SiteLogo

5 نکته مهمی که قبل از انتخاب مواد کامپوزیت دندانپزشکی باید بدانید!

0 410
Dental composite

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره تمام مشاغل به خصوص مشاغل مرتبط با سلامت انسان‌ها نظیر دندان‌پزشکی و پزشکی وجود دارد، انتخاب مواد و متریال مناسب است. برای مثال انتخاب و خرید مواد کامپوزیت دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های دندانپزشکان است که بعضا آن‌ها را دچار سردرگمی نیز می‌کند.

در این موارد، علاوه بر کسب اطلاعات کافی راجع‌به برندهای مختلف تولیدکننده این مواد، انتخاب یک فروشگاه معتبر فروش مواد دندانپزشکی اهمیت بالایی دارد. در این مطلب 5 نکته مهمی را که هنگام انتخاب و خرید مواد کامپوزیت دندانپزشکی باید بدانید توضیح می‌دهیم.

 

چرا استفاده از کامپوزیت‌ها مهم است؟

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی چهره افراد، زیبایی دندان‌ها و لبخند آن‌ها است. تا چندی پیش اگر کسی به هر دلیلی زیبایی دندان خود را از دست می‌داد، شانس بسیار کمی برای بازیابی زیبایی‌ آن‌ها داشت.

این در حالی است که اکنون می‌توان با کمک روش‌های ترمیمی دندان‌پزشکی نظیر کامپوزیت‌های دندانی زیبایی از دست رفته دندان افراد را به آن‌ها بازگرداند. به دلیل افزایش درخواست درمان‌های ترمیمی به کمک مواد کامپوزیتی، یکی از مهم‌ترین موادی که در مطب خود به آن‌ها نیاز دارید مواد کامپوزیت هستند.

در بازار انواع مختلف مواد کامپوزیتی از برندهای مختلف وجود دارد و انتخاب از بین آن‌ها شاید کار سختی باشد. این در حالی است که شما با توجه به چند نکته می‌توانید بهترین مواد کامپوزیت را برای درمان بیماران خود خریداری کنید.

 

مزایای استفاده از کامپوزیت نسبت به سایر مواد ترمیمی دندانپزشکی چیست؟

برای ترمیم دندان‌ها مواد پرکننده مختلفی غیر از کامپوزیت‌ها وجود دارد، اما مواد کامپوزیتی نسبت به سایر پرکننده‌ها مزایای بسیاری دارند.

مزایای زیاد استفاده از کامپوزیت‌ها باعث شده تا امروزه مواد کامپوزیتی یکی از نیازهای اصلی هر مطب دندانپزشکی باشند. به طور کلی استفاده از کامپوزیت‌ها مزایای زیر را به همراه دارد:

  1. زیبایی منحصر به فرد

یکی از مشخصه‌های اصلی در انتخاب مواد ترمیمی دندانپزشکی، زیبایی آن‌ها است و مواد کامپوزیتی چون طیف رنگی گسترده‌ای دارند و می‌توانند رنگی کاملا طبیعی و مشابه دندان ایجاد کنند، یکی از بهترین انواع مواد ترمیمی در دندانپزشکی به شمار می‌روند.

  1. استحکام و پایداری

مواد ترمیمی کامپوزیتی با باندینگ مناسب با ساختار طبیعی دندان بیمار، استحکام بسیار خوب و مطلوبی ایجاد می‌کنند. به این ترتیب با توجه به استحکام کافی مواد کامپوزیتی، می‌توان با خیال راحت از آن‌ها برای ترمیم نواقص دندان‌های خلفی و قدامی استفاده کرد.

  1. ستینگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن

کیورینگ مواد کامپوزیت دندانی، یک فرآیند بسیار سریع است که باعث صرفه‌جویی در زمان دندانپزشک و در وقت بیمار می‌شود.

  1. کاربردهای گسترده

از دیگر مزایای مواد کامپوزیتی می‌توان به کاربردهای مختلف و گسترده آن‌ها اشاره کرد که نسبت به ترکیبات قدیمی نظیر آمالگام بسیار بیشتر است.

