SiteLogo

مسکن های گیاهی و طبیعی قوی خانگی بدون عارضه

0 256
مسکن های گیاهی و طبیعی قوی خانگی

مُسکن‌های گیاهی‌، گیاهانی هستند که اغلب  در دسترس  همه هستند و به‌راحتی قابل‌استفاده هستند اما بیشتر مردم‌ از خواص شگفت‌انگیزشان اطلاعی ندارند بدون شک اگر مردم فواید این گیاهان را بدانند  از مسکن‌های شیمیایی استفاده نمی‌کنند.

یکی از دغدغه‌های بسیاری از بیماران، دانستن مسکن‌های گیاهی و گیاهان جایگزین مسکن‌های شیمیایی برای کاهش دردهای جسمی و روحی است.

مصرف قرص‌های مسکن شیمیایی به خاطر سرعت عملی که در کاهش درد دارند‌، موردتوجه بسیاری از بیماران هستند. فارغ از آسیب‌ها و عوارضی که ممکن است با  مصرف بی‌دلیل و عدم توجه به اینکه کدام مسکن برای کدام درد مناسب است، روزبه‌روز مصرفی این قرص‌ها بیشتر می‌شود.

باوجوداینکه این روزها مصرف قرص‌های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش زیادی پیداکرده اما این داروها اعتیادآور هستند و معمولاً مصرف بیش‌ازحد  آن‌ها عوارض جانبی متفاوتی برای بیمار دارد.

بدون شک اگر مردم از فواید گیاهان و ادویه‌جات مطلع باشند، هیچ‌گاه به سراغ مسکن‌های شیمیایی نمی‌روند.

خوشبختانه بسیاری از مسکن‌های گیاهی به‌عنوان ادویه غذایی در دسترس هستند که اگر از نحوه مصرف آن‌ها اطلاع پیدا کنیم می‌توانیم عامل و عوامل ایجاد‌کننده درد را بدون هیچ‌گونه عوارضی از بین ببریم.

داروها که لازم است همه ما به‌عنوان اقلام دارویی در منزل خود داشته باشند، می‌توان مواردی ازجمله: فلفل قرمز، فلفل سیاه، گل میخک، سیر، زنجبیل، برگ گیاه خرگوشک، روغن بادام تلخ، عطر مشک کاملاً طبیعی، زردچوبه، فلفل سیاه و سفید، ریشه گیاه بید، بذرالبنج یا تاتوره، عرق نعناع، بومادران، بابونه، هندوانه ابوجهل، کندر، عنبر نساء و روغن سیاه‌دانه را نام برد.

چند کاربرد گیاهان در درمان بیماری‌ها

  • هوفاریقون برای درمان افسردگی‌های خفیف مخصوصاً برای افراد مسن توأم با اختلالات اضطرابی، مؤثر است مانع پیشرفت آن می‌شود.

  • نعناع  در شل شدن عضلات صاف دستگاه گوارش کاهش گاز داخل روده‌ها و کاهش ترشح اسید معده و همچنین اثر ضداسپاسم در اختلالات عضلانی ــ عصبی نقش مؤثری دارد.

  • دم‌نوش ریشه زردچوبه خاصیت ضدالتهابی بسیار خوب و قوی دارد و می‌توان به‌جای آسپیرین، دیکلوفناک و حتی ایبوپروفن استفاده شود.

  • دم‌نوش ریزوم گیاه زنجبیل و دم‌نوش گل بومادران در درمان دردهای گوارشی و دردهای قاعدگی بانوان بهتر از مفنامیک اسید به‌عنوان مسکن گیاهی می‌توان استفاده کرد.

  • برای تسکین درد گوش، یک حبه سیری را گرم کنید و در مجرای گوش قرار دهید که برای درمان آن مؤثر است و برای درمان وزوز گوش 3 قطره روغن بادام تلخ در هر گوش با قطره‌چکان چکانده شود.

  • برای تسکین درد دندان‌ها‌، فلفل قرمز را خشک کرده و پودر کنید و نصف قاشق چای‌خوری پودر را در یک لیوان آب جوش حل کنید، و سپس یک قاشق غذاخوری از این محلول را در آب جوش حل کنید و سپس بنوشید که در درمان آن مؤثر است.

  • برای درمان سردردهای سینوزیتی، روغن کنجد را به پیشانی بزنید و سپس ماساژ دهید و دود برگ گیاه خرگوشک یا دود کندر یا دود عنبرنساء را روزانه یک‌بار به مدت 3 هفته استنشاق کنید.

  • برای درمان درد‌های استخوانی و نیز دردهای مفصلی، زاج سفید را پودر کنید و همراه با روغن‌زیتون کهنه مخلوط‌کنید و محل درد را با آن ماساژ دهید.

  • برای درمان درد‌های عضلانی به‌جای خوردن ایبوپروفن یا دیکلوفناک و پیروکسیکام‌، مقداری مشک آهوی ختن را باکمی گلاب و روغن سیاه‌دانه مخلوط‌کنید و محل درد را با آن ماساژ دهید .

  • برای درمان دردهای استخوانی و عضلانی برای بیمارهایی که می‌خواهند اعتیاد را ترک کنند ، بهترین مسکن گیاهی ضد درد است و می‌تواند جایگزین متادون شود، دم‌نوش بذر گیاه بذرالبنج یا تاتوره یا دم‌نوش گلبرگ‌های شقایق نعمانی است.

  • بهترین درمان گیاهی ضد دردهای قلبی که می‌توانید به‌جای داروهای آسپیرین در بیماران قلبی استفاده کنید، ریشه گیاه بید است ریشه این گیاه  بهتر از آسپیرین عمل می‌کند و به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با آسپرین نیست و همچنین این بیماران لازم است صبح ناشتا هرروز یک تا 3 حبه سیر میل نمایند. 

  • دم‌نوش “به” و گل محمدی باهم برای کاهش ریفلاکس و همچنین بهبود تخلیه معده و کاهش تپش قلب سودمند است.

 

کسانی که با استرس دچار ریفلاکس  معده می‌شوند بهتر است به‌جای چای معمول، روزی دو بار از این دم‌نوش  استفاده کنند اما حدود یک ساعت بعد از غذا این دم‌نوش را  بنوشند.

برای اینکه این دم‌نوش خوب اثر کند باید خوب دم بکشد و نباید از شیرین‌کننده‌ها یا حداقل به مقدار خیلی کم با آن استفاده کنید.

بعضی وقت‌ها عصاره گل سرخ را در داخل بینی بچکانید این عصاره برای آرامش اعصاب، آرامش‌بخشی، درمان خواب  و بهتر شدن روحیه بسیار مناسب است گل سرخ دارای طبع گرم است که بر سیستم اعصاب تأثیر مثبتی دارد.

بوکردن گل سرخ و گلاب برای بهبود سردردهای ناشی از گرمی بسیار خوب است دلیل اینکه  از گلاب در مراسم عزاداری‌ها استفاده می‌شود به این ‌دلیل است که افراد عزادار دچار استرس و غم یا کم‌خوابی می‌شوند و مغز آن‌ها رو به حرارت و خشکی رفته است و تحمل صبر ناشی از مصیبت را بیشتر می‌کند و شادی‌بخش است.