SiteLogo

فیزیوتراپی در منزل برای چه مشکلاتی مناسب است؟

0 161
فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی برای چه بیماری هایی مناسب است؟

برخی از افراد تمایل دارند فیزیوتراپی در منزل انجام دهند. این افراد ممکن است در این زمینه با نگرانی هایی رو به رو شوند و نتوانند با قاطعیت تصمیم بگیرند. خوشبختانه تمام فعالیت هایی که در کلینیک صورت می گیرند در منزل نیز قابل انجام هستند. ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که فیزیوتراپی در منزل برای چه مشکلاتی مناسب است؟ اگر به دنبال پاسخ جامعی برای این سوال هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل برای بیماران مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • ارائه خدمات به صورت خصوصی و با کیفیت بالا
  • انجام فعالیت ها در آرامش کامل
  • تسریع روند بهبود بیمار
  • جلوگیری از اتلاف وقت در ترافیک و شلوغی
  • مدیریت بهتر زمان
  • در کنار بیمار بودن اعضای خانواده
  • بدون نیاز به ماندن در صف های نوبت دهی

فیزیوتراپی در منزل را برای چه مشکلاتی میتوان انجام داد؟

فیزیوتراپی در منزل برای مشکلات مختلفی مناسب است. در این بخش از مطلب قصد داریم برخی از مهم ترین آنها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

فیزیوتراپی کمر در منزل

کمردرد یکی از مشکلات شایعی است که در افراد زیادی رخ می دهد. این عارضه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که از میان آنها میتوان به تصادف، بلند کردن اجسام سنگین، دیسک کمر، کهولت سن و خوابیدن در وضعیت نامناسب اشاره کرد.

کمردرد می تواند همراه با درد شدید یا خفیف باشد. در فیزیوتراپی کمر در منزل با توجه به شدت آسیب دیدگی تمریناتی برای بیمار تجویز می شوند. فیزیوتراپی کمر با افزایش انعطاف بدنی کمک بسیاری به حفظ تعادل بیمار و تقویت عضلات او میکند.

فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل

بیماری دیسک کمر به مفهوم بیرون‌زدگی یا پارگی دیسک‌های ژلاتینی یا غضروفی بین مهره‌های کمر است. زمانی که فرد حرکات ناگهانی و نامناسب انجام می دهد فشار زیادی به دیسک کمر وارد می شود. دیسک این فشار را از بخش درونی به دیواره بیرونی وارد میکند و باعث ایجاد کمردرد می شود.

اگر فشاری که به دیواره بیرونی دیسک وارد می شود به مدت طولانی ادامه پیدا کند ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه پا نیز بشود. فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل می تواند باعث کاهش درد، درمان بیماری و جلوگیری از ایجاد مشکلات بعدی شود.

فیزیوتراپی در منزل برای گردن

فیزیوتراپی گردن در منزل

گردن از مهره‌ها و دیسک‌های مختلفی تشکیل شده است و آناتومی مشابه کمر دارد. آسیب دیدگی دیسک گردن می تواند به طور مستقیم در عملکرد شانه ها و عضلات تاثیر بگذارد و باعث ایجاد ضعف عضلانی شود.

فیزیوتراپی گردن در منزل راهکاری بسیار مناسب برای مقابله با این مشکل است. شما عزیزان می توانید مشکل دیسک گردن را با انجام تمرینات فیزیوتراپی در منزل به خوبی درمان کنید.

فیزیوتراپی لگن در منزل

مشکلات مربوط به لگن اگر حاد باشند می توانند انجام فعالیت های مختلف مانند نشستن و راه رفتن را دچار اختلال کنند. مشکلات لگن به دلایل گوناگونی ایجاد می شوند که جراحی تعویض مفصل در لگن، رگ به رگ شدن و التهاب تاندون لگن جزء آنها به شمار میروند.

پس از تشخیص علت درد لگن فرد، فعالیت هایی در منزل برای بهبود او تجویز می شوند. فیزیوتراپیست با بررسی کامل وضعیت بدن شما تعداد جلسات فیزیوتراپی را مشخص میکند و با برنامه ریزی صحیح و انجام حرکات به صورت اصلی مشکل حل می شود.

