SiteLogo

معرفی بهترین کپسول خارجی تقویتی ضد ریزش مو برای خانم ها و آقایان

0 1361
main-hairloss

برخلاف تصور بسیاری از ما، فقط مردها نیستند که دچار طاسی و ریزش مو می‌شوند. ریزش مو در خانم‌ها نیز تا حد خوبی شایع است. دلایل مختلف ریزش مو در زنان حدود ۵۰ درصد از خانم‌ها را با مشکل کم‌پشتی و طاسی مواجه می‌کند. این طاسی ممکن است دائمی یا موقت بوده و تدریجی یا ناگهانی باشد. در ادامه به بررسی بحث ریزش مو در زنان پرداخته‌ایم تا ببینیم دلایل ریزش مو در زنان چیست و چگونه می‌توان آن‌ها را کنترل یا درمان کرد.

ریزش مو در زنان چیست؟

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص می‌شود که فرد به طور غیرمنتظره‌ای، مقدار زیادی مو از دست می‌دهد. به طور طبیعی همه‌ی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهیم. ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی رشد مو است؛ موهای قدیمی می‌ریزند تا جا برای موهای جدیدتر باز شود. وقتی تعادل بین رشد موهای جدید و ریزش موهای قدیمی به هم می‌خورد، با مشکل ریزش مو یا طاسی مواجه می‌شویم. به ریزش موی بیش از حد در علم پزشکی، آلوپسی یا طاسی گفته می‌شود.

ریزش مو

موها چگونه رشد می‌کنند؟

قبل از اینکه درباره‌ی علت ریزش مو بگوییم، ابتدا باید با چرخه‌ی رشد موها آشنا شوید.پوست سر ما میزبان ۱۰۰ هزار مو است. هریک از این موها، چرخه‌ی رشد متفاوتی دارد. هر فولیکول مو یک تار مو تولید می‌کند که رشد آن در ماه حدود ۱۲ میلی متر است. این تار مو، ۲ تا ۶ سال عمر می‌کند.سپس، برای یک ماه رشد آن متوقف می‌شود. وقتی چرخه‌ی جدید شروع می‌شود، آن تار مو می‌ریزد. پس، در هر زمان، اکثر موها در فاز رشد خود قرار دارند و حجم مو را حفظ می‌کنند.

نگران نباشید ریزش موها طبیعی است.

تنها با پیدا کردن چند تار مو در برس یا روی لباس هایتان، نگران ریزش موهایتان  نباشید. ریزش مو زمانی هشدار دهنده است که موها دسته دسته بریزند و به مرور زمان کم پشت شوند. در این صورت، حتماً به متخصص مراجعه کنید.

ریزش مو

12 دلیل عمده ریزش موی سر

1- مشکلات تیروئید

اگر غده تیروئید ، که در قسمت جلوی گردن است ، بیش از حد یا مقدار کافی هورمون تیروئید تولید کند، ممکن است چرخه رشد مو تغییر کند.

2- بارداری 

بارداری نمونه ای از استرس جسمی است که باعث ریزش مو می شود. معمولا بعد از تولد فرزند رخ می دهد اما موقتی است.

ریزش-مو در بارداری

3- Telogen effluvium

بیماری پوسته سر است که پس از بارداری، جراحی های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد به وجود می آید. در اثر این پدیده شما هر روز دسته دسته موهای خود را به ویژه هنگام شامپو کردن، حالت دادن یا شانه زدن آنها از دست خواهید داد. این مساله می تواند عوارض جانبی برخی از داروها همچون داروهای ضدافسردگی، ضد اضطراب و کاهش دهنده التهاب نیز باشد. در طول این بیماری، موها پیش از اینکه از پوسته سر بیرون بیایند بسیار سریعتر از حالت نرمال، از فاز رویش به فاز استراحت می رسند.

