SiteLogo

ماسک ورقه ای چندبار مصرف است؟ [+چند اشتباه مرگبار پوستی]

(دلنیا یوسفی) 03 خرداد 1402
0 2763
ماسک ورقه ای چندبار مصرف است

ماسک ورقه ای چند بار مصرف است؟ این سوالیست که بارها پرسیده می شود چرا که اغلب ماسک های ورقه ای دارای ترکیباتی غلیظ هستند و پس از یکبار استفاده باز هم کمی اسانس روی ورق پارچه ای ماسک و داخل بسته بندی به جای می ماند.

برای همین کلاینت بعد از برداشتن ماسک سوال می کند که آیا می توانم دوباره از ماسک ورقه ای استفاده کنم؟ باید بگوییم که ماسک ورقه ای یکبار مصرف است و پس از یکبار استفاده می بایست دور انداخته شود. اما می توانید اسانس باقی مانده از ماسک را روی سر و گردن خود زده و آن را ماساژ دهید. به هیچ عنوان ماسک ورقه ای را برای بار دوم روی صورت خود نگذارید چرا که موجب انتقال باکتری و آلودگی خواهد شد.

ما به جای استفاده مجدد از ماسک ورقه ای چند ترفند ساده و طرز نگهداری ماسک ورقه ای را به شما می گوییم که به کمک آن ها می توانید اثر بخشی ماسک ورقه ای خود را افزایش دهید و نتیجه خوبی از ماسک های ورقه ای بگیرید.

 

آیا ماسک ورقه ای یکبار مصرف است؟

ماسک ورقه ای چندبار مصرف است

ماسک ورقه ای چندبار مصرف نیست! بلکه یکبار مصرف است. ماسک های ورقه ای به عنوان یک مینی فیشیال بسیار ارزان قیمت و البته موثر در کمتر از 30 دقیقه پوست شما را آبرسانی، لطیف و درخشنده می کنند برای همین این روزها بین مردم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند کارایی خوب و دستورالعمل بسیار ساده ای دارند اما در صورتی که به صورت استاندارد و اصولی استفاده نشوند نه تنها برای پوست شما معجزه نمی کنند بلکه به آن آسیب هم می رسانند.

یکی از این اشتباهات که باعث بروز مشکلات پوستی می شود استفاده چند باره از یک ماسک ورقه ای است. ماسک ورقه ای ماهیتی یکبار مصرف دارد چنانچه ماسک را برای باز دوم روی صورت خود بگذارید آلودگی و باکتری ها را به سطح پوست خود منتقل می کنید و در نهایت پوست شما دچار جوش های زیر پوستی یا خشکی خواهد شد، با ادامه این روند  پوست آسیب دیده و بی رمق شده و به مرور کدر می شود.

طرز نگهداری ماسک ورقه ای

همانطور که می دانید ماسک های ورقه ای از یک الیاف پنبه ای یا الیاف سلولوزی ساخته شده اند این لایه ورقه ای شکل مطابق با فرم صورت طراحی شده و به ترکیباتی ژل مانند بر پایه میوه و اسانس های گیاهی آغشته شده است این ترکیبات طبیعی به گونه ای هستند که در تماس با گرمای صورت شما کم کم ذوب و جذب پوست می شوند.

طرز نگهداری ماسک ورقه ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به گفته رنگدونه، ماسک های ورقه ای صورت علاوه بر تغذیه پوست منافذ صورت را نیز پاکسازی و به درخشندگی پوست کمک شایانی می کنند. برای همین بهتر است که ماسک قبل از استفاده در محیطی خشک و خنک نگهداری شود به این ترتیب علاوه بر تاثیر مطلوب تر، حس خوبی را به شما منتقل و جذب مواد هم سریع تر و بهتر صورت می گیرد.

این یکی از راهکارهای هک اثربخشی ماسک ورقه ای است که آن را سرد نگه دارید مواد تشکیل دهنده برخی ماسک ها به گونه ای هستند که با سرد بودن اثربخشی دو برابر خواهند داشت مثلا ماسک های خنک کننده و التیام بخش همچون ماسک خیار که برای درمان تحریکات و التهابات پوستی استفاده می شوند چنانچه قبل از استفاده در یخچال گذاشته شود تاثیر بهتری خواهد داشت.

