SiteLogo

به داشتن بالش طبی توجه کنید تا گرفتار هزینه فیزیوتراپی نشوید!

(دلنیا یوسفی) 15 بهمن 1402
0 3663
بالش طبی

چکیده : چه بالشی برای مشکل گردن درد و کمردرد خوبه؟ بالش موجی طبی برای مشکل کمردرد بهتره یا گردن درد؟ آیا بالش طبی برای مشکل سیاتیک وجود دارد؟

 

یکی از موارد مهم که در انتخاب کالاهای خواب برای داشتن سلامت گردن و کمر اهمیت دارد، انتخاب بالش طبی است. بعد از دقت در خرید تشک استاندارد، باید به معیارهای یک بالش استاندارد انتخاب کنید زیرا هنگام خوابیدن سر و گردن بر روی آن قرار می‌گیرد. از این‌رو بهترین و استاندارترین بالش طبی را طبق عادت فرم خوابیدن و راحتی شما در این مطلب از مجله دواج معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با رعایت کردن اصول درست خوابیدن و انتخاب بهترین بالش سلامتی گردن و آرامش خود را حفظ کنید.

ناگفته نماند که بالش طبی انواع مختلفی دارد و مخصوص عارضه‌های مختلف تجویز می‌شود. در این مطلب ما شما را با تعدادی بالش طبی و ویژگی آن‌ها آشنا خواهیم کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

چگونه یک بالش طبی خوب را تشخیص دهیم؟

بالش طبی، در واقع نوعی بالش درمانی است که برای بهبود کیفیت خواب و محافظت از سر وگردن طراحی و ساخته شده است. هر قسمتی از بدن که در معرض آسیب قرار گرفته باشد، امکان فشار بر ستون فقرات و شاخه‌های عصبی وجود دارد. بهترین راهکار برای جلوگیری از این دردها و کاهش فشارهای مفصلی، استفاده از بالش‌های طبی است.

بالشت‌های ارتوپدیک برای قرار داشتن گردن در راستای صحیح نسبت به دست وکمر ضروری و بهترین راه پیشگیری از آسیب دیدگی، خشکی و درد کمر است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از درد در ناحیه گردن و یا کمر رنج میبرید بهتر است در بالشت مورد استفاده‌ی خود تجدید نظر کنید.

بالش طبی

بهترین ویژگی‌های بالش مموری فوم هوشمند

همانطور که ثابت شده است، بالش‌های معمولی در طولانی مدت باعث چین و چروک پوست صورت میشود اما جنس بالش‌های طبی پرزدار،  نرم و راحت در کاهش چین و چروک بسیار تاثیر گذار هستند. نقش مهم بالشت طبی فضای بین سر، گردن و کمر را حمایت می‌کند و در هنگام خواب حس خوب و آرامش برای سر و گردن ایجاد می‌کند.

درنهایت در کیفیت روز بعد شما هم تاثیر می‌گذارد؛ قاعدتا اگر شما بعد از بیدار شدن دچار سردرد و گردن‌درد نباشید روز پرانرژی‌تری را شروع خواهید کرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بالش استاندارداین است که در هنگام خواب از تجمع مایعات در اطراف چشم و پف زیر آن جلوگیری می‌کند.

 

فواید استفاده از بالشت‌های طبی استاندارد

مزایای بالشت‌های طبی و تاثیری که بر کیفیت خواب شما دارند را نمی‌توان نادیده گرفت. در موارد زیر به ویژگی‌های دقیق‌تر آن اشاره می‌کنیم تا بلکه شما برای حفظ سلامتی خود به تعویض بالش خود ترغیب شوید؛

۱.بهبود و کیفیت بهتر شدن خواب

۲.پیشگیری از تشدید درد و تسکین درد در قسمت آسیب دیده

۳.هماهنگی بین ستون فقرات و سرو گردن

۴.جلوگیری از ایجاد آرتروز

۵.تسریع گردش خون در قسمت های بدن

۶.جلوگیری از درد و ناراحتی درد در سرشانه

۷.پیشگیری از خروپف

۸.پیشگیری از خستگی و گفتگو پس از خواب

در این لینک میتوانید فیلم توضیحات جامع در مورد فواید بالش طبی و نحوه انتخاب صحیح آن را مشاهده کنید

8 مدل بالشت‌ ارتوپدیک و طبی، تضمین تندرستی و خواب باکیفیت

بالشت‌های ارتوپدیک انواع مختلفی دارند و شما علاوه‌بر جلوگیری از گردن‌درد، آرتروز و دیسک گردن می‌توانید برای بهبود و جلوگیری از سایر مشکلات جسمی همانند سیاتیک، هموروئید و … از این نوع بالش‌های طبی هوشمند استفاده کنید. در ادامه با انواع کالاهای خواب طبی جهت داشتن خواب با کیفیت و ستون فقرات سالم آشنا شوید.