فیزیوتراپی ستون فقرات در منزل

چنانچه در ستون فقرات خود احساس درد می کنید نباید آن را نادیده بگیرید و در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه نمایید. فیزیوتراپی ستون فقرات در منزل یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با مشکلات ستون فقرات و کاهش درد است.

این نوع فیزیوتراپی را میتوان یک روش بسیار موثر در جهت درمان و توانبخشی آسیب های مربوط به ستون فقرات دانست. این درمان به وسیله تکنیک های خاصی انجام می شود و در نهایت موجب بهبود عملکرد ستون فقرات می گردد.

فیزیوتراپی پا در منزل

پا قلب دوم انسان است و باید به سلامتی آن اهمیت زیادی دهید. پا نیز مانند دیگر بخش های بدن ممکن است به دلایل مختلفی دچار آسیب دیدگی شود. از میان این دلایل میتوان مواردی مانند قوس کف پا، خارپاشنه، شکستگی، پیچ خوردگی، در رفتگی و گرفتگی عضلات را نام برد.

فردی که با این مشکلات مواجه است برای درمان و کاهش درد به جلسات فیزیوتراپی نیاز دارد. مشکلاتی که برای پا ایجاد می شوند ممکن است رفت و آمد به کلینیک را برای بیمار سخت کنند. در این شرایط فیزیوتراپی در منزل می تواند بهترین راه حل باشد.

فیزیوتراپی صورت در منزل

مشکلات حرکتی مربوط به صورت نگرانی های بسیاری را در افراد ایجاد میکند. این مشکل به نام فلج بل یا فلج صورت شناخته می شود که عده ای با آن دست و پنجه نرم می کنند. به صورت کلی نمیتوان دلیل مشخصی را برای این بیماری تعیین کرد اما سالمندان، افراد دارای فشار خون بالا و زنان باردار ممکن است با این مشکل مواجه شوند.

خوشبختانه این وضعیت موقتی است و انجام تمرینات فیزیوتراپی می تواند به این افراد در بازیابی عملکرد ماهیچه های صورت کمک کند. فیزیوتراپی صورت در منزل نیز انجام می شود و بیمار می تواند بدون مراجعه به کلینیک روند درمان خود را طی کند.

هزینه فیزیوتراپی در منزل

برای هزینه فیزیوتراپی در منزل نمیتوان عدد ثابتی را مشخص کرد به دلیل اینکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

  • هزینه رفت و آمد کارشناس
  • شیوه درمان
  • ساعات فیزیوتراپی
  • نوع فیزیوتراپی

هزینه خدمات فیزیوتراپی در منزل

سخن آخر در مورد فیزیوتراپی در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

در این مطلب به این سوال که فیزیوتراپی در منزل برای چه مشکلاتی مناسب است پاسخ دادیم. انجام تمرینات به روش صحیح و همچنین انتخاب درمان مناسب برای بیمار اهمیت زیادی در فیزیوتراپی دارد. هر قدم اشتباه نه تنها باعث حل مشکل بیمار نمی شود بلکه می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

بهترین کار این است که از افراد متخصص کمک بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید. کلینیک تخصصی فیزیوتراپی کیوان یکی از بهترین مراکز فعال در این زمینه است که می توانید بدون نگرانی از خدمات آن استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل

  1. فیزیوتراپی عصبی برای چه افرادی مناسب است؟

فیزیوتراپی عصبی برای افرادی مناسب است که به دلیل مشکلات عصبی تعادل خود را از دست داده اند و علائمی مانند اسپاسم عضلانی، لرزش و کاهش حس در آنها مشاهده می شود.

  1. فیزیوتراپی فک در منزل برای چه مشکلاتی انجام می شود؟

گاهی اوقات به دلایلی عملکرد طبیعی فک دچار اختلال می شود. این مشکل با علائم مختلفی مانند درد در ناحیه فک، ناتوانی در باز کردن دهان یا صدای فک همراه است. برای درمان این مشکل از فیزیوتراپی فک در منزل کمک می گیرند.

  1. آیا فیزیوتراپی انگشت دست در منزل نیز قابل انجام است؟

بله، آسیب دیدگی انگشتان دست مانند شکستگی و در رفتگی مشکلاتی هستند که ممکن است برای هر شخصی ایجاد شوند. فیزیوتراپی انگشت دست در منزل در بهبودی عملکرد دست و کاهش درد تاثیر بسیاری دارد.