SiteLogo

چه زمانی می‌توان بعد از سزارین رابطه جنسی داشت؟

(دلنیا یوسفی) 10 شهریور 1402
0 1199
نزدیکی بعداز سزاریان

نزدیکی بعد از سزارین نسبت به زایمان طبیعی که واژن مادر پاره شده و بخیه می شود، نزدیکی آسان تر است، اما نیاز به مشاوره و مراقبت های دارد که در ادامه در مورد نزدیکی صحبت خواهیم کرد.

نزدیکی بعداز سزاریان

زمان تقریبی نزدیکی  بعد از سزارین:

به طور کلی، افرادی که تحت عمل سزارین قرار می‌گیرند، نسبت به افرادی که زایمان طبیعی داشته‌اند، ترس و درد کمتری را تجربه می‌کنند تا نزدیکی پس از زایمان را از سر بگیرند. اما مادرانی که به روش سزارین زایمان کرده اند بعد از سزارین نیز دچار مشکل نزدیکی خواهند شد. شش هفته اول پس از زایمان، دوره پس از زایمان نامیده می شود. نزدیکترین زمان بعد از سزارین 6 هفته بعد از زایمان طبیعی است. در طول این دوره شش هفته ای، به دلایل زیر رابطه جنسی توصیه نمی شود:

  • بهبود برش های شکمی بعد از زایمان سزارین؛
  • خونریزی طبیعی پس از زایمان که چهار تا شش هفته پس از زایمان ادامه دارد.
  • خستگی ناشی از بارداری و زایمان.
  • نیازهای روزانه نوزاد در صورتی که دوقلو یا سه قلو باشد بسیار بیشتر است.
  • تغییرات در سطح هورمون
  • سینه های دردناک به دلیل شروع شیردهی.
  • مشکلات عاطفی مانند افسردگی پس از زایمان، اضطراب در مورد مشکلات والدین یا نوع رابطه با پدر.

نزدیکی بعداز سزاریان

 

تا زمانی که برش های سزارین شما ترمیم شود یا احساس کنید بخیه ها دیگر درد ندارند، رابطه جنسی بی خطر خواهد بود. این مراحل ممکن است چند هفته طول بکشد، می توانید با پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از پزشکان داشتن رابطه جنسی را تا 6 هفته پس از زایمان توصیه نمی کنند.

آمادگی جسمانی و عاطفی و همچنین آرامش لازم برای از سرگیری رابطه جنسی بسیار مهم است. اگر بعد از سزارین احساس می کنید آمادگی لازم برای نزدیکی را دارید، می توانید دوباره از لحظات عاشقانه خود لذت ببرید. تنها نکته مهم استفاده از پوزیشن های نزدیک به هم است تا بخیه های سزارین تحت فشار قرار نگیرند و آسیب نبینند.

بعد از بچه دار شدن، بسته به حقایق و مسئولیت هایی که با آن روبرو هستید، ممکن است مدتی طول بکشد تا روابط زناشویی عادی به حالت عادی برگردد. پس والدین صبور باشید. نزدیکی بعد از سزارین ممکن است در روزهای اول سخت به نظر برسد، اما با گذشت زمان همه چیز خوب خواهد شد.

نزدیکی بعداز سزاریان