SiteLogo

شش نکته برای خواب بهتر در سفر

0 337
خواب بهتر در سفر

خواب راحت و کافی از واجب‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. گاهی این موضوع تحت‌الشعاع مسائلی مثل سفر قرار می‌گیرد و می‌تواند باعث شود در طول روز بی انرژی باشیم. چه بسا که سفر به قصد تفریح باشد. در هر صورت چه سفر کاری باشد چه تفریحی، نیاز داریم که انرژی کافی داشته باشیم تا بتوانیم به کارهایمان برسیم و از سفر لذت ببریم. هنگام سفر به خارج از کشور که اختلاف ساعت را تجربه می‌کنیم، برنامه خواب به شدت به هم می‌ریزد و بسیار آزاردهنده است. در این مقاله سعی داریم تا شش نکته را برای داشتن خواب راحت در سفر بیان کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

در مسیر بخوابید!

تفاوتی ندارد که با چه چیزی سفر می‌کنید؛ سعی کنید در مسیر بخوابید این کار باعث می‌شود تا خواب راحت در سفر را تجربه کنید و انرژی کافی هنگام رسیدن به مقصد را داشته باشید. مخصوصا اگر رسیدنتان به مقصد در ساعات روز باشد. اگر از دسته افرادی هستید که در مسیر دچار تهوع و سرگیجه می‌شوید، خوابیدن در مسیر سفر به شما کمک می‌کند تا کمتر دچار این مشکل شوید. می‌توانید به دستور پزشک از قرص ضد تهوع نیز استفاده کنید. قرص ضد تهوع معمولا خاصیت خواب‌آوری نیز دارد که به خوابیدن در سفر کمک می‌کند. همچنین از قبل امکانات و لوازم، سرویس خواب اقامتگاه خود را بررسی کنید. مثلا اگه تعدادتان بیش از دو نفره است بهتر است لوکیشنی را انتخاب کنید ک حداقل یک سرویس خواب یک نفره یا تخت یک نفره اضافه داشته باشد تا شب مجبور به خواب روی زمین نباشید.

 

از ملاتونین استفاده کنید

اگر در سفر با مشکل بی‌خوابی مواجه می‌شوید و داشتن خواب راحت در سفر برایتان دغدغه شده، می‌توانید با مشورت پزشک از ملاتونین استفاده کنید. ملاتونین هورمون خواب است که به صورت طبیعی نیز در بدن ترشح می‌شود و مکمل خوراکی آن می‌تواند به رفع بی‌خوابی در سفر کمک کند. سایر داروهای خواب‌آور نیز وجود دارند که در صورت تجویز پزشک می‌توانند کمک کننده باشند . اما به هیچ وجه این داروها را بدون نسخه مصرف نکنید و قبل از آن تداخل دارویی داروی مورد نظرتان را با داروهای احتمالی دیگر خود چک کنید تا دچار عوارض نشوید.

 

خوابتان را با ساعت مقصد هماهنگ کنید

یکی از کارهایی که به داشتن خواب راحت در سفر کمک می‌کند، اقدامات لازم قبل از سفر است. برای مثال اگر مقصد شما با مبدا سفرتان 4 ساعت اختلاف ساعت دارد، سعی کنید از چند روز قبل به مرور ساعت خوابتان را مطابق با ساعت مقصد تغییر بدهید. این کار باعث می‌شود تا هنگام رسیدن به مقصد، کمتر دچار بی‌خوابی شوید و زودتر به تغییر ساعت عادت کنید.

 

عادات سالم را تمرین کنید

برای تجربه خواب راحت در سفر و همچنین داشتن لایف استایلی بهتر، عادات سالم را تمرین کنید. برای مثال در خوردن کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا به خصوص در هنگام سفر تجدید نظر کنید. اگر به خوردن موارد ذکر شده و مشابه عادت دارید، سعی کنید که در طول روز آن‌ها را مصرف کنید تا دچار بی خوابی در سفر نشوید. برای تجربه خواب بهتر در سفر، همچنین می‌توانید در طول روزهای سفر و قبل از آن نرمش‌های سبک را انجام دهید. همچنین تنفس عمیق را فراموش نکنید. این کار به خون رسانی و آرامش بیشتر کمک شایانی می‌کند.

 

لوازم خواب خود را همراه داشته باشید

لوازمی هستند که به خواب راحت در سفر کمک می‌کنند و حتی می‌توانید در روزهای عادی نیز برای خوابیدن بهتر از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بالش راحت: اگر از دسته افرادی هستید که فقط با بالش خودتان به خواب می‌روید، بالش طبی خود را به همراه داشته باشید. شرکت بالسا، مدل‌های متعددی از بالش را به بازار عرضه کرده که می‌توانید در وبسایت بالسا مشاهده کنید و مدل مورد نظر خود را تهیه کنید. بالش‌های بالسا از ارگونومی مناسبی برخوردار بوده و برای حمل و نقل راحت هستند.

خواب بهتر در سفر با بالش طبی

  • ماسک خواب: یکی از موارد کمک کننده به خواب، استفاده از ماسک‌های خواب است. این ماسک‌ها با بافت خاص و مواد تشکیل دهنده آرامش‌بخش به خواب بهتر کمک می‌کنند.
  • گوش گیر: وجود صدا موقع خواب می‌تواند برای بسیاری از ما آزاردهنده باشد. برای خواب راحت در سفر هنگام روز، می‌توانید برای کاهش صدا از گوش گیر یا هدفون‌های دارای نویز کنسلینگ استفاده کنید.
  • لباس راحت: در مسیر سفر و هنگام خواب در سفر سعی کنید از لباس راحت استفاده کنید. استفاده از لباسی که در آن راحت نیستیم می‌تواند باعث شود خوابیدنمان مختل شود.
  • موزیک مدیتیشن: می‌توانید برای گرفتن آرامش بیشتر هنگام خواب در سفر از موزیک‌های مدیتیشن استفاده کنید. در طول روز هم استفاده از این موزیک‌ها می‌تواند خوشایند باشد.

 

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

داشتن رژیم غذایی سالم به همه چیز کمک می‌کند. یکی از مسائلی که رژیم غذایی به طور مستقیم روی آن تاثیر می‌گذارد خواب است. برای داشتن خواب راحت در سفر، رژیم غذایی سالم را در دستور کار خود قرار دهید. گرچه که این عادت روی همه جوانب زندگی شما تاثیر می‌گذارد و لایف استایل شما را دستخوش تغییرات مثبتی می‌کند. می‌توانید قبل از خواب از لبنیات استفاده کنید. سعی کنید شیر گرم بخورید تا راحت‌تر به خواب بروید.

 

خواب با کیفیت، زندگی جذاب تر

در این مقاله به شش نکته برای تجربه خواب راحت در سفر اشاره کردیم. سفر کردن چه به قصد کار چه تفریح می‌تواند حس و حال خوبی را به ما منتقل کند. چه بهتر که با رعایت این نکات از تمام طول سفر لذت ببریم و دچار بی‌خوابی نشویم. خواب راحت از واجبات زندگی هر فرد است و می‌تواند روی عملکرد و خلق و خوی شخص تاثیر مستقیم بگذارد. شما برای خوابیدن راحت در سفر چه پیشنهادی دارید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.