SiteLogo

بهترین روش مصرف چای سبز برای لاغری و کاهش وزن

0 956
استفاده-از-چای-سبز-برای-لاغری -

نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید و کاربردی است اما نکته اینجاست که روش استفاده از چای سبز برای لاغری بسیار مهم است.

بهترین راه استفاده از چای سبز برای کاهش وزن

تخمین زده می شود که سالانه بیش از 80 میلیارد فنجان چای سبز در ایالات متحده مصرف می شود، به خصوص به این دلیل که از طعم آن بسیار لذت می برند، اما آیا می دانستید که چای سبز برای کاهش وزن مفید است؟ به نظر می رسد این تک برگ برای افزایش سطح کافئین هر روز صبح مفید است. مزایای زیادی برای چای سبز وجود دارد و لذت بردن از رژیم غذایی چای سبز یا افزودن عصاره آن به محصولات بهداشتی و زیبایی می تواند بر وزن کلی شما در پایان روز تأثیر بگذارد. اگر مشتاق هستید در مورد فواید این نوشیدنی ارزشمند بیشتر بدانید، ادامه دهید و این بخش تناسب اندام  را بخوانید تا ببینید چای سبز چگونه به کاهش وزن شما کمک می کند.

استفاده-از-چای-سبز-برای-لاغری - Copy

مزایای سلامتی چای سبز چیست؟

نه تنها به آب طعم می بخشد، بلکه چای سبز مملو از فواید سلامتی است. قرار دادن چای در آب جوش باعث جذب ترکیبات زیست فعال آن می شود. برگ های چای سبز حاوی ترکیبات ضد التهابی و سم زدایی است که به محافظت از بدن شما در برابر تهدید رادیکال های آزاد کمک می کند. با این حال، سودمندترین مزایای چای سبز شدید آنتی اکسیدان ها (به ویژه کاتچین ها) است. EGCG رایج ترین کاتچین موجود در چای سبز است و برای سرعت بخشیدن به متابولیسم شناخته شده است. با این حال، آیا چای سبز به کاهش وزن کمک می کند؟ بیایید به واقعیت ها نگاه کنیم.

استفاده-از-چای-سبز-برای-لاغری - Copy

آیا چای سبز به کاهش وزن کمک می کند؟

اخیراً چای سبز به طور گسترده ای به عنوان یک محصول کاهش وزن در نظر گرفته شده است. مکمل های چای سبز در سال 2015 به قیمت 140 میلیون دلار فروخته شد و دومین نوشیدنی محبوب در جهان است که فقط با آب مصرف می شود.

از آنجایی که هر فنجان چای سبز تقریباً هیچ کالری ندارد، چای سبز می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و توانایی بدن برای سوزاندن انرژی را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است که چای سبز حاوی فلاونوئیدهایی است که مسئول افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن شما هستند.

استفاده-از-چای-سبز-برای-لاغری - Copy

دلیل کاهش وزن و لاغری با چای سبز:

برخی مطالعات نشان می دهد که جایگزینی چای با نوشیدنی های پر کالری می تواند منجر به کاهش وزن در هفته شود. در واقع، از آنجایی که چای سبز یک ادرارآور طبیعی است، یک درمان ایده آل برای مشکلات احتباس مایعات و التهاب تمام بافت های کلیه است، به همین دلیل است که برخی تخمین ها حاکی از آن است که مصرف منظم چای سبز می تواند چربی بدن را تا 19 درصد کاهش دهد.

حتی کافئین موجود در چای سبز به کاهش وزن کمک می کند. نوشیدن هر روز چای سبز کاهش وزن را آسان می کند، زیرا کافئین به عنوان یک محرک عمل می کند که عملکرد ورزش را بهبود می بخشد و در حین ورزش چربی می سوزاند.

در حالی که هر فنجان فقط یک چهارم کافئین موجود در یک فنجان قهوه را در خود دارد، هنوز هم راه زیادی را طی می کند. زمان زیادی برای شروع احساس مزایای سلامتی نیست، زیرا اکثر افراد پس از حدود سه فنجان در روز متوجه نتایج می شوند.

