SiteLogo

لوله و اتصالات مسی بیمارستانی

0 403
لوله و اتصالات مسی بیمارستانی

چکیده : لوله مسی یکی از محصولات پرکاربرد عمدتا برای انتقال مایعات و گازها، دوغاب‌ها، پودرها و توده‌های جامد کوچک از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌شود.

مس یک منبع و بخش مهمی از زندگی روزمره ما است. این فلز به دلیل شکل‌پذیری بالا، چکش خواری، هدایت حرارتی و الکتریکی، مقاوم در برابر آسیب‌های خارجی و داخلی یک فلز عمده صنعتی به حساب می‌آید. همچنین مس یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی روزانه ما است. از نظر تاریخی اولین فلزی که توسط مردم برای جابه جایی آب به کار برده شد، فلز بود. اهرام مصر از این فلز خاصیت دار برای لوله کشی آب استفاده می‌کردند و متوجه این موضوع شدند که مس آنتی باکتریال است.

امروزه نیز بسیاری از افراد برای لوله‌کشی و سیستم تهویه هوای خانه‌های لوکس و مدرن خود به این جنس لوله علاقه خاصی نشان می‌دهند. آن‌ها می‌دانند که این کار ممکن است هزینه بسیار بالایی داشته باشد، اما به دلیل عمر طولانی و مقاوم بودن مس صرفه جویی در بلند مدت را برایشان به همراه دارد. ما نیز در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با لوله‌های مسی شاخه‌ای به معرفی، قیمت، نحوه خرید و خصوصیات این نوع از لوله‌ها پرداخته‌ایم. از این رو تا پایان این متن با ما همراه باشید.

لوله مسی شاخه یک بخش استوانه‌ای و توخالی است که جنس آن مس می‌باشد. از این لوله‌ها عمدتا برای انتقال مایعات و گازها، دوغاب‌ها، پودرها و توده‌های جامد کوچک از یک مکان به مکان دیگر استفاده می‌شود. امروزه در فناوری مدرن این موضوع ثابت شده‌است که برای انتقال آب هیچ ماده‌ای برتر از مس نیست.

لوله و اتصالات مسی بیمارستانی

خصوصیات لوله‌های مسی شاخه‌ای

  • لوله‌های مسی مقاوم هستند و در آن‌ها هیچ‌گونه خوردگی ایجاد نمی‌شود.
  • مس دارای خاصیت ضد باکتریال طبیعی است که به جلوگیری از رشد باکتری در داخل لوله‌ها کمک می‌کند.
  • لوله‌های مسی بهتر از هر لوله دیگری در برابر حرارت مقاومت می‌کنند. به همین دلیل است که از این لوله‌ها در شرایط گرمی بسیار زیاد استفاده می‌کنند.
  • لوله‌های مسی در برابر اشعه ماوراء بنفش مصون هستند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها در مکان‌ها و فضاهای باز استفاده کنید.
  • اگر لوله‌های شاخه‌ای مسی در معرض شعله آتش قرار بگیرند، هیچ بخار مضری از خود ساطع نمی‌کنند.
  • در شرایط خانگی، مس طول عمر بسیار خوبی بین 50 تا 75 سال دارد.
  • لوله‌ مسی شاخه‌ای قابل بازیافت است و به راحتی می‌توان آن را تغییر شکل داد.

کاربرد لوله‌ شاخه‌ای مسی

  • منتقل کردن انواع سوخت از مکانی به مکان دیگر
  • تهویه هوای گرمایشی و سرمایشی
  • منتقل نمودن سیالات سنگین
  • برای مصارف بهداشتی و پزشکی در بیمارستان
  • استفاده در لوازم خانگی مانند یخچال
  • آبپاش‌های آتش نشانی
  • و …

انواع لوله شاخه‌ای مسی

لوله‌های شاخه‌ای مسی انواع مختلفی دارند و براساس ضخامت دیواره نسبت به قطر لوله از یکدیگر متمایز می‌شوند. برای انتخاب هر یک از سایزها باید به کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید توجه کنید. بنابراین در هنگام خرید لوله مسی این را به خاطر داشته‌باشید که قطر واقعی لوله‌های سفت و سخت با قطر اسمی آن‌ها متفاوت است و 8/1 اینچ بزرگ‌تر می‌باشد. به عنوان مثال یک لوله مسی 2/1 اینچی دارای قطر خارجی 8/5 اینچ است. این در مورد همه لوله‌هایی که در پایین توضیح می‌دهیم صدق می‌کند. در ادامه به معرفی این لوله‌ها می‌پردازیم.