  1. کمترین آسیب به دندان‌ها

یکی از مهم‌ترین معایب پرکننده‌های قدیمی، آسیب‌هایی بود که در اثر انبساط و انقباض و تغییرات دمایی برای دندان‌ها و بافت‌های زیرین آن‌ها ایجاد می‌کردند. اما مواد کامپوزیتی در اثر تغییرات دمایی آسیبی به دندان و بافت‌های زیرین آن وارد نمی‌کنند و بیشترین سازگاری را با دندان‌های بیمار دارند.

از جمله دیگر مزایای کامپوزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سادگی درمان با مواد کامپوزیتی
  2. قیمت مناسب و به صرفه
  3. امکان ترمیم و یا تعویض کامپوزیت‌ها

کامپوزیت بالک فیل تری ام

 

به این ترتیب و با توجه به مزایای زیادی که استفاده از مواد کامپوزیتی در درمان‌های ترمیمی دندانپزشکی دارد، این مواد یکی از مواد ضروری در مطب‌های دندانپزشکی هستند و خرید آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای خرید کامپوزیت دندان از دنتیوا در بهترین قیمت و از بهترین برندهای موجود کلیک کنید.

 

انواع کامپوزیت‌های دندانپزشکی کدام اند؟

مواد کامپوزیتی در دندانپزشکی انواع مختلفی داشته که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. در ادامه انواع کامپوزیت‌های مورد استفاده در دندانپزشکی را معرفی می‌کنیم:

  • کامپوزیت‌های فلو یا Flowable

این مدل از کامپوزیت‌ها خاصیت فلوپذیری بالایی دارند و از آن‌ها به منظور پوشش سطوح دیوارهای آماده‌سازی و قسمت انتهایی پالپ دندان استفاده می‌شود. علاوه بر این به دلیل خاصیت سیل‌کردن کامل کامپوزیت‌های فلو استفاده از آن‌ها برای سطوح شیاردار انتخاب بسیار مناسبی است.

  • کامپوزیت بالک فیل

یکی دیگر از انواع کامپوزیت دندانپزشکی، کامپوزیت بالک فیل است که مهم‌ترین تفاوت آن‌ها با سایر انواع کامپوزیت‌ها، عدم نیاز آنها به تکنیک لایه به لایه است.

همین نکته باعث افزایش سرعت و سهولت استفاده از این مواد می‌شود و به این ترتیب این کامپوزیت‌ها یکی از کامپوزیت‌های مورد علاقه دندان‌پزشکان هستند.

  • کامپوزیت‌های یونیورسال

یکی از شناخته‌شده ترین انواع کامپوزیت‌های دندانپزشکی، کامپوزیت‌های یونیورسال هستند که می‌توان از آن‌ها هم برای ترمیم دندان‌های قدامی و هم ترمیم دندان‌های خلفی استفاده کرد.

این مواد برای ترمیم دندان‌های قدامی زیبایی مطلوبی داشته و هم برای دندان‌های خلفی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. به این ترتیب مواد کامپوزیتی یونیورسال، مواد کامپوزیتی پرکاربردی در اعمال ترمیمی دندانپزشکی هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع قلم کامپوزیت از سایت دنتیوا اینجا کلیک کنید.

 

یک کامپوزیت خوب چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟

اولین قدم برای انتخاب و خرید مواد کامپوزیتی مطب دندانپزشکی، شناخت ویژگی‌ها و مشخصات این مواد است.

به طور کلی هنگام خرید این مواد باید به دو نکته اصلی دقت کنید، خواص مکانیکی و ویژگی‌ها ظاهری آن‌ها. منظور از خواص مکانیکی ماده کامپوزیتی، مواردی نظیر مقاومت آن در برابر سایش، استحکام و باندینگ آن است. اما با این حال کامپوزیتی که قرار است برای خرید آن اقدام کنید، باید ویژگی‌ها و مشخصات زیر را داشته باشد:

  • مقاومت بالا

یکی از ویژگی‌های کامپوزیت مدنظر شما، مقاومت و استحکام آن است. برای مثال کامپوزیت‌های برندهای آمریکایی که از فناوری نانوهیبرید استفاده می‌کنند، مقاومت بسیار بالایی در برابر شکستگی و همچنین تغییر رنگ دارند.

