SiteLogo

بهترین شامپو برای موهای کراتینه شده

0 807
بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اخیراً کراتینه را به عنوان راه حلی برای از بین بردن موهای موج دار، خشک و آسیب دیده انتخاب کرده اید، دغدغه امروز شما احتمالا انتخاب بهترین شامپو کراتینه برای موهایتان است. موهای کراتینه شما می تواند تا شش ماه دوام بیاورد، به شرطی که روش مراقبت از موهای خود را تغییر دهید و ماسک و شامپوی مناسب را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین شامپوهای کراتینه شده و روش های مراقبت از آنها آشنا کنیم تا به شما در حفظ بهترین پوشش کراتینه موهایتان کمک کند.

 

چرا از شامپو کراتینه استفاده کنیم؟

شامپوها اغلب حاوی سولفات و سدیم (نمک) هستند که کراتین را از بین می برند. به همین دلیل، استفاده از این شامپوهای نامناسب تنها زمان و هزینه ای را که برای کراتینه کردن موهای خود صرف کرده اید، هدر می دهد. برای اطمینان از نرمی و سلامت موهای خود باید از شامپوهای کراتینه استفاده کنید. علاوه بر این شامپوی موی کراتینه شده ماندگاری و اثر کراتینه را افزایش داده و ایده آل ترین گزینه است.

بهترین شامپو بعد از کراتینه مو چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که قبلا گفتیم، برای شستن موهای کراتینه شده نباید از شامپوهای تند معمولی استفاده کنید. این شامپوها کراتین مو را از بین می برند بنابراین اولین معیار برای انتخاب بهترین شامپو بعد از کراتینه مو باید بدون سولفات باشد. زیرا سولفات ها صابون های قدرتمندی برای موهای کراتینه شده هستند. بسیاری از شامپوهای موجود در بازار حاوی سولفات هستند و کف زیادی تولید می کنند، در حالی که شامپوهای بدون سولفات کف زیادی روی مو ایجاد نمی کنند. از طرفی محصولات و شامپوهایی که حاوی نمک یا کلرید سدیم هستند نیز برای موهای کراتینه شده مضر هستند و می توانند مواد کراتین را در خود حل کرده و موها را به حالت اولیه بازگردانند.

بهترین شامپو موی کراتین غنی شده با پروتئین و اسیدهای آمینه و حاوی روغن های طبیعی، عصاره های گیاهی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها. به عنوان مثال، برخی از این شامپوها حاوی روغن آرگان به عنوان حالت دهنده، نرم کننده و محافظ مو هستند. اسیدهای آمینه و ویتامین ها باعث تقویت مو و بازسازی و ترمیم کراتین مو می شوند.

رعایت این نکات هنگام خرید شامپوی موی کراتینه شده باعث می شود این محصول روی موهای شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و از موهای صاف، براق و مرتب خود لذت بیشتری ببرید.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

بهترین شامپو موی بدون سولفات خارجی؟

1- شامپو روغن آرگان تقویت کننده موهای کراتینه شده تیوتیما

برند حرفه ای ایتالیایی تیوتیما شامپویی برای موهای کراتینه شده ساخته است که علاوه بر پاکسازی مو با فرمولی ملایم، آن را با روغن آرگان تقویت می کند. این محصول بدون پارابن و سولفات، شامپوی خوبی برای شستشوی کامل موها با کراتینه بدون آسیب رساندن یا از بین بردن کراتین از روی مو است.

روغن آرگان موجود در این محصول موها را آبرسانی و ترمیم می کند تا طراوت و شادابی مورد نیاز مو را به آن ها بدهد. این روغن متعلق به کشور مراکش است و یکی از با کیفیت ترین روغن های آرگان در جهان است. آرگان علاوه بر تقویت و تغذیه مو، تارهای مو را در برابر نور خورشید، گرما و خشکی مقاوم می کند.

ویتامین های ارزشمند موجود در این محصول شامل ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، امگا 6 و 9 به همراه اسیدهای چرب مفید و آنتی اکسیدان ها موهای کراتینه شده را کاملا تغذیه می کند. این شامپو بدون سولفات تیوتیما همچنین از روغن ماکادامیا، روغن درخت چای و کره شی استفاده می کند که باعث افزایش انعطاف و درخشندگی مو می شود.

توصیه می کنیم از شامپو روغن آرگان تقویت کننده مو کراتین تیوتیم همراه با این برند ماسک روغن آرگان تقویت کننده مو کراتینه استفاده کنید.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

2-شامپو بیوتین و ب-کمپلکس او جی ایکس

یکی دیگر از محصولات بدون سولفات برجسته OGX شامپو بیوتین کلاژن اوجی ایکس است که برای ترمیم و ضخیم کردن موها طراحی شده است. از آنجایی که حاوی مواد شوینده و سولفات قوی (مانند SLS) نیست، می توان از آن برای شستن موهای کراتینه شده نیز استفاده کرد. بیوتین و کلاژن استفاده شده در این شامپو بدون سولفات به ترمیم ساختار مو کمک می کند.

