SiteLogo

4 مورد از تاثیرگذارترین درمان های سنتی و خانگی درد لگن

(دلنیا یوسفی) 09 بهمن 1401
0 1691
تاثیرگذارترین درمان های سنتی و خانگی درد لگن

از رایج‌ترین عارضه‌ها در میان مردم، مخصوصا افرادی با میانگین سنی بالا درد در نواحی لگن است. بروز اختلال در زمان راه رفتن، نشستن و برخواستن و … در نواحی مانند باسن، کشاله، ران، عمق لگن را بعنوان اصلی‌ترین علائم بروز این عارضه در افراد می‌دانند. استفاده از درمان‌های سنتی برای درد لگن در منازل از قدیم تا به امروز مرسوم بوده است.

البته در نظر داشته باشید که استفاده از این روش‌ها به صورت مقطعی درد را درمان کرده و با گذشت زمان استفاده از این روش‌ها کارساز نبوده و مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه و استفاده از توصیه‌های او کارساز است. در این مقاله از شرکت تجهیزات پزشکی برجیس سعی داریم تا شما را با بهترین روش‌های درمان سنتی درد لگن آشنا کنیم.

تاثیرگذارترین درمان های سنتی و خانگی درد لگن

معرفی روش‌های سنتی درمان درد لگن

در همین ابتدای توضیحات بگوییم که درصورت مشاهده این 2 حالت که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم، حتما به پزشک مراجعه کرده و روش‌های درمان سنتی لگن را به عنوان راه اصلی انتخاب نکنید.

  • در صورتی مشاهده التهاب و قرمزی و حتی احساس گرما ناگهانی در اطرف مفصل
  • در صورتی که در زمان خواب در این ناحیه از بدن احساس درد ناگهانی کردید

پس در صورت بروز هرکدام از 2 مورد بالا سریعا از طریق مراجعه به پزشک روند درمانی خود را شروع کنید.

به طور کلی روش‌های مرسوم برای درمان این عارضه توسط پزشکان، روش‌های غیر جراحی مانند ورزش و حرکات خاص، مصرف داروهای تقویتی و انواع مکمل، پیاده سازی تکنیک‌های مخصوص فیزیوتراپی لگن توسط یک فیزیوتراپیست و همچنین عمل جراحی است.

اما در برخی شرایط که عارضه درد لگن شما جدی نباشد پزشک درمان‌های سنتی را پیشه خواهد گرفت. در ادامه به معرفی برخی روش‌ها برای درمان سنتی درد ناحیه لگن خواهیم پرداخت.

ماده شیمایی کپسایسین

این ترکیب شیمیایی از جمله اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده انواع فلفل قرمز و سبز می‌باشد و از این دو می‌توان به عنوان اصلی‌ترین منبع برای دریافت کپسایسین نام برد. حذف ماده p (نوعی انتقال دهنده عصبی) در افراد از جمله ویژگی‌های این ترکیب شیمیایی می‌باشد.

همانطور که مشخص است با حذف ماده P انتقال سیگنال‌های عصبی ناشی از درد لگن به مغز دچار اختلال شده ور درد تا حدودی کنترل می‌شود. این ترکیب به صورت جذبی بوده و با استفاده از دستور زیر آن را آماده و در ناحیه مشخص استفاده کنید.

ترکیب شامل پودر فلفل قرمز هندی و روغن زیتون است. به این صورت که مقداری از این پودر را داخل روغن زیتون ریخته و روی گاز قرار می‌دهد. شعله را تا زمان ترکیب شدن کامل این 2 ماده روشن نگه دارید. سپس محلول بدست آمده را در ناحیه از لگن که بیشتر درد در آن احساس می‌شود، به آرامی مالش دهید.

تاثیرگذارترین درمان های سنتی و خانگی درد لگن

استفاده از زنجبیل برای تسکین درد لگن

تولید ماده لوکوترین در بدن را می‌توان همواره از اصلی‌ترین دلایل بروز التهاب در مفاصل دانست. خود زنجبیل و عصاره آن عاملی مهم در کنترل تولید لوکوترین در بدن است. همچنین زنجبیل ماده‌ای سرشار از اسید سالیسیلات است که با ورود به بدن تبدیل به اسید سالیسیلیک خواهد شد.

این ماده از اصلی‌ترین ترکیبات دارو آسپرین است که شما با مصرف زنجیل آن را وارد بدن خود کرده‌اید. در نتیجه ورود آن به بدن، اتصال بین این اسید و آنزیم‌های موجود در سلول‌های بدن رخ داده و نتیجه این اتصال جلوگیری از تولید پروستاگلاندین خواهد بود.

پروستاگلاندین از جمله موادی شیمیایی موجود در بدن است که موجب التهاب در مفاصل شده و همچنین وظیفه ارسال سیگنال درد به مغز را دارد.

کاهش وزن

بیماری‌‎هایی که به دلیل افزایش وزن در افراد بروز می‌کند غیر قابل شمارش است. در نتیجه درد لگن را نیز می‌توان از دلایل افزایش وزن در افراد دانست. پس کاهش وزن را می‌توان از اصلی‌ترین روش‌های درمان سنتی درد لگن دانست.

بدیهی است که با کاهش وزن فشار وارده بر مفاصل این ناحیه کاهش پیدا کرده و درد و عارضه تا حدودی کنترل خواهند شد.

این روش را میتوان از اصلی‌ترین پیشنهادات فیزیوتراپیست‌ها در کنار خرید و استفاده از انواع دستگاه فیزیوتراپی خانگی دانست. شما عزیزان می‌توانید به منظور آشنایی بیشتر با دستگاه‌ها و همچنین مشاهده لیست قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی به آدرس داده شده مراجعه کنید.

تاثیرگذارترین درمان های سنتی و خانگی درد لگن

تمرینات ورزشی

ورزش و استفاده از تمرینات ورزشی به منظور درمان دردهای عضلانی و مفاصل از قدیم تا به امروز یکی از پیشنهادهای پزشکان بوده است. برای درمان درد لگن هم انجام تمرینات ورزشی می‌تواند یکی از راه‌های درمان به حساب بیاید.

درست است که بالا و پایین رفتن از پله یا فعالیت‌های شدید می‌تواند موجب شدت گرفتن آسیب شود، اما بدون فعالیت بودن قطعا به همان اندازه مضر است. باید توجه داشته باشید که انجام تمرینات ورزشی در کنار فیزیوتراپی کمر می‌تواند حداکثر نتیجه را برای شما به دنبال داشته باشد.

تمرینات ورزشی و فیزیوتراپی باید زیر نظر پزشک متخصص و با مشورت او انجام شود تا آسیب دیگری به فرد وارد نشود.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم روش های سنتی درمان درد لگن را برای شما شرح دهیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید درد خود را در خانه و بدون روش‌های تهاجمی بهبود بخشید. برخی از این روش های درمان سنتی شامل تمرینات فیزیوتراپی و ورزشی، کاهش وزن، زنجبیل و… هستند.

منبع