SiteLogo

نحوه انتخاب جراح چاقی

0 212
بهترین جراح چاقی

هنگامی که تصمیم به انجام جراحی لاغری، تغییر رژیم غذایی، ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم تری می گیرید؛ انتخاب جراح مهم ترین چیزی است که برای کاهش وزن اصولی باید به آن توجه کنید.

جراحی کاهش وزن یکی از روش های جدید است؛ البته این جراحی در دهه 1950 با روش های باز شروع شد که عوارض شدیدی به وجود می آورد. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، ابزار دقیق و تحقیقات منجر به تکامل جراحی چاقی مدرن شده است. امروزه جراحان چاقی متخصص زیادی وجود دارند که در کنار این تخصص از روش های جدید و ابزارهای مدرنی استفاده می کنند. از طرفی اغلب بیمه ها این جراحی را پوشش می دهند و باعث می شوند که فرد با دغدغه کمتری به به سراغ جراحی برود.

بهترین جراح چاقی

شاید کسانی را بشناسید که جراحی بای پس معده، اسلیو معده، بالون گذاری یا روش های دیگری برای رسیدن به وزن دلخواهشان را انجام داده اند. اما، این پزشک است که تشخیص می دهد کدام گزینه برای شما بهترین راه است. اینجاست که اهمیت انتخاب پزشک مشخص می شود. آیا می دانید که چگونه باید جراح خود را انتخاب کنید؟

 

آیا باید یک جراح محلی و در شهر خودم انتخاب کنم؟

انجام جراحی لاغری در شهر و نزدیکی خانه تان مزایای زیادی دارد. چراکه این نوع از جراحی ها نیاز به مراجعات زیادی به دکتر چه قبل و چه بعد از عمل دارد. معمولا در  طول این ملاقات ها نیز با جراح خود ارتباط برقرار می کنید و با آن احساس راحتی خواهید کرد که این خودش یکی از بهترین مزیت ها به حساب می آید.

مهمترین بخش به بعد از جراحی برمی گردد؛ معمولا باید زیاد به پزشک خود مراجعه کنید. اگر قرار باشد مسافت طولانی طی شود؛ علاوه بر هزینه بر بودن؛ طی کردن این راه برای سلامتی شما هم خطراتی به همراه خواهد داشت. به غیر از این موارد، بیمارانی که به دلیل مسافت یا هر چیز دیگری، تماس خود را با جراح از دست می دهند؛ اغلب سریعتر به عادات قبلی خود برمی گردند و شروع به اضافه وزن می کنند. در حالت کلی، انتخاب بهترین جراح چاقی برای دریافت آسان تر پاسخ سوالات خودتان و احساس راحتی بیشتری برای انجام عمل جراحی به شما می دهد.

 

چه زمانی یک جراح غیر محلی را انتخاب کنید؟

گاهی اوقات شرایط زندگی شما به شکلی است که چاره ای ندارید، مثلا در یک منطقه محروم یا روستایی زندگی می کنید. بنابراین، این احتمال خیلی زیاد است که گزینه های زیادی برای جراحی چاقی در منطقه شما وجود نداشته باشد.

در این شرایط سفر بهترین گزینه است. ابتدا مکان هایی را در نظر بگیرید که بتوان با ماشین شخصی رفت و آمد کرد؛ چراکه نیاز به پرواز و به میزان قابل توجهی هزینه های شما را بالا می برد. در زمان شما هم برای گرفتن قرار ملاقات های ساده تاثیرگذار خواهد بود؛ به این دلیل که به دلیل هزینه های پرواز برخی از این قرارها را لغو خواهی کرد. اما اگر امکان رانندگی نزد یک جراح چاقی وجود ندارد، پرواز یک گزینه است.