از آنجایی که موهای کراتینه شده هر چقدر هم که به خوبی مراقبت شوند، در نهایت پس از مدتی نیاز به ترمیم و کراتینه شدن مجدد دارند، این شامپو می تواند این نیاز را به تاخیر بیندازد. زیرا کلاژن و بیوتین به تولید کراتین توسط فولیکول های مو کمک می کند و به آرامی موها را ترمیم و بازسازی می کند. این محصول دارای اسیدیته مناسب برای پوست سر و مو بوده و ماده  نگهدارنده پارابن در این محصول وجود ندارد.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

3-شامپو ماوی  شی باتر

این شامپو برای تقویت و آبرسانی قوی مو بسیار مناسب است و ساخت کشور آمریکا است و موهای آسیب دیده را تقویت و ترمیم می کند. این محصول برای افرادی که موهای خشک و آسیب دیده دارند ایده آل است. ترکیبات این شامپو فاقد سولفات و مواد شوینده قوی، پارابن و سیلیکون و رنگ های مصنوعی می باشد بنابراین بهترین گزینه ممکن برای شستن موهای کراتینه شده خواهد بود.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

4-شامپو کراتینه بدون سولفات پرفکت لاین

شامپو کراتینه سولفات بدون سولفات پرفکت لاین یکی از بهترین شامپوهای موجود در بازار است که می تواند برای انواع موها به خصوص کراتینه شده بسیار مفید باشد و به ماندگاری آن کمک کند. این شامپو از موخوره و گره خوردن موها جلوگیری می کند و از شوره سر جلوگیری می کند.

5-شامپو بدون سولفات، روغن کراتین اوجی ایکس

این محصول با روغن کراتین به لایه های مو نفوذ کرده و آنها را به خوبی ترمیم می کند. از آنجایی که در فرمول این محصول OGX از سورفکتانت سولفاته استفاده نمی شود، می توان از آن برای شستشو و تقویت موهای کراتینه شده نیز استفاده کرد. همچنین موها با روغن آرگان موجود در این شامپو تغذیه، آبرسانی و مقاوم می شوند.

شامپو روغن کراتین اوجی ایکس از پارابن یا سولفات استفاده نمی کند و می تواند اسیدیته یا P را به سطح طبیعی مو و پوست سر برساند.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

6-شامپو روغن آرگان مراکشی اوجی ایکس

شامپو روغن آرگان مراکش یکی از مهمترین محصولات تولید شده توسط شرکت آمریکایی OGX می باشد که با فرمولاسیون و ترکیبات قوی خود مورد توجه مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفته است. این ترکیبات   به تارهای مو نفوذ کرده و ضمن آبرسانی به آن، نرمی و استحکام ساقه مو را افزایش می دهد. شامپو روغن آرگان مراکشی اوجی ایکس همانطور که از نامش پیداست حاوی روغن آرگان غنی شده برای آبرسانی به مو و افزایش استحکام و درخشندگی مو است. استفاده منظم از این شامپو پس از مدت زمان معینی منجر به ترمیم، بازسازی و تقویت مو می شود.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

7-شامپوهای بدون سولفات هربرست

شامپوهای قدرتمند و مغذی هیربرست مو نیز فاقد سولفات هستند و می توان از آنها برای پاکسازی و تقویت ملایم موهای کراتینه شده استفاده کرد. شامپو و نرم کننده هبربرست، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مغذی مو، فاقد پارابن یا سورفکتانت سولفات است. بنابراین گزینه ای مطمئن و سالم برای این نوع موها هستند.

روغن نارگیل و روغن آووکادو موها را به خوبی هیدراته کرده و کراتینه را صاف می کند تا در برابر آسیب و کشیدگی مقاوم تر شود.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

8-شامپوهای برند Maui

شامپوهای برند آمریکایی حاوی ترکیبات مضر یا حساسیت زا مانند پارابن، روغن های معدنی، سیلیکون، رنگ های مصنوعی و سولفات ها از جمله SLS نیستند. بنابراین می توان از این شامپوها برای استحمام مو با کراتین استفاده کرد. این محصولات همچنین اسیدیته پوست و مو را متعادل می کنند تا از تغییرات قابل توجه pH که بر سلامت پوست و سلول های مو تأثیر می گذارد، جلوگیری کنند.

این شامپوها از گیاهان و میوه های مفید مناطق استوایی برای درمان مشکلات و رفع نیازهای اولیه مو (مانند آبرسانی، تغذیه و حالت دهنده) استفاده می کنند. محصولات سودمند برند مائوی نیز انتخاب خوبی برای طرفداران حقوق حیوانات است، زیرا این شامپوها بدون ظلم هستند و برای اندازه گیری ایمنی و سلامت محصول روی حیوانات آزمایش نشده اند. برای حفظ کراتینه مو می توانید از شامپوهای بدون سولفات برند Maui استفاده کنید.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده

9-شامپو شیر نارگیل اوجی ایکس

 شامپو شیر نارگیل OGX فاقد سولفات و پارابن است که مناسب برای صاف کردن و تغذیه موهای کراتین شده است. شیر نارگیل و روغن نارگیل همراه با پروتئین های سفیده تخم مرغ موجود در فرمولاسیون این محصول، موهای کراتینه شده را به خوبی تغذیه کرده و از آن در برابر ریزش مو و شوره سر مراقبت می کند.

از طرفی ویتامین ها و پروتئین های موجود در این ترکیب از شکنندگی و خشکی موها جلوگیری می کند.

بهترین شامپو و ماسک مو برای موهای کراتینه شده