SiteLogo

جراحی زیبایی واژن چیست و چه عوارضی رابه دنبال دارد؟

0 881
زیبای واژن

عمل جراحی زیبایی واژن نیز همانند سایر عمل های جراحی می تواند عوارض خاص خود را به دنبال داشته باشد، دراین مقاله سعی می کنیم شما را با علت انجام عمل های زیبایی واژن و عوارض شایع این عمل ها آشنا کنیم.

طبق بررسی های انجام شده تمایل زنان به انجام عمل های زیبایی واژن افزایش یافته است. واژینوپلاستی و لابیاپلاستی، دوعمل جراحی زیبایی واژن هستند که به منظور رفع شل شدگی و متقارن کردن لابیا انجام می شوند.

زیبای واژن چیست

واژینو پلاستی چیست؟

هدف انجام عمل زیبایی واژینوپلاستی، ترمیم واژنی است که به‌ دلیل زایمان های طبیعی یا افزایش سن، شل و گشاد شده است. جراحی واژینو پلاستی برای تنگ کردن عضلات کف لگن اطراف ناحیه واژن به کار می‌رود. بالا رفتن سن، زایمان‌های طبیعی متعدد یا کاهش وزن زیاد مهمترین دلایل شل شدن و گشاد شدن واژن هستند. اگر واژن دچار شل شدگی  شده باشد، عضلات دیواره واژن، کنترل و قدرت خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل قطر داخلی واژن بیشتر می‌شود. زنان باید توجه داشته باشندکه میل جنسی، برانگیختگی جنسی و به ارگاسم رسیدن واکنش‌های پیچیده و بسیار شخصی‌ هستند و نمی‌توان با جراحی زیبایی همه مشکلات جنسی را حل کرد.

لابیاپلاستی چیست؟

در جراحی لابیاپلاستی شکل و اندازه لابیا واژن تغییر می‌کند، در این نوع جراحی لابیا کوچک‌تر شده و عدم تقارن بین آنها اصلاح می‌شود. عمل جراحی لابیاپلاستی به همراه واژینو پلاستی و یا به تنهایی انجام می‌شود. جراحی لابیاپلاستی روی لبه بزرگ لبه‌های واژینال بزرگ‌تر و بیرونی یا لبه کوچک لبه‌های کوچک‌تر و داخلی واژن انجام می‌شود. در عمل لابیاپلاستی اندازه وشکل لابیا تغییر می‌کند و لبه‌های اطراف واژن کوچک‌تر می‌شوند یا شکل نامتقارن آنها اصلاح می‌شود.

جراحی زیبای واژن

عوارض شایع عمل های جراحی زیبایی واژن:

1-عفونت

عفونت همیشه یکی از شایع ترین عوارض جانبی هر عمل جراحی است. ازعلایم عفونت درمحل جراحی می توان به تب، خستگی و یا قرمزی بیش از حد یا تورم بافت در ناحیه جراحی اشاره کرد. محل جراحی واژن ممکن است بیش از حد حساس، دردناک، گرم ویا دارای بوی ناخوشایند و ترشحات باشد. اگر علایم بالا را پس از انجام عمل جراحی واژن مشاهده کردید فورا به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است عفونت وارد جریان خون شده باشد.

2- لابیای دردناک

ممکن است در جراحی زیبایی لابیاپلاستی ، لابیا بیش از حد کوچک شده باشد یا بافت طوری تغییر کند که باعث ناراحتی و درد شود. این درد و ناراحتی ممکن دو تا هشت هفته پس از عمل ادامه داشته باشد. اما ممکن است علل بروز این مشکل، بد عمل کردن و یا آسیب به اعصاب جنسی فرد باشد.

3- ادرار دردناک

یکی از عوارض موقت لابیاپلاستی، احساس درد در زمان ادرار است. این درد به دلیل افزایش حساسیت در ناحیه واژن اتفاق می‌افتد و پس از شش تا هشت هفته از بین می‌رود.

4- التهاب

معمولا علایم التهاب تا بهبودی کامل فرد مشاهده می شود. پس از جراحی، میزان التهاب بیشتر می‌شود و تا چند ساعت بعد به حداکثر خود می رسد و سپس کم می‌شود.

5- خارش

خارش به عنوان شایع ترین علایم جراحی لابیاپلاستی شناخته می شود.

6- بی میلی جنسی

تاچند هفته پس از عمل جراحی زیبایی واژن میل جنسی به شدت کاهش پیدا می کند سپس به مرور به حالت قبل برمی گردد.

7- خونریزی

خونریزی بعد از عمل‌های زیبایی واژن، ممکن است به دلیل آسیب به بخیه‌ها خونریزی رخ دهد.

8- کنگره کنگره شدن لابیاها

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که پس از جراحی لابیاپلاستی پیش می‌آید کنگره کنگره شدن لابیاها است.

زیبای واژن چیست