  • سهولت کاربری و استفاده آسان

یکی از ویژگی‌های اصلی کامپوزیت خوب، سهولت و کاربری آسان آن است. برای مثال خرید کامپوزیتی که شکل خود را حفظ کند و استفاده از آن راحت باشد، بهتر از خرید سایر مواد کامپوزیتی است.

کامپوزیت رنگی و طبیعی

 

  • زیبایی و طیف رنگی کامپوزیت

همانطور که می‌دانید رنگ و ظاهر طبیعی کامپوزیت دندان یکی از درخواست‌های اصلی بیماران است در نتیجه مواد کامپوزیتی که بیشترین شباهت را به مینای دندان دارند، نسبت به سایر کامپوزیت‌ها که ظاهری غیرطبیعی ایجاد می‌کنند طرفداران بیشتری دارند.

اکنون کامپوزیت‌های تولید سوئیس و آمریکا بیشترین توجه را به این عامل دارند و کامپوزیت‌هایی تولید می‌کنند که بیشترین شباهت را به مینای دندان دارند.

  • طول عمر و ماندگاری کامپوزیت

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک کامپوزیت خوب باید آن را داشته باشد، طول عمر و ماندگاری بالای آن است. برای مثال مواد کامپوزیتی ساخت کشور سوئیس و آمریکا، بیشترین دوام و طول عمر را دارند و می‌توانید برای افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان بیمار، از کامپوزیت‌های ساخت این کشورها استفاده کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که کامپوزیت‌های برندهای مختلف هیچگاه استحکام و دوام مشابهی ندارند و در صورتی که دوام کامپوزیت مناسب باشد، می‌توانید با خیال راحت از آن برای ترمیم دندان‌های عقبی استفاده کنید.

درباره روش‌های سفید کردن دندان بیشتر بخوانید.

 

5 نکته مهمی که به انتخاب و خرید مواد کامپوزیتی مناسب کمک می‌کند!

با توجه به نکات گفته شده، مواد کامپوزیتی یکی از نیازهای ضروری مطب دندانپزشکی شما هستند که خرید بهترین انواع آن‌ها بسیار اهمیت دارد. در خرید مواد کامپوزیتی توجه به 5 نکته زیر را از یاد نبرید:

  1. از برندهای معتبر خرید کنید

مسلما مواد کامپوزیتی از برندهای معتبری نظیر تری ام، توکویاما، سارمکو و هی دنت کیفیت بهتری نسبت به برندهای ناشناخته دارند.

  1. از یک فروشگاه معتبر و متخصص خرید کنید

علاوه بر انتخاب یک برند معروف، خرید از یک فروشگاه که به صورت تخصصی به فروش مواد دندانپزشکی می‌پردازد به انتخاب و خرید درست شما کمک می‌کند.

  1. متناسب با نیاز بیمار خود خرید کنید

بهتر است نوع ماده کامپوزیتی مطب خود را متناسب با نیازهای بیماران و مراجعان خود انتخاب کنید.

  1. خواص مکانیکی و زیبایی‌شناختی ماده کامپوزیتی را به خوبی بررسی کنید

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید مواد کامپوزیتی باید به آن توجه کنید، خواص مکانیکی و زیبایی‌شناختی این مواد است که اهمیت بالایی دارد.

  1. قیمت مناسب

هنگام خرید مواد کامپوزیتی به قیمت آن‌ها و بودجه‌ای که در نظر دارید توجه کنید.

 

جمع‌بندی

با توجه به افزایش متقاضیان درمان‌های ترمیمی کامپوزیتی، یکی از مواد حیاتی برای مطب دندان‌پزشکی مواد کامپوزیت هستند. برای خرید بهترین مواد کامپوزیت، علاوه بر توجه به نکات گفته شده، باید این مواد را از یک فروشگاه معتبر سفارش دهید.

یکی از فروشگاه‌های معتبری که می‌توانید با کمک آن تمامی نیازهای مطب خود را بر طرف کنید، سایت و فروشگاه معتبر اینترنتی مواد دندانپزشکی دنتیوا است که به صورت کاملا تخصصی به فروش مواد دندانپزشکی از جمله مواد کامپوزیت می‌پردازد. شما می‌توانید برای خرید بهترین مواد کامپوزیتی از معروف‌ترین برندهای جهان از این سایت با خیال راحت اقدام کنید.