1.   بالشت مموری فوم با الیاف طبی رویه پفکی

بالش استاندارد طبی رویه پفکی از سه لایه پارچه صد در صد پنبه خالص طراحی شده و داخل این بالش از الیاف هالو که در نوع خود بی نظیر است پر شده بافت رویه این بالش پنبه دوزی به روش اولتراسونیک که با فایبر یا الیاف درجه یک انجام شده و در ابعاد 50در 70 سانتیمتر است. این مدل  مخصوص افرادی است که با مشکلات سر و گردن و دیسک گردن دست و پنجه نرم می‌کنند. این بالش به راحتی درد در این ناحیه را تسکین می‌دهد.

2.   بالش طبی ، مدل موج‌دار

بالش طبی موج‌دار مخصوص افرادی است که به پهلو می‌خوابند و همین باعث ایجاد فاصله خالی بین سر و شانه می‌شود. بنابراین این نوع متکا، فضای خالی را پر می‌کند و توازن را در بدن ایجاد می‌کند. بهترین بالش برای این مورد مدل موج‌دار گرین رست است که در دو سایز موجود می‌باشد.

بالش طبی

بدن هر فرد در این فضای خالی متفاوت است؛ این بالش ارگونومیک به حفظ حالت ستون فقرات به شما کمک می‌کند. ارتفاع این مدل بالشت طبی در دوسر آن یکسان نیست، موج کوتاه و بلند این بالش باعث آرامش و راحتی خواب، کاهش درد آرتروز و دیسک گردن می‌شود. داخل آن با الیاف اسفنج مموری فوم پر و رویه پارچه بالش از جنس گردباف پنبه ای تشکیل شده است و دارای یک زیپ است که قابلیت شستشوی راحت را هم دارد.

 

 ۳- بالشت مموری فوم مدل کلاسیک

قابل ذکر است این نوع بالش به شکل مدل بالش‌های معمولی طراحی شده است؛ اما از فوم ویسکوپر شده و بسیار نرم، لطیف و منعطف است. مهم‌ترین ویژگی، این بالش خاصیت برگشت‌پذیری به حالت اول را دارد. باعث کاهش دردهای پشت، حرکت در خواب و کاهش خروپف می‌شود. روکش بالش طبی رست مدل کلاسیک از پارچه نرم، لطیف و پنبه‌ای و باعث گردش هوا در نهایت کاهش تعریق می‌شود؛ برای شما ایجاد حساسیت و آلرژی نمی‌کند. این بالش مخصوص افرادی که شانه‌های پهن دارند و درشت اندام هستند؛ همچنین تمایل به بالش‌های بلند در زیر سر دارند.

۴-   بالش زیر نشیمن طبی

همانطور که می‌دانید نشستن طولانی روی صندلی و استفاده از صندلی‌های غیر استاندارد به مرور در زمان طولانی باعث مشکلات ستون فقرات، گردن و درد در قسمت نشیمنگاه خواهد شد. بنابراین برای پیش گیری از این مشکلات بهتر است از این نوع بالش استفاده کنید.

این بالشت پزشکی طبی مخصوص  است که به مدت طولانی پشت میز و روی صندلی می‌نشینند؛ پیشنهاد می‌کنم با سبک زندگی امروز برای جلوگیری از آسیب به انتهای ستون فقراتتون از بالشت استفاده کنید. ویژگی خاص این نوع بالشت ارتوپدی، برای جلوگیری از فرسایش و ساییدگی مهره‌های کمر است. داخل این بالشت از فوم مرغوب و با کیفیت پر شده که نرم، راحت و قابلیت انعطاف‌پذیری دارد و باعث تسکین درد پشت و دیگر مشکلات نشیمن می‌شود.

بالش طبی

خرید ست زیرنشیمن طبی و پشت کمری طبی مخصوص صندلی های اداری

   بالش طبی و محافظ دنبالیچه و هموروئید

بالش طبی دنبالیچه یکی از موثرترین بالشت‌های ارتوپدیک است که برای کنترل درد مزمن دنبالیچه و بواصیر طراحی شده است. استفاده از این بالش طبی سبب کاهش درد دنبالیچه و مشکلات مربوط به آن می‌شود. قطعا نشستن زیاد و نامناسب، درد این ناحیه و هموروئید را تشدید می‌کند و این کالا می‌تواند به شما کمک کند. بیماران دارای بواسیر و درد لگن که مجبورند برای مدت طولانی بشینند بهتر است خرید این بالشت را در اولویت‌های روزمره قرار دهند.