در این باره با چندین پزشک جراح مشورت بگیرید و شرایط تان را برای آنها توضیح دهید. از آنها بپرسید که آیا توصیه هایی برای ویزیت های بعد از عمل دارند؟

 

معیارهای انتخاب جراح

جراح چاقی چه کسی است؟ کسی که فقط به آن اعتماد دارید! این درست است که برای این نوع جراحی باید به پزشک خودتان اعتماد داشته باشید و با آن احساس راحتی کنید تا جایی که هر سوالی را بدون خجالت کشیدن بپرسید. اما، در هنگام انتخاب یک جراح مناسب این سوالات را از پزشک بپرسید تا با خیال راحت خودتان را به چاقو جراحی آن بسپارید. این سوالات شامل:

جراح چاقی، آیا دکتر کسی است که به او اعتماد دارید؟

  • آیا جراح شما پس از جراحی کاهش وزن به مراقبت و پیگیری شما ادامه خواهد داد؟
  • آیا پزشک جراح از گروه های حمایتی برای بعد از جراحی استفاده می کند؟
  • آیا جراح به نیازهای شما گوش می دهد و سبک زندگی شما را درک می کند؟

مدارک پزشک مورد نظر شما چیست؟

  • پزشک باید در نوع جراحی مورد نظر شما تخصص، تبحر و از آن مهم تر تجربه داشته باشد.
  • از کارکنان و دستیارانی کمک بگیرد که خدمات و مراقبت های لازم را با کیفیت بالا انجام دهند.
  • جراح باید همواره به فکر به روز کردن و به روز کردن اطلاعات خود با روش های نوین دنیا باشد.
  • توجه کنید که جراحی که در مورد فلوشیپ آموزش دیده نسبت به دیگر جراحان در حوزه جراحی چاقی تمرکز و مهارت بیشتری خواهد داشت.

آیا این امکان وجود دارد که با بیماران قبلی پزشک مرود نظرتان ملاقات کنید؟

جراح چه اقداماتی رابرای انجام جراحی مناسب شما انجام می دهد؟

  • اگر جراح فقط یک روش را انجام می دهد، دلیل آن را بپرسید.
  • اگر جراح تمام اقدامات کاهش وزن را انجام دهد، آیا اولویتی دارد؟

هیچ یک از روش های جراحی کاهش وزن برای همه بهترین نیست. جراح باید سبک زندگی شما را قبل از توصیه هر روشی درک کند و با در نظر گرفتن آن روش مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

 

نحوه انتخاب بیمارستان

معیار نهایی در پیدا کردن جراح مناسب، انتخاب بیمارستان است. در حالی که معمولا احتیاجی به انجام جراحی شما در یک مرکز عالی و خصوصی نیست؛ شاید بخواهید از تسهیلات بیشتری و بهتری استفاده کنید. در هنگام انتخاب این موارد رادر مورد بیمارستان در نظر بگیرید:

  1. جویا شوید که چه تعداد جاحی چاقی در سال قبل بیمارستان انجام شده است.
  2. در مورد نتایج و رضایت مراجعه کنندگان پیگیری شوید.
  3. کارکنان و دستیارانی که در حوزه جراحی کاهش وزن و درمان بیماران هستند؛ آموزش های لازم را دریافت کردند یا خیر.

می توانید از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده کنید یا از مراجعه کنندگان قبلی جویا شوید. در هر صورت کلیه اطلاعات مناسب را در مورد بیمارستان بپرسید، چراکه امکانات مناسب آن، تاثیر زیادی در بهبودی و روحیه شما بعد از جراحی خواهد داشت.

 

جمع بندی

این روزها به لطف پیشرفت علم، راهکارهای زیادی برای کسانی که از اضافه وزن زیاد خود رنج می برند، بوجود آمده است. جراحی های لاغری هر کدام مزایا و روش های متفاوتی دارند و با توجه به شرایط بیمار مورد استفاده قرار می گیرند. اما، چیزی که در این بین بسیار مهم است؛ انتخاب جراح متخصص و با تجربه است. آیا می دانید که باید چطور انتخاب کنید!؟