SiteLogo

تأثیر سیب در رژیم غذایی + راهنمایی دریافت برنامه رژیم غذایی

0 378
تأثیر سیب در رژیم غذایی

سیب یکی از میوه‌های بسیار مفید برای سلامتی انسان است که علاوه بر خواص زیاد می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. خوردن سیب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، سرطان، سنگ کیسه صفرا و… را کم کرده و برای تقویت دستگاه ایمنی بدن مفید باشد. یکی از خواص بسیار عالی سیب، تأثیر آن در لاغری و کاهش وزن است. در ادامه با تأثیر سیب برای لاغری و نحوه دریافت رژیم سیب آشنا می‌شویم.

 

رژیم سیب چگونه است؟

رژیم سیب یکی از رژیم‌های پرطرف‌دار برای لاغری است که به صورت دو روزه تا 5 روزه ارائه شده و سیب به عنوان یکی از مواد بسیار مفید، بخش عمده‌ای از نیاز‌های بدن را تأمین می‌کند. نحوه انجام این رژیم به این صورت است که در روز اول فرد باید در تمام وعده‌های صبحانه، نهار و شام خود تنها سیب میل کند. روز دوم علاوه بر سیب مواد غذایی دیگری نیز استفاده شده و در روز‌های بعدی تا روز پنجم، علاوه بر سیب، آب میوه تازه، پروتئین، اسموتی سبزیجات، لبنیات و… نیز به رژیم غذایی اضافه می‌شوند.

افرادی که دارای میزان چربی بدنی بیشتری هستند، می‌توانند این رژیم را برای مدت طولانی‌تر و به صورت یک ماهه انجام دهند. از آنجایی که سیب سرشار از مواد مغذی و فیبر است، افراد با خوردن آن علاوه بر جذب کالری و تأمین نیاز‌های بدن خود می‌توانند کاهش وزن مناسبی را نیز تجربه کنند.

 

مهم‌ترین خواص سیب کدام‌اند؟

سیب یکی از میوه‌های بسیار مفید است که بین 80 تا 100 کالری انرژی برای به بدن به همراه دارد. همچنین بسیار مغذی است و می‌تواند از بروز یبوست در افراد جلوگیری کند و برای دستگاه عصبی نیز مفید باشد. فیبر بالای موجود در سیب می‌تواند به مولکول‌های چربی چسبیده و مانع از جذب آن‌ها در بدن شود. خود فیبر نیز از همین طریق و با اتصال به چربی‌ها از بدن خارج می‌شود. افرادی که سیب مصرف می‌کنند، مخصوصاً قبل از وعده غذایی، احساس سیری بیشتری دارند و این کار از پرخوری در آن‌ها جلوگیری می‌کند.

سیب به عنوان یک ملین مؤثر شناخته شده که می‌تواند در رژیم‌های غذایی مختلف قرار گرفته و سلامتی بدن را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن به تحریک متابولیسم بدن نیز کمک می‌کند و می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد.

 

مواد غذایی مفید برای استفاده در رژیم لاغری با سیب

تأثیر سیب در رژیم غذایی

مواد غذایی مختلفی وجود دارند که در رژیم غذایی سیب استفاده می‌شوند. این مواد غذایی در ادامه معرفی شده‌اند:

  • پروتئین‌ها که شامل تخم مرغ، مرغ، بوقلمون، ماهی، پنیر سویا، قارچ، گوشت گاو و پروتئین بافت دار سویا هستند.
  • چاشنی‌ها و ادویه‌جاتی مانند برگ گشنیز، نعنا، رازیانه، پودر سیر و پیاز، پودر زیره، آویشن، رزماری، دانه خردل، پودر چیلی و…
  • لبنیات از جمله ماست کم چرب، پنیر خیلی کم، شیر کم چرب
  • روغن‌ها و چربی‌ها مانند روغن جوانه برنج، روغن کرمانشاهی، روغن کانولا
  • نوشیدنی‌هایی مانند آب نارگیل تازه، آب دوغ، اسموتی‌ها و سبزیجات، آبمیوه تازه
  • نان بیسکویت مانند نان سبوس دار، نان چند غله، بیسکویت

با دریافت رژیم اصولی از دکتر غفاری برنامه غذایی دقیق و متناسب با شرایط بدنی خود برای اجرای رژیم لاغری سیب دریافت می‌کنید.

