SiteLogo

شیاف ماریانا چیست؟ و نحوه ی درست مصرف آن

0 13029
طریقه مصرف شیاف ماریانا

شیاف ماریانا از گیاه دارویی ماریانا تولید می‌شود و موارد مصرف آن رفع مشکلات زنانه، درمان انواع عفونت‌ها، تنگ کردن واژن و… است. گیاه ماریانا به صورت شیاف، پودر، قرص و روغن تولید می شود.

 یکی از معضلات خانم‌ها پس از ازدواج خصوصاً پس از زایمان طبیعی، باز شدن مجرای واژن (گشادی واژن) و ظهور مشکلات مرتبط با آن است. شیاف ماریانا از راه‌های طبیعی برای درمان عفونت و از بین بردن باکتری‌های دهانه واژن ضمن سفت کردن عضلات واژن بوده و از قدیم‌الایام در کتب پزشکی به استفاده از آن توصیه شده است. در ادامه با این قرص، فواید و نحوه استفاده از آن آشنا خواهیم شد

طریقه مصرف شیاف ماریانا

چرا باید از شیاف ماریانا استفاده کنیم ؟

به دلایلی زیر استفاده از این شیاف و گیاه ارزشمند الزامی است :

1- شل شدن واژن 

زایمان، چاقی، جراحی های مختلف زنانه، بلند کردن اجسام سنگین بطور پی در پی، ورزش سنگین بطور منظم، ترومای لگن، یائسگی، کمر دردهای مزمن، عسطه و سرفه پی در پی، یبوست مکرر، ولی خوشبختانه شیوه های موثر و مفیدی برای تنگ کردن دوباره دیواره های واژن وجود دارد که با انجام درست آنها نیازی به انجام عمل جراحی یا واژینو پلاستی نخواهد بود.

 

2- استفاده از شیاف ماریانا بعد از زایمان

طبیعی است که واژن بعد از زایمان طبیعی تغییر کند. کانال واژن و دریچه واژن شما برای اجازه دادن به عبور نوزاد از طریق کانال، کشش بسیار زیادی خواهد داشت. برخی از زنانی که زایمان کرده اند ممکن است متوجه تغییر در مهبل (واژن) خود، مثلا احساس شل یا خشک شدن، و یا بزرگتر شدن واژن نسبت به قبل، شده باشند. حتی ممکن است متوجه شوید که واژن شما از حالت معمول خود کمی سست تر است. کاملا طبیعی است واژن شما باید چند روز پس از زایمان شروع به عقب رفتن کند، اگرچه ممکن است به طور کامل به شکل اصلی خود بازنگردد. خانم هایی که تجربه استفاده از شیاف ماریانا را بعد از زایمان دارند، مصرف شیاف ماریانا را در جهت تسریع بازگشت واژن به شکل اولیه و قبل از زایمان، توصیه می کنند.

 

3- استفاده از شیاف ماریانا و خشکی واژن

یکی از مشکلات رایج در میان خانم ها که معمولا روابط جنسی را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد، خشکی واژن است. بعضی اوقات، حتی زنانی که از نظر جنسی فعال نیستند، از خشکی واژن و تحریکاتی که ممکن است با آن همراه باشد، رنج می برند. یک باور غلط وجود دارد که این مشکل تنها در دوران یائسگی اتفاق می افتد. این تفکر کاملا اشتباه است و امکان دارد در هر زمانی حتی در زنان جوان نیز این مشکل رخ دهد و موجب رابطه جنسی ناراحت کننده و بر هم خوردن تعادل در زندگی جنسی فرد شود.

 

شیاف واژینالی چه زمانی مصرف شود

 

خواص گیاه ماریانا برای زنان چست؟

گیاه ماریانا علاوه بر تنگ کردن واژن خواص دیگری نیز دارد که در زیر به بخشی از آنان اشاره میکنیم.

  • سفت کننده ماهیچه واژن
  • افزایش لذت جنسی در حین رابطه
  • رفع عفونت واژن
  • متعادل نمودن ترشحات واژن
  • کاهش بی اختیاری ادرار
  • درمان خارش و بوی بد واژن

طریقه مصرف شیاف ماریانا

روش مصرف شیاف ماریانا

1- ابتدا دست ها و واژن خود را به خوبی بشویید:

این کار را با استفاده از آب گرم و صابون انجام دهید و در نهایت دست ها و واژن خود را با حوله ی تمیز خوب خشک کنید.

 

2- خارج کردن شیاف از بسته بندی

طریقه مصرف شیاف ماریانا

 

شیاف را با دقت و خیلی آرام از بسته بندی خارج کنید و سعی کنید انتهای شیاف درون بسته بندی قرار بگیرد .ممکن است شیاف همراه با اپلیکاتور باشد .شیاف را درون اپلیکاتور قرار دهید.

 

3- پوزیشن مناسب برای قرار دادن شیاف

می توانید روی کمر خود دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید یا می توانید روی پاهای خود بایستید و زانوها را مقداری خم کنید.در صورتی که می خواهید شیاف را برای فرد دیگری قرار دهید پوزیش اولی برای بیمار بهتر است.

طریقه مصرف شیاف ماریانا

4- قرار دادن شیاف

شیاف ماریانا قرار دادن شیاف

در صورتی که اپلیکاتور دارید اپلیکاتور را درون واژن قرار دهید و شیاف را به درون واژن هل دهید و در صورتی که اپلیکاتور ندارید شیاف را از قسمت نوک تیزش وارد واژن کنید و فشار دهید تا به انتهای واژن حرکت کند.

5- خارج کردن اپلیکاتور

در صورت استفاده از اپلیکاتور آن را از واژن خارج کنید.

 

6- پایان کار

مقدار کمی دراز بکشید تا شیاف در جای خود قرار گیرد و از واژن خارج نشود.

 

7- شستن دست ها

در نهایت حتما دستمال ها و اقلامی را که استفاده کرده اید را دور بی اندازید و دست های خود را به خوبی بشویید.

طریقه مصرف شیاف ماریانا

عوارض شیاف ماریانا

طبق نتایج مطالعات انجام شده، این گیاه هیچ‌گونه عوارضی برای بدن ندارد؛ اما از آنجا که شیاف ساخته دست انسان است و به هر حال در روند تولید آن از یک سری مواد شیمیایی استفاده می‌شود، باید توجه داشت که نمی‌توان در مصرف آن زیاده روی کرد. به هر حال هیچ دارویی بی عوارض نیست. همچنین خواص تنگ‌کنندگی ماریانا دائمی نیست، مگر در صورت استفاده همیشگی؛ بنابراین به هوش باشید و از مصرف بی‌رویه و ناآگاهانه این قرص خودداری کنید.

طریقه مصرف شیاف ماریانا

نکته مهم:

قبل از استعمال با پزشک خود یا متخصص زنان یا ماما مشورت کنید. مصرف باید زیر نظر پزشک باشد. از خرید و استعمال بدون مشاوره متخصص جدا خودداری کنید.

میزان مصرف شیاف ماریانا در هر فرد متفاوت خواهد بود و ممکن است کمتر یا بیشتر از این میزان باشد.