SiteLogo

عفونت های دستگاه ادراری در کودکان نوپا

0 348
عفونت+های+ادراری

عفونت دستگاه ادراری (UTI) عفونت هر قسمت از سیستم ادراری ، از جمله کلیه ها ، ادرار ، مثانه و مجرای ادرار است. بزرگسالان ممکن است شنیده باشند که عفونت ادراری انجام شده است و کودکان ، از جمله نوزادان و کودکان نوپا نیز می توانند به آن مبتلا شوند.

مرور

UTI ها خودشان را حل نمی کنند. این عفونت ها نیاز به مراقبت پزشکی و دارو دارند ، اما خبر خوب این است که درمان آنها معمولاً آسان است. مهمترین چیز تشخیص و درمان به موقع است ، زیرا اگر UTI درمان نشود ، می تواند منجر به آسیب کلیه یا عفونت های جدی تر شود.

عفونت-ادراری-در-کودکان (1)

دلیل

عفونت ادراری معمولاً توسط باکتریهای طبیعی روده ایجاد می شود. دستگاه ادراری معمولاً با هر باکتری که در تماس است مقابله می کند ، اما گاهی اوقات باکتری ها باعث عفونت می شوند.

در نوزادان و کودکان خردسال ، باکتری ها ممکن است به دلیل پوشک یا پاک شدن ضعیف از مدفوع به مثانه منتقل شوند. عفونت نشانه مشکلات ساختاری دستگاه ادراری است. اگر سابقه خانوادگی UTI دارید ، ممکن است کودک نوپای شما در برابر آنها آسیب پذیرتر شود.

maxresdefault

علائم

در نوزادان ، علائم UTI ممکن است با بزرگسالان متفاوت باشد ، به خصوص اگر آنها قادر به بیان دهان خود نباشند. گاهی اوقات هیچ علائمی وجود ندارد ، به خصوص اگر کودک نوپای شما زیر 2 سال داشته باشد

با این حال ، مطالعات نشان داده است که تب غیرقابل توجیه شایع ترین علامت UTI در کودکان 2.2 سال قبل از تولد است.

ادرار ابری ، تاریک ، خونی یا بوی بد
اسهال و استفراغ
تب
من اغلب به دستشویی می روم
عصبانی یا ناامید باشید
من غذا را دوست ندارم
درد کمر یا شکم
سوزش هنگام درد یا ادرار
بی اختیاری ادرار (در کودکان خردسال که قبلاً آشپزی را یاد گرفته اند) 1

دختران مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستند زیرا مجرای ادرار به دلیل وجود باکتری هایی که در آن وجود دارد ، کوتاهتر و نزدیک به مقعد است. پسرهای ختنه نشده نیز کمی بیشتر از پسران ختنه نشده رابطه جنسی دارند

علایم عفونت ادراری

تشخیص

اگر گمان می کنید کودک شما دچار عفونت ادراری شده است ، در اسرع وقت به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. برای جلوگیری از عفونت های جدی ، تشخیص و درمان به موقع مهم است.

هنگامی که به پزشک مراجعه می کنید ، آنها در مورد سابقه پزشکی و علائم کودک شما س questionsال می کنند و معاینه فیزیکی انجام می دهند.

همه اینها ممکن است مفید باشد ، اما تنها راه قطعی برای تشخیص ابتلای کودک به عفونت ادراری ، کشت ادرار است. اگر کودک شما به گلدان عادت ندارد ، مقدار کمی ادرار با استفاده از کاتتر کشیده می شود. این شامل قرار دادن یک لوله بسیار نازک در مجرای ادرار و بالا بردن آن در مثانه است

عفونت ادراری کودک

رفتار

پایه اصلی درمان UTI آنتی بیوتیک ها است که باکتری های عامل عفونت را از بین می برد. اگر کودک درد قابل توجهی را تجربه کند ، ممکن است داروی آرامبخش دستگاه ادراری نیز تجویز شود.

مهم است که کودک شما آنتی بیوتیک را برای مدت طولانی مصرف کند ، حتی اگر توسط پزشک تجویز شود. اطمینان حاصل کنید که کودک شما در حالی که آنتی بیوتیک مصرف می کند مایعات زیادی می نوشد ، اما از مصرف کافئین خودداری کنید. بعد از چند روز یا مصرف دارو ، ممکن است پزشک بخواهد دوباره آزمایش ادرار انجام دهد تا مطمئن شود که آلوده نیستید.

در موارد شدید عفونت ادراری ، یا در نوزادان زیر 6 ماه ، گاهی نیاز به بستری در بیمارستان است. بستری شدن در بیمارستان ، نظارت دقیق ، داروهای مناسب و درمان را به ویژه در کودکانی که مشکوک به کم آبی ، عفونت کلیه و مشکوک به عفونت هستند ، تضمین می کند.

urologykarami-ofoonat-edrari-shamayell

جلوگیری کردن

در نوزادان ، تغییر مداوم پوشک به کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و محدود کردن شیوع باکتری هایی که می توانند باعث عفونت شوند ، کمک می کند. اگر کودک شما در زمینه آموزش احتیاط آموزش دیده است ، مهم است که با پاک کردن قسمت جلو و عقب ، بهداشت را به ویژه برای دختران آموزش دهید.

پوشیدن لباس زیر پنبه ای و پرهیز از وان حمام می تواند به کاهش رشد و تحریک باکتری کمک کند. همچنین مهم است که به کودکان خود بگویید هنگام دفع ادرار شما را لمس نکنند. احتباس طولانی مدت ادرار در مثانه محیط مساعدی برای تکثیر باکتری ها ایجاد می کند

چه موقع با پزشک تماس بگیریم

اگر درمان کامل آنتی بیوتیکی دریافت کرده اید و کودک نوپای شما هنوز علائمی دارد ، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است بخواهید آزمایش ادرار مجدد و یا آزمایشات دیگری انجام دهید تا ببینید آیا موارد سلامتی وجود دارد که علائم را تحریک می کند.

مشکلات ادرار کودک

اگر:

کودک شما تب 101 درجه فارنهایت یا بالاتر دارد
فرزند شما می لرزد و سرماخوردگی و تب دارد
کودک شما هنگام ادرار بیمار می شود
ادرار ممکن است بوی بد یا خونی داشته باشد
عفونت ادراری می تواند دردناک باشد ، اما تشخیص و درمان سریع می تواند به تسکین علائم کمک کند. علائم معمولاً پس از دو تا سه روز استفاده از آنتی بیوتیک فروکش می کنند. اکثر موارد UTI در طی یک هفته از شروع درمان برطرف می شوند.

UTI