SiteLogo

شرایط جدید آموزش برای کودکان چگونه است؟

0 385
Preschool_Application

شرایط روحی ما و به خصوص فرزندمان دست­خوش تغییراتی شده است. در حال حاضر ما به دنیایی با قوانین جدید دعوت شده‌ایم. بی آن‌که خود بخواهیم و پس بهتر است به قوانین میزبان احترام بگذاریم.

 

توضیح شرایط

قبل از هر چیز بهتر است ساده و صمیمی و رو‌راست با فرزندمان صحبت کنیم و قانون­های جدید زندگی­مان را مرور کنیم. بد نیست که کودک بداند، در صورت پایبندی به قانون­های جدید اصلا و ابدا شرایط بد نیست و یک اتفاق گذرا در زندگی محسوب می‌شود.

آموزش نکات بهداشتی

جالب‌تر است کودک بشنود، ما مثل شوالیه‌هایی هستیم که از اطرافیان‌مان حفاظت می‌کنیم . می‌توانیم نکات بهداشتی را در این داستای جای دهیم، این کار کمک می‌کند تا کودک در کنار تفریح و شنیدن داستان، نکات بهداشتی را هم رعایت کند

اموزش نکات بهداشتی

یادگیری مهارت‌های تازه

مهارت‌هایی را که فرزندمان علاقه‌مند به یادگیری آن‌هاست، به او یاد دهیم. اما به نظرش احترام بگذاریم. او حق آزمون و خطا دارد، از او حمایت کنیم و دورادور نیز مراقب باشیم! بهتر است شرایطی را در منزل فراهم کنیم که احساس معذب بودن در حضور ما را نداشته باشد و همان‌طور که در مدرسه بدون حضور ما آموزش می‌بیند رفتار کند.

اطلاعات درست

از فرزندمان درمورد ویروس کرونا سوال بپرسیم و اطلاعاتش را درباره  این بیماری تصحیح کنیم تا با اطلاعات درست با این بیماری مواجه شود.

بازی با تکالیف

کودکان از بازی و سرگرمی در یک محیط شاداب استقبال می­کنند، برای تشویق­شان به مطالعه و انجام تکالیف می­توانیم درس­ها را تا جایی که امکان دارد در قالب بازی و قصه برایشان بازخوانی­کنیم، چون کودکان کار­های جدی را در قالب تفریح بیشتر می­پسندند تا دستورهای اجباری.

اموزش کودکان

فعالیت‌های فیزیکی

مراقب باشیم تا در خانه ماندن باعث نشود که کودک کمتر فعالیت فیزیکی داشته باشد. سعی کنیم یک برنامه هرروزه داشته باشیم. این برنامه‌ها می‌تواند به شکل پیاده‌روی یا ورزش روزانه در منزل باشد.

در نهایت می‌توان گفت انعطاف‌پذیر بودن برنامه‌های آموزشی، مهم‌ترین شرطی‌ست که اجرای آن‌ها از سوی فرزندمان را ممکن می‌سازد. نیازهای اولیه کودک را برای او فراهم کنیم تا با لذت موضوعات مورد علاقه خود را دنبال کند، بیاموزد و خلق کند.

با ویدئویی که در لینک زیر قرار دارد، می‌توانیم با چند راه‌حل‌ برای چالش‌های آموزشی امسال آشنا شویم. نسکوئیک در صفحه اینستاگرام خود با کمک متخصصان کودک، چالش‌های پیش رو را بررسی کرده است.

https://www.ninisite.com/