SiteLogo

ماندگاری پی آر پی صورت چقدر است؟

(دلنیا یوسفی) 26 بهمن 1400
0 8379
ماندگاری پی آر پی

معمولا با افزایش سن فرد وارد سن میانسالی و سالمندی می‌شود. یکی از مشهودترین نشانه‌های سنین سالمندی، چروک شدن پوست صورت است. در واقع فرد میزان کلاژن سطح پوست کاهش پیدا می‌کند و همین امر می‌تواند منجر به چروک شدن پوست صورت شود. خوشبختانه علم پزشکی در زمینه پوست و زیبایی پیشرفت چشمگیری داشته است، به طوری که امروزه می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف نسبت به جوانسازی پوست صورت و از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت اقدام کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با یکی از روش‌های از بین برنده چین و چروک صورت با عنوان پی آر پی، بیشتر آشنا شوید.

 

پی آرپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

روش درمانی پی آر پی با نام پلاسما درمانی هم شناخته شده، در واقع این روش کاملا طبیعی است. پزشک سعی می‌کند تا با استفاده از اجزای خون فرد، کلاژن سازی در سطح پوست را آغاز کند. روش پی آر پی بدین صورت انجام می‎شود که ابتدا مقداری خون از بیمار گرفته می‎شود سپس پلاکت‌های مورد نیاز خون را جدا می‌کنند و آن‌ها را به پلاکت‌های غنی تبدیل می‎‌کنند. این پلاکت‌ها حاوی مواد مغذی و مورد نیاز پوست صورت هستند و با تزریق آن به پوست صورت، می‌توانند منجر به جوانسازی پوست صورت شوند.

تعریف جامع و کامل پی آر پی صورت با توجه به وب‌سایت کلینیک صدف بدین شرح است: پی آر پی صورت یک روش پیشرفته برای مراقبت از پوست است که قدرت بدن را برای محافظت از خود افزایش می‌دهد. پوست صورت در طول زمان کلاژن و الاستین خود را که باعث جوانی، لطافت و شادابی پوست می‌شوند، از دست می‌دهد. بنابراین طبیعی است که در صورت کاهش این دو ماده، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست بدهد و پیر و چروکیده شود.

از طرفی پلاسما یکی از اجزای خون است که اگر پلاکت در آن تجمیع شود، می‌تواند مانند یک معجزه عمل کند. در PRP صورت، پزشک پلاسمای غنی از پلاکت را که از خون فرد تهیه می‌شود، به صورت او تزریق می‌کند. این امر گردش خون را در صورت افزایش داده و با جذب پلاسما تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود. نتیجه این اتفاقات همان جوانسازی پوست است.

 

ماندگاری پی آر پی

 

کاربرد روش پی آر پی تنها محدود به جوانسازی صورت نخواهد بود، بلکه از این روش در بخش‌های دیگری چون موارد زیر استفاده می‌شود:

  • رفع چین و چروک پوست صورت
  • جوانسازی دست‌ها و پوست صورت
  • تحریک و تقویت رشد موها
  • کم کردن ترک‌های پوستی
  • درمان کننده زخم‌های دیابتی
  • از بین برنده اسکار، جای جوش، آکنه‌ها و…
  • از بین برنده تیرگی و سیاهی دور چشم
  • افزایش شادابی پوست صورت
  • رفع چین و چروک اطراف چشم و خطوط پنجه کلاغی

 

ماندگاری پی آرپی صورت چقدر است؟

ماندگاری پی آر پی به نحوه مراقبت از پوست صورت بعد از انجام پی آر پی بستگی دارد. در واقع توجه به نکات مراقبتی بعد از انجام این راه درمانی می‌تواند در نتیجه کار تاثیر بسیاری داشته باشد. هرچه به این نکات مراقبتی بیشتر پایبند باشید، می‌توانید به نتیجه بهتری برسید. در واقع با رعایت این نکات می‌توانید ماندگاری روش پی آر پی را به یک سال افزایش دهید. با گذشت 3 تا 4 ماه می‌توانید نتایج اصلی این روش جوانسازی صورت را روی پوست صورت خود مشاهده کنید.
اگر بعد از گذشت مدتی اثرات این روش کاهش پیدا کرد می‌توانید حداکثر دو بار در سال نسبت به ترمیم پی آرپی صورت خود اقدام کنید.

 

تعداد جلسات لازم برای پی آرپی صورت چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای پی آر پی صورت به نظر پزشک بستگی دارد. پزشک مورد نظر ابتدا سعی می‌کند تا با معاینه جسمی کامل شرایط پوست صورت شما را مورد بررسی قرار دهد. سپس بعد از آن می‌تواند با توجه به وضعیت پوست شما، تعداد جلسات مورد نیاز پی آر پی صورت را مشخص کند. هرچه میزان و شدت آسیب‌های وارده به پوست صورت شما بیشتر باشد، قطعا به تعداد جلسات بیشتری هم نیاز دارید.
به طور معمول پزشک در هر 6 هفته دو تا سه جلسه درمانی برای فرد در نظر می‌گیرد. حال اگر میزان شدت وارد شده بیشتر باشد، تعداد جلسات بیشتر شده و فاصله زمانی بین آن‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.

 

چطور ماندگاری پی آر پی صورت را افزایش دهیم؟

با توجه به مقاله پزشکی معتبر در وب‌سایت healthline: افزایش ماندگاری روش پی آر پی روی صورت، ملزم به رعایت چند نکته است. با رعایت این نکات و توجه به آن‌ها می‌توانید ماندگاری این روش را به حداکثر یک سال افزایش دهید. از این رو لازم است که به این نکات توجه ویژه داشته باشید.

ماندگاری پی آر پی PRP

 

انتخاب پزشک متخصص و باتجربه
انتخاب پزشک و کلینیک معتبر می‌تواند به روی نتیجه کار تاثیرگذار باشد. سعی کنید کلینیک‌ درمانی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن تجهیزات به روز و پیشرفته، دارای مجوز از وزارت بهداشت هم باشد. تمامی نکات بهداشتی باید در این کلینیک رعایت شود، در صورت عدم رعایت این نکات بهداشتی می‌تواند پی آر پی صورت شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. بهترین راه آن است که قبل از هرگونه اقدامی در رابطه با کلینیک مورد نظر و پزشکان آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

انجام مراقبت های قبل و بعد از پی آر پی صورت
توجه به نکات مراقبتی قبل و بعد از پی آر پی صورت می‌تواند رو نتیجه و بازده کار تاثیرگذار باشد. با رعایت این نکات می‌توانید ماندگار اثرات پی آر پی روی صورت را افزایش دهید.

 

جمع بندی

هر یک از این روش‌های جوانسازی پوست صورت، مزایا و معایب خاص خود را دارد. مدت زمان ماندگاری آن روی صورت هم شامل این مزایا و معایب خواهد بود. استفاده از این روش‌های جراحی می‌تواند تا 80 درصد عارضه‌های پوستی ،چین و چروک صورت و.. را بهبود دهد. از این رو بهتر است قبل از هرگونه اقدامی در رابطه با نوع عارضه پوستی و شرایط جسمی خود با پزشک مشورت داشته باشید.