 

۵-   بالش طبی و پزشکی مدل موج دار پلاس

این متکای مموری ارتوپدیک با علم از تکنولوژی جدید از دو لایه تهیه شده که لایه زیرین پلی اوره تان ساخته شده که باعث شده در هنگام خواب پیش از حد به سمت داخل مایل نشوید و ستون فقرات در یک راستا قرار میگیرد و همین امر باعث شده تا تنفس طبیعی فرد انجام شود و از خروپف جلوگیری میکند و یکی دیگر از ویژیگی این بالش طبی تسکین درد های عضلانی و آرتروز در بلند مدت میشود.لایه رویی آن از فوم هوشمند وداخل بالش از فومی پرشده است که در هنگام بر داشتن سر از روی آن به حالت خودش بر میگردد. و متناسب با عرض سرشانه طراحی شده است و تسکین دهنده درد سرو گردن و ستون فقرات و دردهای کمری میباشد.

۶.   بالشت ارتوپدی کلاسیک پلاس دکتر بیست

یکی از موارد تعیین کننده خواب مناسب، برای حقظ سلامت بدن بالش استاندارد است. بالشت کلاسیک پلاس دکتر بیست شانه و گردن را به راحتی در بر می‌گیرد و از آن در برابر صدمات سر و گردن محافظت می‌کند. این مدل متناسب با گودی گردن و شانه‌ی ما می‌باشد و باعث نشاط و راحتی جسم در هنگام بیدار شدن می‌شود. همینطور خاصیت برگشت پذیزی بالایی دارد؛ طراحی خاص این نوع کالای خواب سبب کاهش درد مزمن پشت  سر و گردن می‌شود و از سردردهای صبحگاهی جلوگیری می‌کند. طبق سلیقه مصرف‌کنندگان و با توجه به مشکلات مختلف موجود، الیاف داخل آن از فوم سفت و نرم پر شده است.

۷.   بالش زانویی طبی دکتر بیست

این بالش مخصوص افرادی است که بیشتر به سمت پهلو می‌خوابند و تمام وزن بدن در هنگام خواب به پهلو روی زانوها ایجاد می‌شود. این فرم خوابیدن بدون قرار دادن بالشت بین زانوها، با گذشت زمان به ساییده شدن زانو منجر خواهد شد. یکی دیگر از مضرات خواب به پهلو فشار زیاد بر ستون فقرات می‌باشد و سبب می‌شود شما دچار گرفتگی رگ سیاتیک شوید.

بالش طبی

بهترین راهکار پیشنهادی ما به شما، انتخاب بالش طبی زانویی دکتر بیست است که تمام مشکلات در زانو را برای شما رفع می‌کند. جنس فوم داخلی این بالش از مموری فوم تشکیل شده است و روییه‌ی این بالش نرم‌، راحت و ضد حساسیت است. به خصوص این مدل بالش هوشمند مموری فوم برای خانوم‌های باردار بهترین گزینه محسوب می‌شود. این مدل به واسطه جدا نگه داشتن پاها از یکدیگر و جدا بودن قوزک و مچ پا از دیسسک و درد کمر جلوگیری می‌کند.

 

7.   بالش طبی دور گردن مموری فوم

دورگردنی طبی بیشتر جهت پیشگیری از آسیب‌هایی چون آرتروز گردن و مراقبت از گردن در هنگام مسافرت با ماشین یا اتوبوس حتی هنگام نشستن در هواپیما و یا نشستن روی صندلی هنگام کار با سیستم است. این بالشت‌های ارتوپدی دورگردنی فشار وارد به ماهیچه‌ی گردن، کمر و همچنین مهره‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد. فوم داخل این بالش 100% از مموری فوم پرشده و رویه آن دارای یک زیپ که برای شستشوی روکش آن چندان چالش نداشته باشید. همچنین مجبور نباشید بالشت را به طور کلی شستشو کنید و عمر مصرق آن کم شود. در نهایت در طول روز و در هنگام کار به راحتی سبب گردش هوا و رفع خستگی می‌شود.

8.   بالش سوپر لوکس چهار لایه با الیاف توپی

بالش سوپر لوکس از الیاف سه لایه‌ی توپی یا فیبری با رویه اولتراسونیک پرشده؛ این محصول با پارچه‌ای دارای بافت پنبه‌دوزی برای خوابی راحت طراحی شده است. نوع دوخت این بالش ساده و در ابعاد 50در70 می‌باشد که اغلب در هنگام خرید بالشت باید به سایز تخت و تشک خود نیز دقت کنید. این مدل بالشت مموری طبی از الیاف متراکم و حلاجی شده تهیه شده و حس یک خواب بی‌نظیر و راحت را برای مصرف کننده ایجاد می‌کند. الیاف داخلی بالش به صورت توپی طراحی شده و لطافت آن تسکین دردهای سر و گردن ، ستون فقرات است.

  در آخر لازم به ذکر است که برای خرید ارزان انواع این بالش ها، شما به راحتی می‌توانید از سایت دواج با گارانتی ۳ساله خریداری کنید