SiteLogo

عوارض خود ارضایی در مردان چیست؟

1 1322
_عوارض روحی و جسمی خودارضایی

به تحریک  اندام تناسلی و به ارگاسم رسیدن توسط دست یا عوامل فیزیکی دیگر خودارضایی می گویند. خودارضایی درمردان با رشد قد رابطه ی عکس دارد یعنی هرچه خودارضایی بیشتر باشد قد فرد رشد کمتری خواهد داشت و کوتاه قد می شود، زیرا خودارضایی در مردان باعث کاهش قدرت بدنی و همچنین ایجاد بلوغ زودرس واختلال درعملکرد هورمون ها می شود. خودارضایی همچنین باعث آسیب دستگاه تناسلی، مشکل بینایی، ضعف جسمانی و بی حالی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خواب آلودگی زیاد ، ضعیف شدن حافظه، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود.

اگر فرد قبل از ازدواج به دفعات خودارضایی را تجربه کرده باشد، بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود و تا حدودی میل جنسی فرد کاهش می یابد.

برای بوجود آمدن اسپرم باید خون کیفیت بالایی داشته باشد، چنانچه فرد به میزان زیادی خودارضایی داشته باشد قسمت اعظم انرژی را ازدست می دهد در نتیجه رشد وعضله سازی بدن با مشکل  روبرو می شوند.

بیضه ی مردان همیشه در حال تولید اسپرم است گاهی ممکن است اسپرم از طریق ادرار نیز دفع شود. مردان هرچند خودارضایی بیشتری داشته باشند و اسپرم بیشتری از دست بدهند، مواد مغذی بیشتری برای تولید مجدد اسپرم و فعالیت‌های اسپرم سازی مصرف می شود، که نتیجه ی آن به تاخیرافتادن عضله سازی یا متوقف شدن آن است.

دوره ی تولید اسپرم، حدود ۷۰ تا ۸۰ روزاست یعنی زمانی که فرد تصمیم به بارداری می گیرد باید سه ماه قبل به رژیم غذایی خود توجه داشته باشد چون اسپرم هایی که استفاده می کنند حدود 90 روز قبل تولید شده اند.

خود ارضای در مردان

سن شروع خودارضایی مردان

خودارضایی مردان معمولا در سنین نوجوانی و یا اواخر کودکی در پسرها شروع می‌شود. آن‌ها معمولا این مسئله را از همسالان خود می‌آموزند و برخلاف خودارضایی زنان که به صورت کشفی و اتفاقی می‌باشد، از طریق آموزش صورت می‌گیرد. پس از شروع خود ارضایی در پسرها آن‌ها وارد سیکل جدیدی از زندگی می‌شوند و درک بیشتری از فعالیت‌های جنسی و روابط پیدا می‌کنند.

راههای ترک خودارضایی:

یکی از موثرترین راهها برای ترک کردن عادت خود ارضایی مشغول شدن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، تلویزیون نگاه کردن وسرگرم شدن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تحریک آمیز وچسبنده است همچنین نباید به مدت طولانی در زیرآب  یا دمای بالا باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند. انتخاب دوست و اطرافیان تاثیر مستقیمی در روی آوردن به خودارضایی دارد.

اگر با روش های ذکر شده نتوانستید عادت خودارضایی را ترک کنید باید به روانپزشک مراجعه کنید. بهترین درمان برای ترک خودارضایی از نظر روانشناسان، رفتار درمانی و یا روان درمانی است. در بعضی حالات از داروهای روانپزشکی مانند ستالوپرام نیز می توان استفاده کرد. داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می دهند، البته اراده برای ترک خودارضایی از انتخاب نوع دارو مهم تر است.

عوارض خود ارضای

عوارض خودارضایی:

به گفته ی پزشکان خودارضایی و گرفتن محکم آلت تناسلی باعث تورم خفیف یا ادم دراندام جنسی مردان می شود. یکی دیگر از عوارض خودارضایی زیاد در مردان سوزش پوست است، سوزش پوست معمولاً خفیف است و بعد از چند روز از بین می رود.