نوشیدن چای سبز همچنین می تواند به چربی سوزی در حین ورزش کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افرادی که قبل از ورزش چای سبز می‌نوشیدند، 17 درصد بیشتر از افرادی که این کار را نمی‌نوشیدند، چربی می‌سوزانند، و تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که چای سبز به طور خاص به بدن شما کمک می‌کند تا چربی بیشتری بسوزاند و در عین حال باعث کاهش وزن می‌شود.

وزن واقعی شما با چای سبز کاهش می یابد و همچنین به کاهش چربی شکم کمک می کند. چربی زیر جلدی (چربی شکم) خطرناک ترین در نظر گرفته می شود زیرا به شدت با التهاب، مقاومت به انسولین، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است، زیرا چای سبز به طور خاص سطح این نوع چربی را کاهش می دهد. ، این نوشیدنی مفید است حتی اگر کاهش وزن قابل توجهی نداشته باشید.

استفاده-از-چای-سبز-برای-لاغری - Copy

نحوه مصرف چای سبز برای کاهش وزن:

برای اینکه از مزایای چای سبز برای کاهش وزن بهره مند شوید، باید نحوه مصرف آن را بدانید. مرکز پزشکی مریلند نوشیدن 2 تا 3 فنجان در روز را توصیه می کند زیرا هر فنجان حاوی حدود 200 میلی گرم کاتچین است، با این حال، نوشیدن منظم چای سبز به اندازه مصرف مکمل ها برای کاهش وزن مفید نیست. بیشتر مطالعات در مورد چگونگی ظاهر چای سبز برای کاهش وزن با عصاره چای سبز که در مقادیر کم مصرف می شود، انجام شده است. در حالی که چای سبز معمولی همچنین به شما کمک می کند وزن سالمی داشته باشید، فواید آن به اندازه مکمل شما قابل توجه نخواهد بود.

وقتی نوبت به لذت بردن از چای سبز می رسد، نحوه دم کردن آن می تواند تفاوتی ایجاد کند، مراقب باشید که آب بیش از حد گرم نشود زیرا آب جوش می تواند به کیتچین ها آسیب برساند. برای بهترین نتیجه، آب را به جوش آورید، اما قبل از ریختن در چای، ده دقیقه آن را بگذارید. سپس آن را داخل چای بریزید، یک دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بسته به خلق و خوی شما، می تواند طولانی تر یا کوتاه تر باشد.

برخی از انواع چای سبز برای کاهش وزن بهتر از انواع دیگر هستند. ماچا بسیار مغذی است و وقتی این چای را می نوشید، نه تنها از آن برای آبرسانی خود استفاده می کنید، بلکه مواد مغذی زیادی نیز دریافت می کنید.

تا زمانی که نوشیدنی پرکالری مصرف می کنید، می توانید چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. چای سبز جایگزین خوبی برای نوشیدنی های قهوه شیرین و نوشیدنی های گازدار شیرین است و فقط چند هفته طول می کشد تا جوانه های چشایی شما به شیرینی طبیعی لطیف آن عادت کنند. افزایش سوخت و ساز بدن برای سوزاندن کالری

استفاده-از-چای-سبز-برای-لاغری - Copy

توصیه هایی برای رژیم لاغری و کاهش وزن ساده با چای سبز:

اسموتی چای سبز و آووکادو:

ترکیب چای سبز و آووکادو ترکیبی عالی از پروتئین، چربی های ضروری و آنتی اکسیدان ها است. به سادگی یک قاشق غذاخوری چای سبز، نصف آووکادو، یک موز و آب گرم (حدود نصف فنجان) را با هم ترکیب کنید. چای سبز را به مدت نیم ساعت در آب داغ قرار دهید و همه را با هم در مخلوط کن بریزید تا اسموتی خوشمزه شما درست شود.

چای سبز با لیمو و زنجبیل:

چای سبز، لیمو و زنجبیل نیز می توانند چربی بدن را کاهش دهند و افزودن آنها به فنجان روزانه می تواند فواید طبیعی چای سبز را افزایش دهد. آب را بجوشانید و چند دقیقه قبل از جوشیدن برگها را ببندید. چای سبز بریزید؛ آب لیمو و یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را با آنها مخلوط کنید و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد و نوش جان کنید.

استفاده-از-چای-سبز-برای-لاغری - Copy