SiteLogo

رزومه ی خوب برای مهاجرت کاری

(دلنیا یوسفی) 02 اسفند 1402
0 187
رزومه ی خوب برای مهاجرت کاری

یکی از روش های رایج مهاجرت که بسیار مورد استقبال است مهاجرت کاری می باشد.  اما شما برای مهاجرت کاری به یک رزومه ی خوب نیاز دارید. بسیار مهم است که بدانید چگونه خودتان را معرفی کنید و همچنین توانایی های خود را به دیگران اثبات نمایید. بنابراین میزان درآمد شما و همینطور کیفیت کاری که پیدا می کنید بستگی به فرم ارائه ی رزومه ی کاری شما دارد. یکی از دوره های محبوب که می تواند مهاجرت کاری شما را تسهیل نماید گذراندن دوره ی تکنسین داروخانه یا به اصطلاح cta  است. با ما همراه باشید تا به طور اجمالی نگاهی به دوره ی تکنسین داروخانه بیندازیم.

 

دوره ی تکنسین داروخانه چیست؟

وظیفه ی تکنسین داروخانه کمک کردن به داروساز است تا داروهایی را که سفارش بیمار است را آماده کند. او همچنین وظیفه ی مخلوط کردن دارو ها و آماده کردن نسخه های بیمار را نیز دارد.لازم به ذکر است که تکنسین داروخانه وظایف کلی و عمومی تری نسبت به داروساز دارد. امروزه بدون داشتن مدرک و  گذراندن دوره های کارآموزی در داروخانه امکان استخدام در داروخانه فراهم نمی باشد. پس گذراندن دوره های آموزشی تکنسین داروخانه بسیار مهم می باشد. این دوره در کشور های پیشرفته ی دنیا چون آمریکا و انگلستان بسیار جا افتاده است. در کشور ما نیز دوره های آموزشی تکنسین داروخانه رایج شده است و همچنین مدرک این دوره را ارائه می دهند.

 

وظایف تکنسین داروخانه

اما به طور دقیق چه وظایفی در انتظار یک تکنسین داروخانه است؟ اولین کاری که می توان به آن اشاره نومد بسته بندی دارو ها و زدن برچسب به آن ها است. تکنسین نسخه ها را نیز تحویل می گیرد آن ها را می خواند و دارو ها را به بیمار تحویل می دهد. یکی از وظایف بسیار مهم دیگری که تکنسین داروخانه دارد اطلاع رسانی به بیمار درباره ی دارو ی مورد نظرش است و همچنین باید شیوه ی مصرف دارو را نیز به بیمار بگوید.از وظایف دیگری که می توان به آن اشاره کرد کمک به دارو ساز در ساخت دارو است.تکنسین داروخانه باید انبار دارو ها را نیز مدیریت کند و آن ها را سامان دهد و بر روی نحوه ی نگهداری دارو ها نیز نظارت کند. آخرین موردی که می توان به آن اشاره کرد ثبت اطلاعات بیمار و اطلاعات دارویی مرتبط با بیمار است.

 

تکنسین داروخانه

 

دوره آموزشی تکنسین داروخانه چه مهارت هایی را آموزش می دهد؟

در دوره های آموزشی تکنسین داروخانه بر روی پنج مهارت کلی تاکید می شود.

اولین مهارتی که می توان به آن اشاره کرد مهارت ریاضی است: تکنسین دارو خانه همواره  با شمارش سر و کار دارد. او موظف است دارو های بیمار را بشمارد و همچنین ترکیب گوناگون دارو ها را بداند.

دومین مهارتی که باید بدان اشاره نمود مهارت شنیدن است: یک تکنسین خوب داروخانه باید خوب بشنود باید همواره پل ارتباطی ای بین داروساز و بیمار باشد.

سومین مهارت مهارت خدمت رسانی است: اعظم زمان یک تکنسین صرف تعامل با بیمار می شود. او باید صبور باشد و همچنین کمال احترام را در نسبت با بیمار رعایت کند. و به بیمار به درستی راهنمایی بدهد.

چهارمین مهارتی که می توان به آن اشاره نمود مهارت سامان دهی است: یک تکنسین موفق دارای مسئولیت های گوناگون است و باید همه ی آن ها را به درستی انجام دهد و یعنی هم حواسش به بیماران باشد و هم تعامل خود را با داروساز حفظ نماید.

آخرین مهارتی که می توان آن را ذکر کرد مهارت دقت است: تکنسین وظیفه ی تحویل دارو ها به بیماران را دارد و همچنین مسئول انبار دارو ها است. پس ضروری است که حواسش را جمع کند تا اشتباهات خود را به حداقل برساند. چرا که با جان آدمیان سر و کار دارد.

 

دوره ی آموزشی تکنسین داروخانه را کجا بگذرانیم؟

پیش از این اشاره کردیم که برای مهاجرت کاری دوره ی تکنسین داروخانه چقدر تاثیر گذار است. شما باید این دوره را در مرکز معتبری بگذرانید. چرا که کار تخصصی این مرگز برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با حوزه ی سلامت است. پس حتما سری به ما بزنید.