SiteLogo

کاربردهای ویژه دستگاه لیزر الکساندرایت

0 290
دستگاه‌ لیزر مو زائد الکساندرایت

اسم  دستگاه‌ لیزر مو زائد الکساندرایت را امروزه در کلینیک های پوست و زیبایی بسیاری شنیده اید ، زیباجویان بسیاری در طول روز از این دستگاه برای لیزر مو زائد بدن خود استفاده می کنند . در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه لیزر الکسادرایت بیشتر آشنا کنیم.

 

 

لیزر الکساندرایت چگونه کار می کند؟

طول موج نور پر انرژی ساطع شده توسط لیزر به انرژی گرمایی تبدیل می شود و این امر به ناحیه خاص مورد نظرآسیب می رساند. لیزرهای الکساندرایت با فرآیند فتوترمولیز کار می کنند که این به معنای استفاده از نور برای گرم کردن یک ناحیه انتخاب شده برای تخریب است.

لیزر الکساندرایت  دارای طول موج 755 نانومتر بوده و به علت عمق نفوذ کمی که دارد بیشترین تاثیر را روی رنگ دانه ها می گذارد و به همین دلیل برای از بین بردن موهای نازک و کرکی بسیارمناسب است و بیشتر به افرادی که پوست های روشن و موهای تیره دارند پیشنهاد می شود . این افراد به تعداد جلسات  کمتری برای  حذف کامل مو های زائد خود نیاز داشته و نتیجه مطلوبی را در انتهای دوره درمان خود دیده اند . لیزر الکساندرایت باعث از بین رفتن ملانین در پوست می شود. پس افرادی که پوست تیره دارند در هنگام استفاده از این دستگاه باید مراقبت بیشتری داشته باشند زیرا ممکن است عوارض خطرناکی آنان را تهدید کند.

هندپیس های لیزر الکساندرایت غیر تماسی هستند و این به این معناست که برای لیزر مو زائد به هیچ عنوان از ژل روی سطح پوست استفاده نمی شود . خوب است بدانید که لیزر الکساندرایت برای خنک سازی پوست از سیستم خنک کننده گازی استفاده می کند.

این دستگاه لیزر به دلیل انرژی بالایی که دارد علاوه بر لیزر موهای زائد کاربرد های ویژه دیگری نیز دارد  که بسیاری از صاحبان  کلینیک‌ها را مجاب به خرید لیزر الکساندرایت کرده است، مواردی از جمله:

 

1- لیزرعروق واریسی :

لیزر الکساندرایت می تواند ضایعات عروقی ، رگ‌های عنکبوتی در صورت و پاها، برخی خال‌های مادرزادی عروقی (ناهنجاریهای عروقی مویرگی) را از بین ببرد زیرا پالس های نور لیزر این توانایی را دارند که رنگدانه های  قرمز (هموگلوبین) را هدف قرار دهند و نابود کنند.

 

2- از بین بردن جای تتو و خالکوبی :

از لیزر الکساندرایت برای حذف رنگدانه های سیاه، آبی و سبز استفاده می شود.

درمان لیزری شامل تخریب انتخابی مولکول های جوهر است که سپس توسط ماکروفاژها جذب شده و از بین می روند.

مدت زمان پالس کوتاه 50 تا 100 نانوثانیه به انرژی لیزر اجازه می دهد تا به طور موثرتری نسبت به لیزر با پالس طولانی تر به ذرات خالکوبی (تقریباً 0.1 میکرومتر) محدود شود.

در طول هر پالس لیزر الکساندرایت باید انرژی کافی برای گرم کردن رنگدانه تا زمانی که تکه تکه شوند داده شود. بدون انرژی کافی در هر پالس، رنگدانه‌ها تکه تکه نمی‌شوند و خالکوبی پاک نمی‌شود.

خالکوبی هایی که به طور موثر توسط روش های درمانی دیگر پاک نشده باشند نیز میتوانند به خوبی از لیزر درمانی پاسخ بگیرند ولی این در صورتی  اتفاق می افتد که درمان قبلی باعث ایجاد اسکار یا آسیب پوستی بیش از حد نشده باشد.

 

3- درمان لکه های پوستی:

رایج ترین درمان برای  رفع لکه ها استفاده از پالس های شدید نوری می باشد. نور لیزر الکساندرایت ملانین را هدف قرار داده و لکه های تیره را از بین می برد.

 

4- لیزر مو زائد :

پالس های نور، فولیکول مو را هدف قرار می دهند که باعث ریزش مو و به حداقل رساندن رشد بیشتر می شود.

می توان برای رفع موهای زائد در هر مکانی از جمله زیر بغل، خط بیکینی، صورت، گردن، پشت، سینه و پاها از لیزر الکساندرایت استفاده کرد اما مهم ترین نکته ایی که برای لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت باید به آن توجه کرد این است که این دستگاه برای لیزر موهایی با رنگ روشن  تاثیر کمی دارد اما برای درمان افرادی با موهای تیره  و رنگ پوست روشن واقعا مناسب است.

بیمارانی که پوست برنزه یا تیره‌تر دارند باید بسیار احتیاط کنند، زیرا لیزر می‌تواند ملانین را نیز از بین ببرد و در نتیجه لکه‌های سفید پوست ایجاد شود.

 

آیا درمان با لیزر الکساندرایت عوارضی دارد؟

1- عوارض جانبی درمان با لیزر الکساندرایت معمولا جزئی است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

2- دردی اندک در طول درمان (کاهش با خنک کردن تماسی و در صورت لزوم بی حسی موضعی)

3- قرمزی، تورم و خارش بلافاصله پس از عمل که ممکن است چند روز پس از درمان ادامه یابد.

4- به ندرت، رنگدانه پوست ممکن است انرژی نور زیادی را جذب کند که ممکن است تاول ایجاد شود اما برای این مسئله جایی برای نگرانی نیست و خود به خود ترمیم می شود.

5- تغییرات در رنگدانه های پوست، گاهی اوقات سلول های رنگدانه (ملانوسیت ها) ممکن است آسیب ببینند و لکه های تیره تر (هیپرپیگمانتاسیون) یا کم رنگ تر (هیپوپیگمانتاسیون) پوست را ایجاد کنند. به طور کلی، لیزرهای زیبایی روی افرادی که رنگ پوست روشن‌ تری  دارند، بهتر عمل می‌کنند.ُ

6- ایجاد کبودی تا 10 درصد بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد ولی  معمولاً خود به خود محو می شود.

 

دستگاه‌ لیزر مو زائد الکساندرایت

 

شرکت پرنیان­ گستر پرتو سنج به عنوان یک شرکت دانش­بنیان داخلی با اتکا به نیروهای متخصص داخلی توانسته این تکنولوژی را در کلاس جهانی  اجرایی و عملیاتی کنه و با کسب مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی کشور و با انجام تست­های بالینی زیر نظر درمالب دانشگاه علوم­­­ پزشکی دانشگاه تهران دست به تولید دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی  و دستگاه لیزر دایود لومینا  و دستگاه هایفو سه بعدی آنیکا زده که ضمن رقابت با نمونه های خارجی از نظر کیفیت، بسیار ارزانتر از نمونه­های خارجی است.

برگشت ­پذیری سریع سرمایه باعث شده تا خرید دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی محبوبیت خاصی در بین سرمایه گذاران و کلینیک­ داران صنعت پوست و زیبایی داشته باشد و تامین سریع قطعات و خدمات گسترده پس از فروش شرکت پرنیان ­گستر از مزیت­های رقابتی این محصول برای پزشکان و کلینیکهای زیبایی ­باشد.