لوله شاخه‌ای مسی نوع DWV

این لوله‌ها که با مهر زرد از سایر لوله‌های مسی متمایز می‌شوند برای انتقال آب و دیگر برنامه‌های روی زمین مناسب هستند. درواقع لوله‌های نوع DWV برای کارهای زیرزمینی و انتقال آب در زیر زمین مناسب نیستند و نمی‌توانند فشار آب اکثر سیستم‌های تامین آب شهری را تحمل کنند. کاربرد این لوله‌ها بیشتر در لوله‌کشی خانگی، زهکشی، دریچه‌ها و … است. امروزه در ساخت و سازهای جدید از لوله‌های پلاستیکی برای لوله کشی‌های خانگی استفاده می‌کنند که از استحکام مناسبی برخوردار نیستند.

لوله و اتصالات مسی بیمارستانی

لوله مسی نوع M

لوله مسی نوع M نازک‌تر از دو نوع L , K است. این نوع از لوله برای استفاده در بسیاری از مکان‌ها مناسب نیست.  اما گزینه خوبی برای انجام تعمیرات، جایگزینی و توسعه خطوط آب داخلی به شمار می‌روند. قیمت این لوله‌ها مناسب است، زیرا در لوله نوع M به علت نازک بودن مس کم‌تری به کار رفته است. اغلب افراد کار با این نوع لوله مسی را راحت‌تر می‌دانند چون به کار گیری، برش دادن و جاگذاری این لوله‌ها آسان می‌باشد. لوله مسی نوع M سفت است و انعطاف پذیر نیست. در ضمن این نوع از لوله را با مهر قرمز رنگ مشخص می‌کنند.

لوله مسی شاخه‌ای نوع L

این نوع از لوله شاخه‌ای مسی در دو شکل انعطاف‌پذیر و سفت تولید و به بازار عرضه می‌شود. درواقع لوله نوع L رایج‌ترین و پرکاربردترین لوله برای لوله کشی است و در صنعت خانه‌سازی، تعمیرات و … به کار برده می‌شود. لوله مسی نوع L از نوع K نازک‌تر است. همچنین از آن برای اطفا حریق، تامین آب منازل مسکونی، لوله کشی‌های داخلی و خارجی و … استفاده می‌کنند. لوله‌های مسی شاخه‌ای نوع L را با مهر آبی علامت می‌زنند.

لوله مسی شاخه‌ای نوع K

ضخیم‌ترین دیواره در بین لوله‌های مسی شاخه‌ای متعلق به نوع K است. این لوله ها هم به صورت انعطاف‌پذیر و هم سفت و محکم تولید و به بازار عرضه می‌شوند. کاربرد آن‌ها حفاظت در برابر آتش، ساخت و ساز، توزیع آب در زیرزمین‌ها و خانه‌های مسکونی و … می‌باشد. درواقع لوله‌های نوع K گزینه مناسبی برای تاسیسات زیرزمینی و خطوط آب اصلی هستند. چرا که از ضخامت بالایی برخوردارند و این ضخامت آن‌ها را در برابر فشار ناشی از خاک و هر عامل بیرونی و درونی دیگر حفظ می‌کند. به دلیل هزینه بالای لوله‌های نوع K استفاده از آن‌ها در لوله‌کشی‌های خانگی و داخلی مناسب نیست. این لوه‌ها را با مهر سبز رنگ از سایر لوله‌ها جدا می‌کنند.

لوله مسی و انواع آن | خرید و فروش لوله مسی | قیمت لوله مسی

قیمت لوله مسی شاخه‌ای چقدره؟

می‌دانید که روزانه قیمت کالاها و محصولات تغییر می‌کند و لوله‌های شاخه‌ای مسی نیز جز این کالاها هستند. از این رو نمی‌توان قیمت دقیقی از آن‌ها را در این متن نوشت. بنابراین اگر می‌خواهید از قیمت این لوله‌ها باخبر شوید و یا درمورد محصول مورد نظر خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید به سایت بازاری مراجعه کرده و از قیمت‌های به روز کالای مورد نظر خود آگاه شوید.

خرید لوله شاخه‌ای مسی

یکی از سایت‌های معتبر و قابل اطمینان که می‌توانید با خیال راحت کالای مورد نظر خود را در آن سفارش دهید، سایت بازاری است. این سایت با داشتن پرسنلی عالی می‌تواند شما را در هنگام خرید راهنمایی کند تا از اتلاف وقت و هزینه شما جلوگیری شود. شما می‌توانید با انتخاب محصول مورد نظر خود و طی نمودن مراحل ثبت سفارش، کالای انتخابی خود را با مناسب‌ترین هزینه و در کم‌ترین زمان در درب منزل و یا محل کار خود تحویل بگیرید. سایت بازاری به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می‌باشد.