SiteLogo

مواد غذایی قلیایی کننده رحم کدامند؟

(دلنیا یوسفی) 10 شهریور 1402
0 53086
مواد غذای قلیای کننده

هنگامی که والدین تصمیم به داشتن فرزند می گیرند هیچ تصوری درباره محیط قلیایی، اسیدی یا حتی خنثی بودن رحم ندارند و بیشتر آنها نمی دانند که PH می تواند در جنسیت و موفقیت بارداری نقش داشته باشد. به گفته ی پزشکان افرادی که تمایل به داشتن فرزند پسر دارند باید مواد غذایی که محیط رحم را قلیایی تر می کنند بیشتر مصرف کنند.

PH بدن انسان بین 0 -14 متغیر است. زمانی که PH صفر است رحم در اسیدی‌ترین حالت است، و اماPH  7 خنثی و 14 قلیایی‌ترین شکل رحم است.  برای بدن مهم است که سطح PH معینی را حفظ کند.  برخی معتقدند که اگر محیط رحم قلیایی باشد می‌تواند در جنسیت پسر موثر باشد، گاهی پزشکان برای قلیایی شدن محیط رحم رژیم غذایی خاصی را پیشنهاد می کنند.

غذای مفید

ph بدن شما چند است؟

 PH  در قسمت های مختلف بدن متفاوت است و مواد غذایی مختلف باعث تغییر میزان آن می شود. میزان PH  در رحم بین 6.6 تا 7.6 است. تخمک گذاری ممکن است باعث شود محیط رحم  کمی اسیدی‌تر شود اما در حالت مقاربت محیط رحم قلیایی تر می شود. اسپرم‌ها نمی توانند در محیط اسیدی حرکت کنند  و این باعث می‌شود که یک محیط قلیایی در رحم برای لقاح ایجاد شود. کلیه‌ها و کبد وظیفه نگهداشتن PH در حالت تعادل در بدن را برعهده دارند. هر فردی با رعایت رژیم غذایی مناسب می تواند سطح PH رحم را در حالت متعادل نگه دارد.

راههای تعین PH در بدن

پزشکان می توانند میزان PH رحم را با استفاده از آزمایش ادرار، بزاق یا نمونه خون به راحتی اندازه گیری کنند. با دانستن سطح PH رحم می‌توانید از طریق رژیم غذایی آن را تنظیم کنید. تغییر رژیم غذایی و کم و زیاد کردن برخی مواد غذایی خاص می‌تواند به شما در دستیابی سطح PH مناسب رحم برای لقاح کمک کند.

مواد غذایی لازم برای قلیایی شدن رحم

ترکیبات کلروفیل دار:

برای افزایش سطح PH و قلیایی تر کردن محیط رحم سعی کنید ترکیبات کلروفیل دار مصرف کنید، زیرا کلروفیل به طور قابل توجهی سطح PH غذاهای اسیدی را بالا می‌برد و آنها را قلیایی‌تر می کند. برخی از مواد غذایی حاوی کلروفیل عبارتند از: مارچوبه، خیار، کدو، نخود فرنگی و جعفری

میوه‌ ها و سبزیجات:

بیشتر سبزیجات و میوه‌ها  خاصیت قلیایی دارند از جمله سبزیجاتی که به قلیایی تر شدن رحم کمک می کنند عبارتند از: سبزیجات برگ سبز مانند کلم، کلم بروکلی، اسفناج و همچنین قارچ، سیب زمینی شیرین، فلفل و گل کلم و…

میوه‌هایی نظیر لیمو و گریپ فروت برخلاف ظاهر و طعم اصلا اسیدی نیستند. سایر میوه‌های قلیایی شامل سیب، گلابی، موز، هلو و انگور است. میوه‌های اسیدی مثل:  تمشک و زغال اخته و هر میوه لعاب دار دیگر.

مواد غذای قلیای شده

 

مواد غذایی  که باعث قلیایی شدن رحم می شوند

پروتئین‌های قلیایی در تخم بلدرچین و اردک، آجیل‌هایی مانند بادام زمینی و بادام هستند. بیشتر دانه‌ها مانند دانه کدو تنبل و دانه آفتابگردان نیز قلیایی هستند.

لبنیات  خاصیت اسیدی دارند و غذاهای حاوی هر نوع لبنیات باعث اسیدی تر شدن محیط رحم می شود. بستنی هم خاصیت اسیدی دارد.

دانه‌های گیاهان می‌توانند خاصیت اسیدی یا قلیایی داشته باشند. دانه‌های قلیایی شامل جو و کینوآ هستند. در حالی که دانه‌های اسیدی شامل ارزن، برنج قهوه‌ای و سفید، چاودار و هر ماده غذایی حاوی آرد فرآوری شده است.