SiteLogo

همه‌چیز درباره جراحی شقاق و بواسیر

0 636
دکتر آرمان عصاره - پزشک شقاق و بواسیر

شقاق یا همان فیشر نوعی بیماری مقعدی است. به ترک عمیق یا برش در دیواره مقعد شقاق گفته می‌شود. بسته به پیشرفت این بیماری علائم و روش‌های درمان متفاوتی وجود دارد. برخی از افراد برای درمان مجبور هستند دست به جراحی مقعد بزنند. درد، سوزش، خارش و خونریزی بسته به نوع شقاق می‌تواند جز علائم آن باشد.

معمولاً در شقاق حاد عمق زخم کمتر است. این درحالیست که در حالت مزمن عمق زخم بیشتر بوده و به عضله مقعدی می‌رسد. وقتی این بیماری وارد فاز مزمن می‌شود با روش‌های خانگی، دارویی، تزریق بوتاکس قابل حل نیست و باید اقدام به جراحی مقعد کرد. ما در این مقاله از دکتر عصاره به نشانه اینترنتی  drasare.com قصد داریم شما را با سایر روش‌های درمان شقاق آشنا کنیم.

شقاق و بواسیر

درمان به وسیله جراحی

همانطور که در بالا بیان کردیم هنگامی که روش‌های خانگی و دارویی برای درمان بواسیر و شقاق کارساز نیست شما باید اقدام به جراحی ناحیه مقعد کنید. جراحی شقاق برای بیماری در حالت مزمن انجام می‌شود. در این حالت فشار بسیاری زیادی در عضله ایجاد شده و اسپاسم آن مانع از ترمیم زخم می‌شود.

یکی دیگر از مسائلی که افراد بسیار زیادی از آن رنج می‌برند و حتی در بسیاری از موارد از آن خجالت می‌کشند، مشکلات شقاق، هموروئید و بواسیر است. افرادی که به این بیماری‌ها دچار هستند باید مدت زمان بیشتری را در دستشویی بمانند و یا حتی گاهاً نشستن برایشان سخت و عذاب‌آور است. اما واقعیت این است که آنها تنها با جراحی‌های ناحیه مقعد به راحتی درمان خواهند شد.

 

عمل جراحی شقاق مقعد

یکی از روش‌های درمان قطعی شقاق، جراحی ناحیه مقعد است. اسفنکتروتومی یکی نوع عمل جراحی است که عضلات اسفنکتر در اطراف مقعد می‌برند تا درد ناشی از شقاق را کاهش دهند و همچنین باعث درمان آن شوند. این عمل جراحی در بیهوشی کامل توسط پزشک به دو صورت انجام می‌گیرد:

  • اسفنکتروتومی باز: در این نوع متخصص یک شکاف کوچک در پوست ایجاد می‌کند تا به عضله اسفنکتر برسد. در این مدل پزشک معالج به طور واضح می‌تواند عضلات شما را ببیند. شکاف ایجاد شده روی پوست شما تا زمان بهبودی کامل، باقی خواهد ماند.
  • اسفنکتروتومی بسته: در این روش جراح یک تیغه را از زیر پوست عبور می‌دهد تا به ماهیچه برسد. پس از این کار منطقه مورد نظر به طور کامل برش داده می‌شود.

شقاق و بواسیر

عمل جراحی هموروئید

در صورتی که فرد به درمان دارویی هموروئید پاسخ مثبت ندهد، متخصص مجبور به عمل می‌شود. این جراحی توسط پزشک تحت بیهوشی و یا بی‌حسی نخاعی انجام می‌شود. در این جراحی هموروئید برداشته خواهد شد. در برخی شرایط پزشک جای زخم را با بخیه جذبی بخیه می‌کند و گاهی هم آن را باز می‌کند تا خود زخم بسته شود. این عمل نیز جز جراحی‌های مقعدی به حساب می‌آید.کلینیک دکتر عصاره با بیش از 12 سال سابقه در این مسیر شما را همراهی می‌کنند تا جراحی‌های زیبایی و یا درمانی خود را بی‌هیچ دغدغه و عوارضی انجام دهید.

 

برخی از روش‌های درمان شقاق و بواسیر به وسیله داروهای موجود

●       پماد لیدوکایین

یکی دیگر از پمادهایی که برای درمان بواسیر از قدیم الایام استفاده می‌شود پماد لیدوکایین است. این پماد نیز به عنوان یک بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود و هنگامی که از فرد آن را به صورت موضعی مصرف می‌کند، کانال کلسیم مسدود می‌شود. به همین دلیل راه انتقال پیام‌های عصبی را پیش از اینکه به دستگاه‌های عصبی برساند می‌بندد. در نتیجه با استفاده از این دارو بیمار هرگز درد را احساس نمی‌کند.

پماد شقاق و بواسیر

●       پماد و لوسیون پراموکسین

پماد پراموکسین یکی از داروها و پمادهای بی‌حس‌کننده است که فرد در هنگام درد و سوزش بسیار زیاد می‌تواند از آن استفاده کند. بسیاری از افراد مبتلا به بواسیر از این دارو استفاده می‌کنند و جالب است بدانید که برای درمان بواسیر به شدت تاثیرگذار نیز است. بهتر است این پماد را با مشورت دکتر مصرف کنید چرا که ممکن است برای شما حساسیت‌زا باشد و یا متخصص برایتان نوع درمان دیگری را در نظر بگیرد.

●       پماد ام جی

یکی دیگر از داروهای طبیعی که به درمان بواسیر و شقاق کمک می‌کند پماد ام جی است. یکی از ویژگی‌های اصلی این دارو، گیاهی بودن آن است. در حقیقت می‌توان گفت پایه اصلی آن از گیاه است. این دارو مزیت‌های زیادی از جمله: ضد قارچ، ضد باکتری، قابض و ضد التهاب دارد که همین امر به درمان بواسیر کمک زیادی می‌کند و خارش، سوزش و درد را کاهش می‌دهد. این پماد خاصیت قابضی دارد که می‌توان بواسیر را درمان کند.

●       شیاف آنتی هموروئید

یکی دیگر از داروهایی که بواسیر را درمان می‌کند شیاف آنتی هموروئید است. این دارو خاصیت قابض، ضد درد، ضد التهاب، بی‌حس‌کنندگی و… دارد. به همین دلیل این شیاف تسکین‌دهنده درد‌های ناشی از بواسیر و شقاق است. این دارو برای بیماری‌های دیگر معقدی نیز موثر است و چنانچه مشکلات دیگری دارید با مشورت پزشک می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این پماد عروق متورم باریک می‌شود و علائم بواسیر هم تا حد زیادی درمان می‌شود.

 

ارائه خدمات جراحی لاغری توسط دکتر عصاره:

با توجه به توضیحات بالا شما هم از دردهای شقاق رنج می‌برید و دائما با سوزش و خارش روبرو هستید ما به شما دکتر عصاره را معرفی می‌کنیم. برای استفاده از خدمات دکتر عصاره مانند جراحی مقعد، جراحی ناحیه سینه ، بای پس معده و… فقط کافیست به سایت دکتر عصاره مراجعه کنید و یک بار از او مشاوره دریافت کنید. شما با مراجعه به وبسایت دکتر عصاره به نشانی https://drasare.com/ می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص هر یک از این عمل‌های زیبایی به دست بیاورید. دکتر عصاره با دستان معجزه‌گر به شما اعتماد به نفس و حال خوب هدیه خواهد داد.