این یکی از ده ها ترفندی است که اثربخشی ماسک را دو چندان می کند و به جای استفاده چندین باره از یک ماسک که البته مضر هم هست، می توانید از این ترفندهای آرایشی کمک بگیرید. اگر این ترفندها خوشتان آمده سری به رنگدونه بزنید.

 

عوارض استفاده غیر اصولی از ماسک ورقه ای

تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که اگر از یک ماسک ورقه ای چندین مرتبه استفاده کنید چه بلایی سر پوست خود می آورید؟ اصولا استفاده از ماسک های ورقه ای گامی موثر در راستای آبرسانی و سلامت پوست است اما استفاده غیراصولی از آن ها می تواند دارای اثری معکوس و آسیب زا باشد مثلا پوست دچار مشکلاتی همچون تحریک و التهاب و خشکی خواهد شد.

چند اشتباه رایجی که کاربران در استفاده از ماسک های ورقه ای مرتکب می شوند به شرح زیر است:

  • عدم نگهداری اصولی ماسک: ماسک ورقه ای حتما می بایست در محیطی خشک و خنک نگهداری شود.
  • زمان گذاشتن ماسک ورقه ای: بهترین زمان گذاشتن ماسک روی صورت شب قبل از خواب و صبح ها قبل از آرایش است. بهتر است بعد از زدن ماسک در معرض نور خورشید نباشید چرا که پوست در حساس ترین حالت ممکن قرار گرفته و در حالت ترمیم خود است.
  • شست و شوی صورت بعد از برداشتن ماسک: پس از برداشتن ماسک به هیچ عنوان اسانس باقی مانده روی صورت را نشویید به آن زمان دهید تا جذب پوست شود.
  • عدم توجه به یکبار مصرف بودن ماسک ورقه ای: ماسک ورقه ای یکبار مصرف است و استفاده مجدد از آن تنها منجر به انتقال آلودگی و باکتری به سطح پوست می شود.
  • استفاده مداوم از ماسک: حد اعتدال در هر نوع وسیله مراقبتی باید رعایت شود ماسک ها ماهیتی طبیعی و ترمیم کننده دارند اما با این حال بهتر است یکبار در هفته از ماسک ورقه ای استفاده شود چنانچه تصور می کنید پوست شما آسیب دیده و نیاز به ماسک را احساس کردید تا 2-3 بار در هفته بلا مانع است.

با باقی مانده ماسک ورقه ای چه کار کنیم؟

معمولاً مقدار زیادی سرم اضافی در بسته بندی ماسک ورقه ای باقی می ماند به هیچ عنوان پوشش پارچه ای را مجددا درون بسته بندی قرار ندهید چرا که اسانس را آلوده خواهید کرد. اما می توانید 3 ترنفد زیر را امتحان کنید:

  • اسانس باقی مانده را روی گردن و آرنج ماساژ دهید.
  • می توانید اسانس را به عنوان نرم کننده روی مچ پا و زانو بزنید.
  • اسانس باقی مانده در بسته بندی می تواند در کنار یک ماسک DIY (ورق آماده و خشک بدون اسانس) استفاده شود.

ماسک ورقه ای یکبار مصرف است و اگر به صورت استاندارد و اصولی استفاده شود می تواند به عنوان یک عنصر بسیار اثربخش در روتین هفتگی جا داده شود. این ماسک ها برای بهبود وضعیت پوست، رفع جای جوش و آکنه، درمان خشکی، رطوبت و آبرسانی و درخشندگی پوست بسیار موثر هستند.

مثلا ماسک ورقه ای عصاره درخت چای برای درمان جوش  آکنه عمل می کند با اسانس اثربخش، آنتی اکسیدان ها و تامین ویتامین های مورد نیاز پوست روند درمانی پوست را تسریع می کند این تنها یک نمونه از اثربخشی صدها نوع ماسک ورقه ای است که شما می توانید با هر بودجه ای آن را تهیه کنید.