SiteLogo

چطور در شهر تبریز روانشناس خوب پیدا کنیم؟

(دلنیا یوسفی) 08 شهریور 1403
0 57
روانشناس خوب در تبریز

پیدا کردن روانشناس در شهرهای بزرگی مانند تبریز، به دلیل وسعت و جمعیت بالا، ممکن است افراد را دچار سردرگمی‌کند. اگر  ساکن تبریز هستید و به دنبال یک روانشناس خوب در تبریز می‌گردید، ما به شما کمک می‌کنیم. روانشناسان بسیاری در شهر تبریز هستند، اما اینکه کدام یک مناسب شما خواهند بود، مسئله اصلی است.

روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

روانشناسی رشته‌ای مهم و حیاتی است، چرا که با سلامت روان افراد سر و کار دارد و می‌تواند مسیر زندگی افراد را تحت تاثیر زیادی قرار دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که شما کدام روانشناس و متخصص سلامت روان را برای بررسی مسائل و مشکلات خود انتخاب می‌کنید. در ادامه ویژگی های یک روانشناس خوب را بخوانید:

رازداری

مهمترین ویژگی روانشناس خوب رازدار بودن او است. روانشناس باید تمام مسائل گفته شده از طرف شما را نزد خود نگه داشته  و امانت دار خوبی باشد. رازداری یعنی اینکه حرف های شما، از اتاق روانشناس خارج نشود.

صداقت

روانشناس باید صداقت داشته باشد. مثلا در مورد مدرک تحصیلی و توانایی های خود دروغ نگوید. روانشناسی که صداقت نداشته باشد، قابل اعتماد نیست و نمی‌تواند محیط خوبی را برای شما ایجاد کند.

پذیرش همه جانبه

برای یافتن روانشناس خوب در تبریز، به این موضوع دقت کنید که روانشناس باید شما را همانطور که هستید بپذیرد. این پذیرش به معنای عدم تلاش برای نشان دادن اشتباهات، خطاها و افکار و تصمیمات غلط نیست. بلکه به این معنا است که روانشناس تلاش نمی‌کند باورهای مذهبی را تغییر دهد و شما را به خاطر جنسیت، ظاهر و چیزهایی که کلیت شما را تشکیل داده است، مورد سوال قرار دهد.

تخصص و دانش کافی

روانشناس خوب در تبریز، باید تحصیلات مرتبط با روانشناسی داشته باشد. کسی که بدون تحصیلات و صرف زمان کافی برای مطالعه و کسب دانش، خود را روانشناس جا بزند، قابل اعتماد نیست. روانشناس برای انجام کار درمانی و مشاوره ای باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری باشد و از سازمان نظام روانشناسی مجوز دریافت کرده باشد.

همدلی

همدلی را می‌توان هسته اصلی کار روانشناسی دانست. روانشناسی که توانایی همدلی نداشته باشد نمی‌تواند ارتباط مناسبی با مراجعین برقرار کند و در کار خود دچار مشکل می‌شود. همدلی کردن به معنای دلسوزی نیست، بلکه به معنای تلاش روانشناس برای درک همه جانبه زندگی افراد هست. یک روانشناس خوب در تبریز باید تمام سعی خود را برای درک احساسات، دلیل تصمیمات و افکار مراجعینش را بکار بگیرد.

چگونه در شهر تبریز یک روانشناس خوب پیدا کنم؟

چنانچه در انتخاب یک روانشناس خوب در تبریز هستید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به پلتفرم روان‌درمان است. با مراجعه به روان‌درمان، که سامانه تخصصی روانشناسی پزشک خوب است، به رزومه و اطلاعات تحصیلی و شغلی 480 مشاور و روانشناس در تبریز دسترسی خواهید داشت.

همچنین می‌توانید با وارد کردن نام متخصص یا حوزه ای که مد نظر شما است (فردی و بزرگسال، کودک و نوجوان، جنسی، اعتیاد، ازدواج، سکس تراپیست و…) می‌توانید روانشناس مدنظر خود را پیدا کنید.

روانشناس خوب در تبریز

انتخاب روانشناس با توجه به نظرات دیگران

برای پیدا کردن روانشناس خوب در تبریز، به نظراتی که مراجعان قبلی در بخش نظرات پلتفرم روان‌درمان گذاشته اند توجه کنید. در انتهای صفحه هر متخصص بخشی وجود دارد که در آن جا افرادی که قبلا به روانشناس مربوطه مراجعه کرده اند، نظر می‌دهند و به کیفیت جلسات خود، نمره می‌دهند. این بخش می‌تواند به شما در انتخاب روانشناس خوب در تبریز کمک کند.

برای چه مشکلاتی می‌توانم به روانشناس مراجعه کنم؟

طیف وسیعی از مشکلات سلامت روان در حیطه کاری روانشناسان قرار می‌گیرد. روانشناس می‌تواند در تمام طول زندگی به عنوان یک راهنما و همراه در زندگی فرد حضور داشته باشد. برخی از رایج ترین دلایلی که افراد به روانشناس مراجعه می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشکلات فردی (اضطرب، استرس، وسواس، افسردگی، فوبیا، بی انگیزگی، پرخاشگری و…)
  • مسائل خانوادگی
  • مشکلات جنسی
  • بهبود و ارتقای سلامت روان
  • اعتیاد
  • مشکلات تحصیلی
  • دغدغه های تربیتی (کودک و نوجوان)
  • اختلالات روانشناختی