4- فشار جسمی:

هر گونه ضربه ی فیزیکی مانند:جراحی، تصادف ماشین، بیماری شدید، و یا حتی آنفولانزا می تواند باعث ریزش موی موقتی شود ، این امر باعث تحریک گونه ای از ریزش مو به نام جریان تلوژن نیز می شود. مو دارای یک چرخه ی عمر منظم است مرحله ی رشد، مرحله ی استراحت و مرحله ی ریزش. دکتر گلاشور متخصص پوست در نیویورک می گوید:«هنگامی اتفاق استرس زایی برای تان رخ می دهد، می تواند بر چرخه ی موی تان تأثیر بگذارد و مو را به مرحله ی ریزش سوق دهد.» ریزش مو معمولاً 3 تا 6 ماه پس از ضربه اتفاق می افتد.

فشار احساسی کمتر از فشار جسمی باعث ریزش مو می شود، اما ممکن است به عنوان مثال، هنگام طلاق، پس از مرگ عزیزان یا هنگام نگهداری از والدین بیمار و سن دار پیش بیاید ؛ با این وجود، اکثرا فشار احساسی باعث ریزش مو نمی شود، بلکه مشکلی که وجود دارد را ،تشدید می کند.

6- کم خونی باعث ریزش مو می شود:

تقریبا از هر 10 زن مابین 20 تا 49 سال، یک زن به دلیل کمبود آهن (متداول ترین نوع کم خونی) مبتلا به کم خونی است، که به سادگی یکی از دلایل ریزش مو می باشد ؛ برای اطمینان خاطر از ابتلا به این نوع از کم خونی، باید آزمایش خون انجام دهید.

ریزش-مو-

7- مصرف دارو

هورمون هایی که تخمک گذاری را سرکوب می کنند، می توانند باعث نازک شدن موها شوند. اگر سابقه خانوادگی ریزش مو داشته باشید، احتمال بروز این مشکل بیشتر خواهد بود و ممکن است زمانی رخ دهد که مصرف قرص ها را متوقف می کنید. دیگر داروهایی که باعث ریزش مو می شوند، عبارتند از داروهای رقیق کننده خون و داروهایی که برای درمان فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتروز و افسردگی مصرف می شوند.

8- رژیم غذایی سخت

ممکن است با یک رژیم غذایی سخت وزن زیادی را از دست بدهید، اما طی چند ماه موی زیادی نیز ریزش پیدا کند. نگران ریزش مو در دوران رژیم غذایی سخت نباشید، زیرا بعد از اینکه رژیم غذایی سالم خود را دوباره انتخاب می کنید، موهایتان به حالت قبل بر می گردند. اگر به مقدار زیاد ویتامین A مصرف می کنید و پروتئین کافی دریافت نمی کنید، آماده ریزش مقدار زیادی از موهایتان باشید.

9- ریزش مو با مصرف بیش از حد ویتامین آ

با توجه به آکادمی پوست و مو امریکا، مصرف بیش از حد مکمل ها یا داروهای حاوی ویتامین آ می تواند محرک ریزش مو باشد. این امر یک دلیل قابل بازگشت ریزش مو است، و به محض دفع ویتامین آ اضافه، مو به رشد طبیعی بازمی گردد.

ریزش مو با مصرف بیش از حد ویتامین

10- کمبود پروتئین 

با توجه به آکادمی پوست و مو آمریکا، اگر در رژیم غذایی تان پروتئین کافی دریافت نکنید، ممکن است بدن تان با متوقف کردن رشد مو، کمبود پروتئین را جبران نماید. گفته می شود که این امر پس از دو تا سه هفته پس از کاهش دریافت پروتئین اتفاق می‌افتد. بنابراین مصرف نکردن پروتئین کافی باعث ریزش مو می شود

 

11- الگوی طاسی در مردان سبب ریزش مو می شود

حدود 2 نفر از هر 3 مرد، تا سن 60 سالگی تجربه ی ریزش مو دارند، و اکثر اوقات این امر به دلیل الگوی طاسی آنها است. این نوع از ریزش مو که توسط ترکیب ژن ها و هورمون های جنسی مردانه ایجاد می شود، معمولاً یک الگوی کلاسیک را دنبال می کند، که مو از ریشه ها ناپدید می شود و باعث ایجاد خط موی M شکل می شود.

12- استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی

مواد آرایشی و بهداشتی شیمیایی به طور معمول برای بخشیدن ظاهری جدید به مو و حتی درمان خشکی و موخوره استفاده می شوند.مشکل این است که بسیاری از این محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده مضر هستند. در گذر زمان، استفاده بیش از اندازه از آنها موجب آسیب غیر قابل بازگشت به مو شده و در نهایت ریزش مو را به همراه دارد.

رنگ های مو، روش هایی که برای سفید کردن مو استفاده می شوند، و برخی شامپوها می توانند موجب ایجاد تغییر هم در مو و هم در پوست سر شوند.

استفاده بیش از اندازه برای ریزش مو

شایع ترین علت ریزش مو در خانم ها و آقایان

بیشتر مراجعه کنندگان ما چه خانم ها چه آقایان وقتی که بررسی خوبی انجام می شود،متوجه می شویم که این نوع ریزش زمینه ی ارثی دارد،اولین قضیه ی ریزش موی ارثی باید بگوییم تشخیص آن با پزشک است،و پزشک هم از روی شکل و الگوی ریختن آن را تشخیص می دهد.ریزش موی ارثی در خانم ها و آقایان از سنین بلوغ و معمولا در سن 12 تا 20 سالگی شروع می شود.

درمان دارویی 

درصورتیکه مشکل ریزش موی شما بدلیل بیماری خاصی ایجاد شده باشد، درمان آن بیماری لازم برای درمان ریزش موها لازم است. داروهایی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان ریزش مو تایید شده اند، شامل:

ماینوکسیدیل (مینوکسیدیل) یا( Minoxidil) : مینوکسیدیل دارویی مایع و یا کف مانند است که دوبار در روز باید در سر مالیده شود تا به رشد موها و جلوگیری از ریزش موها کمک نماید. این دارو در مقادیر ۲ و ۵ درصد موجود می باشد. عوارض جانبی این دارو عموما شامل سوزش سر و یا رشد موهای ناخواسته در صورت می باشد.

 

فیناستراید (Finasteride) : این دارو برای طاسی الگوی مردانه، بشکل قرص و بصورت روزانه تجویز می گردد. اکثر مردانیکه این دارو را مصرف میکنند شاهد کاهش ریزش موها و حتی رشد موهای جدید بوده اند. عوارض جانبی نادر آن شامل کاهش میل جنسی مردانه و عملکرد جنسی می شود FDA . هشدار می دهد که این دارو ممکن است خطر سرطان پروستات را در بعضی از مردان افزایش دهد. زنانی که در سن باروری هستند نیز باید از مصرف این دارو خودداری نمایند.

 

Hairburst Chewable Hair Vitamins: این محصول در انگلستان تولید شده است که محصولی برتر با ترکیبات مفیدی می باشد که به رشد و تقویت مو کمک می کند و با طعم توت فرنگی و تمشکی که دارد در بلع و مصرف آن مشکلی نخواهید داشت. قرص های پاستیلی یا جویدنی هیربرست دارای تاییدیه FDA می باشد و حاوی ویتامین های مفیدی چون روی، بیوتین، سلینیوم، ویتامین B12، B6 و اسید پانتونیک می باشد که همگی در رشد مجدد مو و کاهش ریزش مو تأثیر بسزایی دارند.

هیراکتیو

HAIRBURST-CHEWABLE-HAIR-VITAMINS

لینک خرید از سایت معتبر حفاظت مو سوراو با 18 هزار تومان تخفیف

کد تخفیف pyab را در سبد خرید سایت سوراو وارد کنید

روی تصویر ذیل کلیک کنید

لوگو سوراو