 

برنامه رژیم لاغری با سیب چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد می‌توانید به شیوه‌های مختلفی از رژیم سیب برای لاغری استفاده کنید. میزان کالری دریافتی فرد در طول این رژیم نباید از 1200 واحد در روز بیشتر باشد. برنامه این رژیم به صورت زیر است:

روز اول: در روز اول فرد تنها باید از سیب برای وعده‌های مختلف استفاده کند، بنابراین لازم است در وعده صبحانه دو عدد، نهار یک عدد و شام سه عدد سیب میل کنید.

روز دوم: در روز‌های بعد می‌توان در کنار سیب از مواد غذایی دیگر نیز استفاده کرد. صبحانه یک عدد سیب با یک لیوان شیر بدون چربی، نهار یک عدد سیب و سالاد سبز به همراه دو عدد هویج و نصف یک عدد لبو و در وعده شام نیز دو عدد سیب میل کنید.

روز سوم: در روز سوم از سیب به همراه سبزیجات استفاده کنید. مقدار کافی آب بنوشید و از لبنیات، عدس، برش‌های کوچک نان و غلات استفاده کنید.

روز چهارم: روز چهارم در وعده صبحانه از یک عدد سیب به همراه برگ کلم استفاده کنید. وعده نهار می‌توانید از یک عدد سیب به همراه سبزیجات کباب شده یا سوپ سبزیجات استفاده کرده و در وعده شام نیز یک عدد سیب به همراه اسموتی لبو و کرفس میل کنید. در روز چهارم می‌توانید از دو میان وعده نیز استفاده کنید. در میان وعده اول یک عدد پرتقال یا هندوانه و در میان وعده دوم یک فنجان چای سبز میل کنید.

تأثیر سیب در رژیم غذایی

روز پنجم: برای صبحانه روز پنجم می‌توانید از یک عدد سیب به همراه یک عدد تخم مرغ آب‌پز استفاده کنید. وعده نهار نیز یک عدد سیب با سبزیجات کباب شده یا سوپ سبزیجات میل کنید. در میان وعده بعد از نهار یک عدد هلو به همراه دو عدد بادام میل کنید. عصرانه نیز چای سبز با بیسکویت سبوس دار بخورید. وعده شام نیز می‌تواند شامل یک عدد سیب و ماهی پخته باشد.

 

دریافت رژیم غذایی آنلاین

سیب میوه‌ای بسیار مفید و مغذی است و برای لاغری و تناسب اندام می‌توانید روی این میوه خوشمزه و آبدار حساب کنید. این رژیم علاوه بر لاغری می‌تواند به سلامت کلی بدن نیز کمک کند. در کنار استفاده از رژیم غذایی حتماً ورزش‌های مفید را انجام دهید تا تأثیر بیشتری بر روی وزن و سلامت بدن شما داشته باشد.

اگر شما نیز تمایل دارید از این رژیم غذایی استفاده کرده و در بازه زمانی کوتاه وزن کم کنید، می‌توانید این برنامه را متناسب با شرایط بدنی خود از دکتر بهاره غفاری دریافت کنید. دکتر غفاری از بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان در زمینه تغذیه و لاغری است. کافی است به وب سایت این پزشک مراجعه کرده و در میان برنامه‌های لاغری، رژیم غذایی سیب را دریافت کنید.

تمام رژیم‌های چاقی، لاغری و… که توسط دکتر غفاری ارائه می‌شوند، اصولی و بر پایه رعایت نکات مهم برای سلامتی فرد هستند. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر قبل از دریافت رژیم نیز می‌توانید با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.