SiteLogo

فواید استفاده از گهواره ی برقی چیست؟

0 858
What-Benefits-Using-Electric-Cradle

بعد از آغوش مادر، گهواره یکی از مکان هایی است که نوزاد مدت زیادی در آن قرار می‌گیرد. اما درهنگام استفاده از گهواره باید به سایر نکات ایمنی توجه داشته باشید زیرا ممکن است نوزادان در گهواره با خطراتی روبرو شوند و زندگیشان تهدید شود.

فواید استفاده از گهواره ی برقی چیست؟

ویژگی های گهواره ی استاندارد برای خواب کودک:

  • استفاده از گهواره یک امر کاملا شخصی است. استفاده از گهواره باید مطابق با آخرین دستورالعمل‌های CPSC انجام گیرد.
  • از گهواره‌های قدیمی و دست دوم که ممکن است شکسته شوند یا ممکن است استانداردهای ایمنی فعلی را نداشته باشند پرهیز کنید وباید توجه داشته باشید گهواره ای را انتخاب کنید که بیشتر از ده سال از زمان ساخت آن نگذشته باشد.
  • باید به فاصله ی میله ی گهواره توجه کنید زیرا میله دیواره‌های گهواره نباید بیشتر از 5 تا 6 سانتی‌متر فاصله داشته باشند، چون اگر بیشتر از این مقدار باشد ممکن است سر نوزاد در آن گیر کند.
  • گوشه‌های گهواره باید با تشک پر شود و بیشتر از 2.5 سانتی متر فاصله نداشته باشد.
  • گهواره باید کاملا ایمن باشد و فاقد هرگونه لبه‌ ی تیز، ناهمواری‌ و سوراخ‌هایی که می‌توانند به کودک شما آسیب بزنند باشد. گهواره چوبی نباید هیچ گونه ترک خوردگی داشته باشد.
  • برای گهواره باید تشک استاندارد ومطابق با شکل ظاهری گهواره انتخاب شود. گهواره‌های بیضی شکل یا گرد به تشک‌هایی احتیاج دارند که به گونه‌ای خاص طراحی شده‌اند.
  • باید تشک در قسمت داخلی گهواره محکم قرار گرفته باشد و بهتر است بین تشک و گهواره دو انگشت فاصله باشد و بیشتر از این مقدار گهواره را غیراستاندارد می‌کند.

فواید استفاده از گهواره ی برقی چیست؟

آیا بهتر است نوزاد در گهواره بخوابد؟

برای خوابیدن نوزاد در گهواره هیچ مشکلی وجود ندارد و تا 6 ماهگی امن ترین مکان برای خواب کودک به حساب می‌آید. درهنگام استفاده از گهواره حتما محدودیت های وزن گهواره را در نظر بگیرید. برخی گهواره‌ها 5 کیلوگرم بیشتر وزن را تحمل نمی‌کند گرچه بیشتر آنها می‌توانند تا 10 کیلوگرم را تحمل کنند.

گهواره برقی برای نوزاد مضر است؟

استفاده از گهواره ی برقی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از مزایای گهواره ی برقی این است که نوسان متعادل گهواره می‌تواند باعث شود مغز نوزاد به طور یکنواخت تنظیم شود و به سرعت بخوابد. سرعت خوابیدن نوزاد در گهواره ی برقی بیشتر از گهواره ی معمولی است. گهواره های دستی چون قابلیت تنظیم ندارند و نوزادان به طور مداوم نیاز به تنظیم مجدد مغزی دارند، بنابراین مستعد ابتلا به سرگیجه و برگرداندن شیر هستند. در حالی که گهواره برقی می‌تواند به طور خودکار نوسان پایدار را با توجه به نیاز نوزاد تنظیم کند که این امر برای محافظت از عصبی شدن نوزاد مفید است.

فواید استفاده از گهواره ی برقی چیست؟

مزایای گهواره برقی برای نوزاد:

گهواره برقی انرژی و وقت والدین را ذخیره می‌کند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که نوزاد را داخل آن قرار دهند و گهواره را روشن کنند.

حرکات خودکار گهواره برقی چرخش از جلو به عقب باعث تسکین و آرامش نوزاد می‌شود. معمولا گهواره برقی در سه موقعیت حرکت می‌کند و اهرم آن به آسانی قابل تنظیم است.

برخی از انواع گهواره برقی آهنگ‌های آرامش بخش نیز پخش می‎کنند که به روند خواب آرام نوزاد کمک می‌کند. دکمه‌های تنظیم شونده گهواره را می‌توانید امتحان کنید تا بهترین حالت را برای نوزاد بیابید.

فواید استفاده از گهواره ی برقی چیست؟