SiteLogo

قرینه سازی صورت با تزریق ژل گونه

(دلنیا یوسفی) 15 مرداد 1401
0 356
Cheek gel injection

چکیده : تزریق فیلر گونه علاوه بر زیبایی به قرینه شدن دو طرف صورت نیز کمک میکند.

داوینچی، میکل آنژ و همه هنرمندان بزرگ دیگر؛ کمال زیبایی را در قرینه بودن می‌دانستند. به همین دلیل هم متناسب بودن و قرینگی اجزای مختلف چهره، شرط اصلی زیبایی و بدون نقص بودن صورت است. البته برخی از بی قرینگی‌های کوچک در چهره، کاملا طبیعی است. اما گاهی به دلیل برخی از مشکلات، دو قسمت صورت با یکدیگر عدم تقارن جدی پیدا می‌کنند.

شاید تا سال‌ها قبل، تنا راه درمان این عدم تقارن، عمل‌های جراحی سنگین و با صرف هزینه هنگفت بود؛ اما خوشبختانه در حال حاضر اقدامات بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تری از جمله تزریق ژل گونه به کمک ما آمده‌اند تا مشکلات زیبایی کوچک یا بزرگ را حل کنیم. در ادامه این مطلب بیشتر درباره جزئیات تزریق ژل گونه و تاثیر آن در قرینه سازی صورت خواهید دانست.

 

ژل گونه از چه ماده‌ای ساخته شده است؟

چند سالی است که تزریق مواد مختلف در صورت و بدن برای تغییر فرم و زیباسازی آن رواج پیدا کرده است. اما یکی از اصلی‌ترین سوالات در این باره این است که این مواد دارای چه ترکیباتی هستند و چگونه بر فرم چهره تاثیر می‌گذارند؟

برای تزریق ژل گونه از مواد مختلفی استفاده می‌شود. برخی از فیلرها از جنس سیلیکون هستند و بعضی دیگر از انها از چربی بدن استخراج می‌شوند. اما بهترین و محبوب‌ترین نوع فیلر، ژل‌هایی هستند که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. هیالورونیک اسید؛ یکی از ترکیبات موجود در بدن انسان است که قدرت جذب و نگهداری آب در آن بسیار بالاست. همین ویژگی منحصر بفرد باعث شده است که از این ترکیب در سرم‌ها، کرم‌ها و سایر محصولات بهداشتی مخصوص آبرسانی استفاده شود.

فیلرهای گونه که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‎شوند؛ به دلیل جذب آب، محل تزریق را برجسته و پرحجم‌تر نشان می‌دهند. علاوه بر حجم دهی به صورت، تزریق ژل گونه حاوی هیالورونیک اسید، منجر به تحریک کلاژن سازی پوست خواهد شد. از انجا که هیالورونیک اسید یکی از مواد و ترکیباتی است که به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد؛ این فیلرها عارضه و واکنش یا حساسیت پوستی ایجاد نخواهند کرد.

Cheek gel injection

تزریق ژل گونه چطور به قرینه سازی چهره کمک می‌کند؟

ممکن است به صورت طبیعی دو طرف چهره کمی با هم نامتقارن باشند که این عدم تقارن مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد. اما گاهی اوقات به دلایلی از جمله بیماری‌های ژنتیکی، آتش سوزی، تصادف، عمل جراحی نامناسب و… دو طرف صورت با یکدیگر اختلاف زیادی پیدا می‌کنند. در این صورت افراد برای قرینه سازی چهره به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند.

در برخی از موارد برای افراد مراجعه کننده جراحی زیبایی توصیه می‌شود؛ اما در موارد دیگری تزریق ژل گونه می‌تواند مشکل را برطرف کند. مخصوصا افرادی که به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های پوستی و یا بالا رفتن سن دچار عدم تقارن چهره شده‌اند؛ می‌توانند با کمک گرفتن از این روش، زیبایی طبیعی چهره خود را به دست آورند.

در هر صورت، اولین قدم مراجعه به مرکز زیبایی تخصصی و پزشک مجرب است تا بتواند بهترین روش را برای شما انتخاب کند. سپس تزریق فیلر گونه با کمک بی حسی موضعی و به وسیله سوزن‌های بسیار باریک انجام می‌گیرد. تزریق فیلر گونه معمولا بسیار سریع و بدون درد انجام می‌گیرد و ماندگاری نسبتا بالایی دارد. البته باید توجه داشته باشید که میزان ماندگاری ژل گونه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و با توجه به ساختار بدن و بافت گونه، دوام ژل فرق خواهد کرد. معمولا تزریق ژل گونه بین ۶ ماه تا یک سال دوام دارد و پس از آن برای تمدید باید دوباره به پزشک مراجه کنید. همچنین در صورتی که ترجیح دادید ژل گونه را سریع‌تر تخلیه کنید؛ با مراجعه به کلینیک‌های معتبر این کار را انجام دهید و هر گز شخصا اقدام به تخلیه ژل نکنید.

