SiteLogo

دلایل بی احترامی فرزندان نسبت به والدین

0 644
unnamed

همه ی ما فرزندانمان را دوست داریم و از از دست آنها دلخور و نگران نمی شویم اما از آنها انتظار داریم که به والدین خود احترام بگذارند. اما گاهی اوقات پیش می آید که فرزندان انطور که لازم است به والدین احترام نمی گذارند. اول از هر چیزی باید سعی کنیم دلایل رفتاری کودک را مورد بررسی قرار دهیم. در متن پایین شما را با چند عامل ایجاد بی احترامی فرزندان نسبت به والدین آشنا می کنیم:

دلایل بی احترامی فرزندان نسبت به والدین

استحکام روابط

هر خانواده ای در چارچوب خود دارای قوانین و مقرراتی است که باید رعایت شود اما زمانی که بین والدین و فرزندان رابطه ی قلبی محکمی وجود نداشته باشد فرزندان انجام این قوانین را نوعی زور و اجبار می دانند و به این قوانین عمل نمی کنند و باعث نوعی بی احترامی به والدین می شود.

به خواسته های فرزندان احترام بگذاریم

شما به عنوان والدین نباید همیشه به فرزندتان نه بگویید بلکه اگر دلیلی برای رد خواسته ی فرزندتان وجود ندارد به خواسته اش احترام بگذارید و در انجام کار به او کمک کنید و در شادی فرزند خود سهیم باشید تا با بی احترامی فرزند نسبت به والدین مواجه نشوید.

دلایل بی احترامی فرزندان نسبت به والدین

با ملایمت برخورد کنید

شما به عنوان والدین وظیفه دارید به زندگی فرزند خود نظم ببخشید؛ اما اگر اجرای نظم با عصبانیت و احساسات ناشی از خشم زیاد همراه باشد تاثیر گذاری شما به عنوان والدین کم می‌شود. و زمینه را برای ایجاد بی احترامی فرزندان فراهم می کند. اما اگر با ملایمت رفتار کنید نتیجه ی بهتری می گیرید.

انتظارات غیرواقعی

 ازفرزندان انتظار انجام کارهای غیرممکن وسخت را نداشته باشیم.

به فرزندانمان فرصت دهیم و اشتباهات آنها را ببخشیم. هیچگاه فرزندانمان را با دیگران و حتی با خواهر و برادرش مقایسه نکنیم چون این کار در روحیه فرزندان تاثیرمنفی دارد و در دراز مدت به بی احترامی فرزند نسبت به والدین منجر می شود.

دلایل بی احترامی فرزندان نسبت به والدین

پذیرفتن اشتباه

انسان ها جایز الخطا هستند وهیچ انسانی بی نقص و عیب نیست پس شما هم به عنوان والدین باید در صورت بروز خطا، اشتباهاتتان را قبول کنید. تا فرزندان هم از شما یاد بگیرند.

 هماهنگی بین حرف و عمل

زمانی که والدین حرفی می‌زنند اما عملشان با حرفشان هماهنگ نیست سبب بروز احساس خشم در فرزند خود می‌شوند؛ مثلا زمانی که شما به فرزندتان می‌گویید نباید موقع رانندگی با تلفن همراه صحبت کنید اما خودتان این کار را انجام می دهید باعث میشود که رفتار کودک را در برابر شما تغییرکند.

اهمیت به نظر فرزندان

بچه‌ها باید حتما تابع قوانین خانواده باشند و از این بابت هم احساس رضایت کنند اما آنها در عین حال همچنان می‌توانند سوال کنند و درباره مسائل خانوادگی نظر بدهند. سعی نکنید به بچه ها هرچیزی که شما می خواهید را تحمیل کنید بنابراین کمتر از جمله چون من اینطور گفتم» استفاده کنید! فراموش نکنید شما والدین هستید و تصمیم نهایی را می‌گیرید اما بچه‌ها هم نیاز دارند که دیدگاه‌های خود را مطرح کنند؛ این یعنی آنها نیاز دارند که نظراتشان را مطرح کنند.

دلایل بی احترامی فرزندان نسبت به والدین