کامل
۲. درجات بالا = سوختگی و ایجاد عارضه

اما این لیزر برای نواحی سبزه و گندمی بدن طراحی شده و می توان این نواحی را با توان بالا لیزر کرد.

 

دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر “الکساندرایت” در حال حاضر محبوب ترین لیزر موی زائد در ایران است. این لیزر به طور ویژه روی پوست های روشن بسیار عالی عمل میکند. دستگاه لیزر الکس با طول موج ٧۵۵ نانومتر نوعی لیزر اختصاصی جهت جذب توسط رنگدانه های مو (ملانین)، منحصرأ جهت از بین بردن موهای زائد می باشد. در واقع “الکساندرایت” مکانیسم لیزر بوده و بر خلاف تصور عموم برند دستگاه نمی باشد.

لیزر الکساندرایت

هزینه لیزر موها چقدر است؟

هزینه لیزر مو های زائد بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود. برای مثال:

  • تعداد نقاطی از بدن که قرار است روی آن ها لیزر انجام شود؛ در مواردی فقط بخشی از بدن مثل بیکینی تحت لیزر درمانی قرار می گیرند اما برخی زنان کل بدن شان را لیزر می کنند. طبیعی است که در این شرایط هزینه ها با هم تفاوت می کنند.
  • نوع دستگاه؛ برخی از دستگاه های لیزر نسبت به سایر لیزر ها نوین محسوب می شوند و امکانات بیشتری دارند. به همین جهت در هزینه های جلسات درمانی اثر می گذارند.
  • تعداد جلسات لیزر درمانی؛ در مواردی که موهای زائد فرد مراجعه کننده زیاد باشد برای اینکه پاسخ درمانی مناسبی دریافت کند باید تعداد جلسات بیشتری شرکت کند. به میزانی که تعداد جلسات بیشتر شود هزینه ها نیز افزایش خواهد داشت.

lezar

معرفی دستگاه لیزر خانگی رمینگتون IPL مدل I-LIGHT PRESTIGE

این محصول توسط کمپانی آمریکایی (Remington) ساخته شده و به یکی از اثبات شده‌ترین تکنولوژی‌های ابداع شده برای از بین بردن موهای زائد مجهز شده است. دستگاه‌های IPL اگرچه دقیقا لیزر نیستند، اما عملکردی مشابه لیزر داشته و با متساعد کردن پالس‌های نوری پرقدرت (ProPulse™)، باعث گرم شدن و سوختن موهای تیره بدن می‌شوند. در واقع این نور، نقاط پررنگ یا غنی از ملانین را که همان موهای تیره رنگ هستند، هدف قرار داده و بدون ایجاد سوختگی یا آسیب در پوست، موها را تخریب و از رشد مجددشان جلوگیری می‌کنند.

البته با وجود اینکه دستگاه لیزر خانگی برند رمینگتون IPL i-LIGHT کاملا سریع و بدون سوختگی یا درد عمل می‌کند، اما فورا موها را از بین نمی‌برد و لازم است به دفعات منظم استفاده شود تا به‌تدریج ضخامت و رشد موها کاهش یابد. انواع پوست و انواع مو می‌توانند با این روش برای حذف موهای زائد تحت درمان قرار بگیرند، ولی به دلیل تراکم کمتر ملانین در پوست‌های با رنگ روشن‌تر، نسبت به پوست‌های تیره پاسخ درمانی بهتر و سریع‌تری به این دستگاه می‌دهند.

لیزرخانگی سوراو

این دستگاه با پوست بسیار ملایم و استفاده از آن آسان است. طراحی ارگونومیک و دسته‌ی صاف آن باعث شده به راحتی در دست جا گرفته و در حین استفاده از آن تسلط و کنترل لازم را داشته باشید. لیزر i-LIGHT PRESTIGE به همان اندازه که برای از بین بردن موهای بدن، صورت و بیکینی خانم‌ها موثر است، برروی موهای کمر، قفسه سینه و شانه‌های مردان هم موثر است.

پس از سه مرتبه استفاده از این دستگاه و گذراندن ۳ جلسه درمانی (حداکثر ۶ جلسه) می‌توانید تا حد قابل توجهی کاهش رشد مو و نتایج دائمی آن را مشاهده کنید. محصول در ۵ درجه‌ی انرژی قابل تنظیم است و می‌توانید متناسب با هر نقطه از بدن و حساسیت آن، از درجه‌ی مورد نظر استفاده کنید.

خرید بهترین دستگاه لیزر مو خانگی اصل از فروشگاه سوراو

دستگاه لیزر بدن خانگی رمینگتون

https://suraw.com/product-category/category-elec-accessories/body-laser

 

 

 

نکات استفاده و موارد احتیاط:

  • دستگاه لیزر خانگی رمینگتون IPL i-LIGHT برای رفع موهای زائد صورت، فقط در خانم‌ها قابل استفاده است. برای این منظور دقت داشته باشید که آن را در زیر استخوان گونه قرار دهید.
  • بهتر است که از نگاه کردن به دستگاه در حین آزاد کردن نور خودداری کرده یا از عینک‌های محافظ استفاده نمایید.
  • نتایج فردی در استفاده از این دستگاه متفاوت است. برای مثال در آزمایشات بالینی مشاهده شده که برخی افراد بعد از ۱۲ ماه استفاده منظم از محصول، تا ۹۴.۳ درصد کاهش موهای زائد را تجربه کردند. اما به طور متوسط، تمامی افراد ۶۶ درصد موهای کمتر را گزارش کردند.
  • انتظار نتایج بسیار سریع و فوری از محصول غیر منطقی بوده و این دستگاه هم مانند دستگاه های لیزر دیگر، به مرور و با استفاده منظم باعث ریزتر شدن موهای زائد و کندتر شدن رشدشان خواهد شد.
  • دستگاه لیزر خانگی رمینگتون IPL i-LIGHT به دلیل تکنولوژی خاص خود، برای از بین بردن کرک‌ها و موهای بی رنگ بدن، موفق نخواهد بود.
  • توصیه می‌شود در حین درمان با این دستگاه، از محصولات حاوی رتینوئیک اسید مثل آکوتان و راکوتان، کرم‌های حاوی ویتامین A، کرم‌های لایه بردار، میکرودرم، پیلینگ و… استفاده نکنید. همچنین پس از استفاده از دستگاه، در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.