بهترین مارک ژل گونه کدام است؟

عدم استفاده از ژل‌های استاندارد؛ می‌تواند عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد. بر هم خوردن تقارن گونه‌ها، جمع شدن فیلر در یک نقطه و اصطلاحا گلوله شکل شدن ژل، ایجاد عفونت، التهاب و مشکلاتی از این دست تنها بخشی از عوارض استفاده از فیلرهای غیر استاندارد است.

در حال حاضر در ایران از فیلرهایی با برندهای مختلف استفاده می‌شود که متاسفانه برخی از آنها مجوزها و استانداردهای لازم را ندارند. اما در بیشتر کلینیک‌ها و مراکز معتبر زیبایی، از محصولات باکیفیت استفاده می‌شود. یکی از بهترین برندهای اروپایی تولید کننده فیلر، آلیاکسین سوئیسی است که در مجموعه مهزیار هم از ان استفاده می‌شود. از دیگر برندهای باکیفیت می‌توان به رستيلن امريكايی، تئوسيال سوئيسی و استايلج فرانسوی اشاره کرد.

مراحل تزریق ژل گونه برای قرینه سازی صورت

هنگامی که برای تریق فیلر گونه به پزشک مراجعه می‌کنید؛ ابتدا آناتومی چهره شما و سلامت کلی بدنتان مورد معاینه قرار می‌گیرد. سپس تا روز تزریق، باید برخی از مراقبت‌ها از جمله عدم مصرف آسپرین و سایر داروهای رقیق کننده خون، عدم مصرف الکل و دخانیات و… را انجام دهید.

هنگام تزریق، معمولا با استفاده از لیدوکائین محل تزریق بی حس می‌شود. سپس پزشک نقاط تزریق را در چهره شما مطابق با قیزیک صورتتان مشخص کرده و تزریق را انجام خواهد داد. خوشبختانه تزریق ژل گونه بسیار آسان است و پس از تزریق شما می‌توانید به سر کار و زندگی خود برگردید. البته باید برخی مراقبت‌ها از جمله قرار نگرفتن در معرض گرمای زیاد و بخار آب و دست نزدن به محل تزریق را عایت کنید.

Cheek gel injection

فواید و مزایای تزریق ژل گونه

اگرچه تزریق ژل گونه کاری ساده و راحت به نظر می‌رسد؛ اما توجه به نکات ریز و ظریفی از جمله مقدار و دوز ژل، زاویه تزریق و محل آن، نیاز به سابقه و دانش یک پزشک متبحر دارد. در صورتی که چنین فردی تزریق ژل گونه را انجام دهد؛ شما می‌توانید از مزایای این اقدام زیبایی بهره مند شوید. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با کمک تزریق فیلر می‌توانید لاغری بیش ازا ندازه صورت را رفع کرده و صورتتان را شاداب‌تر نشان بدهید.
  • تزریق ژل می‌تواند منجر به رفع گردی صورت شود و چهره را زاویه دار و جذاب‌تر نشان دهد.
  • تزریق ژل گونه در افرادی که بر اثر مصرف سیگار یا قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار افتادگی پوست و صورت شده‌اند؛ منجر به لیفت و جوان سازی چهره می‌شود.
  • افرادی که دو طرف چهره آنها از تقارن کافی برخوردار نیست می‌توانند با کمک تزریق فیلر گونه، چهره‌ای متقارن‌تر و قرینه داشته باشند.

جمع بندی

گونه‌های برجسته و خوش فرم، یکی از ویژگی‌های اصلی چهره‌های زیبا هستند. با داشتن گونه‌های زیبا، چهره شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر خواهد رسید. تزریق ژل گونه می‌تواند علاوه بر خوش فرم کردن گونه‌ها، باعث قرینه سازی صورت هم شود. البته در مورد تزریق فیلر باید به کیفیت ژل و توانایی و تجربه پزشک معالج توجه زیادی کرد. در مجموعه زیبایی مهزیار پزشکان متخصص و متبحر با بهره گیری از بهترین مواد اولیه، عمل تزریق ژل گونه و قرینه سازی صورت را انجام می‌دهند.