دیگر عوارض خود ارضایی در پسران 

خستگی و سستی

این یکی از عوارض خودارضایی بیش از حد است. خودارضایی بیش از حد انرژی شما را می گیرد. فردی که درگیر خودارضایی مکرر است احتمال دارد که در طول روز بیشتر احساس خستگی و سستی کند. این یک اثر خودارضایی است که اگر بیش از 3-5 بار در روز انجام شود خود را نشان می دهد و مانع از انجام فعالیت های روزانه می شود.

خودارضایی

تاثیر منفی بر حافظه و تمرکز

بدون حافظه و تمرکز نمی توانید فردی باهوش باشید. دلایل زیادی برای کاهش حافظه و تمرکز وجود دارد که یکی از آنها خودارضایی بیش از حد است. خودارضایی علاوه بر تاثیرش بر روی سلامت جسمی و فیزیکی، بر سلامت ذهنی و روانی نیز تاثیر منفی دارد. حافظه ضعیف و عدم توانایی در تمرکز، تاثیر بدی در زندگی آکادمیک و معمولی تان دارد.

درد

یکی دیگر از عوارض خودارضایی درد است. مردان مبتلا به خودارضایی بیش از حد ممکن است در قسمت های مختلف بدن مانند کمر، ناحیه لگن، کشاله ران و در نواحی بیضه خود درد احساس کنند.

تمام این دردها آزار دهنده هستند و مانع از فعالیت های روزمره شما می شوند. دلایل مختلف دیگری برای درد کمر و کشاله ران وجود دارد ولی شما نباید این دلیل را نیز نادیده بگیرید.

خود ارضایی موجب می شود فرد احساس گناه کند

 

یکی از تاثیرات منفی خود ارضایی بر روان فرد احساس شرم یا گناه است. شاید بتوان این مورد را از بدترین عوارض خودارضایی در پسران دانست و همه آن را تجربه کرده اند.

این احساس گناه در پسرها متفاوت است، یعنی یکی برای سلامتی جسمانی ناراحت می شود، یکی به خاطر گناهی که کرده ناراحت است و خیلی موارد دیگه اما نقظه مشترک همه آنها این است که حس ناراحتی بدی برای چند روز سراغشان می آید و این به تنهایی از بدترین عوارض خودارضایی در پسران و مردان است

احساس گناه بعد از خود ارضای

 ریزش مو از دیگر عوارض خودارضایی در پسران و مردان می باشد

 

خودارضایی زیاد باعث ریزش مو در مردان می شود. البته این مورد در  همه مردان رخ نمی دهد اما آمار نشان می دهد بیشتر آنها تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرند.

بنابراین اگر بیش از ۷- ۶ مرتبه در هفته خودارضایی می کنید و ریزش مو دارید نباید تعجب کنید.

ناتوانی جنسی زودرس

افرادی که خودارضایی مکرر دارند در آینده در صورت داشتن رابطه جنسی سالم با همسرشان دچار زود انزالی شدید می شوند.

از بین رفتن تناسب اندام

بعد از اعتیاد پیدا کردن به خودارضایی شخص گرفتار به خود ارضایی، اندام زشت و نامتناسب پیدا می کند. برخی افراد با توجه به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی دچار کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن، لاغری نامتناسب، و … می شوند.

عوارض-خود-ارضايی

ضعف در چشمها و بینایی به علت خود ارضایی

از عوارض خود ارضایی پسران می توان به ضعف بینایی اشاره کرد. ضعف بینایى خود ارضاى به تدریج در نور چشم و قدرت بینایى اثر مى ‏گذارد و آن را کاهش مى ‏دهد. درجات و شدت ضعف چشم بستگى به درجات و شدت خودارضایى پسران دارد و این به حدى است که گاه به نابینایى منجر مى‏ شود.

 

ارسال دیدگاه

آخرین دیدگاه ها

Bahram
Bahram

میگوید

3 سال قبل

سلام و عرض ادب خوشبختانه من 1 سال است این گناه را ترک کرده ام اما جدیدا به شدت احتلام میشوم و از این باره اطلاعی ندارم فقط می‌گویند ضرری ندارد و حامی گناه نیست اما این را نمی‌گویند آیا این خروج باعث افت قدی می‌شود یا خیر لطفا در این باره توضیح دهید که احتلام های شبانه چه به شدت چه کم آسیبی مانند خود ارضایی به قد و رشد بدنی می‌زند یا خیر باتشکر

مقالات مرتبط