SiteLogo

توصیه های ساده و کاربردی برای کاهش وزن

0 327
زندگی-رژیم-غذایی

راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد؛ اما بیشتر آنها باعث گرسنگی و عدم رضایت‌تان از خوردن خواهند شد. اگر اراده‌‌ای آهنین نداشته باشید، گرسنگی موجب خواهد شد برنامه‌ی رژیم و کاهش وزن‌تان را فورا کنار بگذارید. اما برنامه‌ای که به شما ارائه می‌دهیم:

  • اشتهایتان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • کاهش وزن سریع خواهید داشت، بدون گرسنگی.
  • هم‌زمان سلامت سوخت‌و‌ساز بدن‌تان بهبود می‌یابد.

رژیم غذای

غذاهای آماده و رستورانی را فراموش کنید

بارها گفته ایم و بازهم تکرار می کنیم که برای داشتن تناسب اندام ، جلوگیری و رفع چاقی و اضافه وزن و سلامتی تا حد ممکن از مصرف غذاهای آماده پرهیز کنید ، بهتر است زمانی را خاص تهیه غذای سالم و البته کم چرب در منزل درنظربگیرید و باور داشته باشید که به مرور زمان متوجه تغییر در سلامت و وزن خود خواهید شد .

نوع شیرهای مصرفی را گسترش دهید

امروزه تنوع در طعم و مزه ی شیر به شما این امکان را داده است که اگر نسبت به مصرف شیر ساده حساسیت دارید به راحتی طعم های مختلف آن را امتحان کنید ، برای شمایی که تناسب اندام هدف سال جدیدتان است شیر سویا و شیر بادام بهترین مورد خواهد بود.

توصیه-کاهش-وزن

 مصرف قند و کربوهیدرات را کم کنید

مهم‌ترین بخش این برنامه، کاهش مصرف قند و کربوهیدرات است. اینها غذاهایی هستند که تولید انسولین را افزایش می‌دهند. خوب است بدانید که انسولین، اصلی‌ترین هورمون ذخیره‌ی چربی در بدن است. وقتی انسولین کاهش می‌یابد، ذخایر چربی آزاد می‌شوند و بدن این چربی‌ها را به‌جای کربوهیدرات می‌سوزاند.

خواب هم نقش مهمی در لاغری شما دارد. داشتن خواب منظم و کافی، یکی دیگر از راهکارهای لاغری و کاهش وزن در افرادی است که زمان کافی برای ورزش کردن و پیاده روی ندارند، برای این کارباید هر شب حداقل بین ۷ الی ۸ ساعت استراحت در ساعت معین داشته باشید تا بدن شما زمان کافی برای از بین بردن سموم، ترمیم بافت ها و ماهیچه سازی داشته باشد.

خوردن میوه هم یکی دیگر از روش های لاغری و کاهش وزن در افراد است، میوه هایی مانند موز، سیب، کیوی، پرتقال و نارنگی وبه طور کلی میوه های مرتبط با هر فصل از سال، می توانند برای لاغری و کاهش تمایل به مصرف خوراکی های شیرین مورد استفاده قرار بگیرند، حتی بو کردن برخی از میوه ها نیز می تواند باعث احساس سیری کاذب و بی علاقگی به مصرف خوراکی شود. 

تاثیر-عاتوصیه-کاهش-وزندت-غذایی-بر-تناسب-اندام

 در هر وعده غذایی‌ پروتئین بخورید

پروتئین شما را سیر نگه می‌دارد، به‌خصوص در مقایسه با زمان‌هایی كه در وعده غذایی‌تان كربوهیدرات و چربی بیشتری وجود دارد. این عادت غذایی هم باعث حفظ بافت عضلانی بدن می‌شود و هم به سوختن چربی‌ها كمك می‌كند بنابراین همیشه مطمئن باشید منابع پروتئینی مانند فرآورده‌های دریایی، گوشت قرمز بدون‌ چربی، سفیده تخم‌مرغ، ماست، پنیر، سویا، انواع مغزها و لوبیا در وعده اصلی یا میان‌وعده‌هایتان وجود دارد.

قبل از هر وعده غذایی آب یا چای گیاهی بخورید.

آب سبب هضم سریع می شود. همچنین معده شما را پر می کند و تضمین می کند که شما کمتر بخورید. بر اساس یک مطالعه اخیر، نوشیدن ۱۷ اونس آب می تواند به طور قابل توجهی متابولیسم بدن را در ۱۰ دقیقه افزایش دهد. این معادل ۱۷۴۰۰۰ کالری سوزاندن و یا ۵ پوند کاهش وزن در یک سال است. اگر شما به نوشیدنی های شیرین عادت دارید، می توانید یک تکه لیمو ترش را در بطری آب خود اضافه کنید تا عطر و طعم آن را تغییر دهید. مردان باید روزانه ۳ لیتر آب بنوشند در حالیکه زنان نیاز به مصرف ۲،۲ لیتر آب در روز دارند. اگر نوشیدن یک لیوان آب قبل از وعده غذایی برایتان دشوار است، می توانید یک لیوان آب را کم کم بنوشید. نوشیدن یک فنجان چای سبز نیز می تواند به از دست دادن وزن کمک کند.

timthumb

خنده درمانی

خنده به عنوان بهترین دارو در نظر گرفته می شود زیرا اعصاب را آرام می کند و سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. همچنین می تواند به سوختن کالری کمک کند. زیرا خندیدن خوب باعث ورزش طبیعی قلب و عروق از داخل می شود، بنابراین ضربان قلب و گردش خون شما افزایش می یابد و همچنین عضلات شکمی شما را تکان می دهد. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خنده می تواند حدود ۵۰ کالری بسوزاند که سبب کاهش وزن ۴/۴ پوند در یک سال می شود. موضوع خنده  مهم نیست!