SiteLogo

بهترین مرکز گفتار درمانی در تهران

0 209
گفتار درمانی در تهران

اختلالات گفتاری از جمله مشکلاتی بوده که در میان بزرگسال و کودکان رایج است. در واقع مشکلات گفتاری شامل انواع مختلفی بوده که هر یک از آن ها نیز دلیل مختص به خود را دارند. مشکل گفتاری در برخی افراد به صورت مادرزادی بوده و برای برخی دیگر به شکل اکتسابی است. در میان روش های مختلفی که برای رفع اختلالات گفتاری وجود دارد، گفتار درمانی اثربخشی بیشتری داشته و به افراد زیادی کمک کرده است. از این رو یافتن بهترین مرکز گفتار درمانی در تهران، بسیار حائز اهمیت می باشد. امروزه کلینیک های توانبخشی متعددی در سراسر تهران تاسیس شده اند و این خدمات درمانی در کلینیک و منزل ارائه می دهند. در این بین سوال پیش می آید که چگونه بهترین کلینیک گفتار درمانی در تهران را پیدا کنیم؟

 

لازم است بگوییم که گفتار درمانی یکی از شاخه توانبخشی که طیف گسترده ای روش ها و تکنیک ها را در بر می گیرد. گفتار درمانی طی جلسات متعددی انجام شده و برنامه خاصی دارد. به عبارت دیگر برنامه درمانی بیماران با یکدیگر تفاوت داشته و حتی تعداد جلسات هر یک از آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. این که کدام تکنیک برای هر یک از مشکلات گفتاری مناسب است، توسط گفتاردرمانگر مشخص می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری را به شما ارائه دهیم.

 

گفتار درمانی چیست و چه تاثیری دارد؟

در ابتدای مطلب نیز گفته شد که بهترین روش درمانی موجود برای بهبود و درمان اختلالات گفتاری، گفتار درمانی است. این متد درمانی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان قابل اجراست. امروزه اختلالات گفتاری در میان افراد بسیار رایج است. از این رو یافتن که مجموعه معتبر و با سابقه در حوزه گفتار درمانی بسیار مهم است. در حقیقت این روش درمانی کمک می کند تا بیماران نقاط ضعف خود در گفتار را حل کرده و روز به روز به توانایی بیشتری در حرف زدن، برسند.

مهم ترین عامل در برقراری ارتباط با دیگران حرف زدن است. زمانی که کودکان و بزرگسالان نتوانند درست صحبت کنند، در برقراری ارتباط  تعامل با دیگران دچار مشکل شده و قطعا دچار انزوا می شوند. عدم توجه به درمان مشکلات گفتاری باعث شده تا افراد در تحصیل، کار و سایر شرایط ها دچار مشکل جدی شوند. گفتار درمانی شامل روش های بیشماری بوده که نقش مهمی را در درمان اختلالاتی نظیر لکنت زبان، آپراکسی و…. ایفا می کند. از این رو بهتر است برای رفع مشکل خود یا سایر اعضای خانواده هرچه زودتر به بهترین مرکز گفتار درمانی در تهران مراجعه کرده و روند درمان را آغاز کنید.

 

گفتار درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بخواهیم به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم همه افرادی که به نوعی در حرف زدن و برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل هستند، به گفتار درمانی نیاز خواهند داشت. گفتار درمانگر ها با توجه به شرایط بیماران ارزیابی آن ها یک برنامه گفتار درمانی اصولی را تنظیم کرده و در طی جلسات مختلفی آن ها را اجرا می کنند. همانطور که گفته شد، نحوه درمان هر یک از بیماران با توجه به نوع مشکل و دلیل آن می تواند متفاوت باشد.

از جمله افرادی که به گفتار درمانی نیاز دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افراد دارای اوتیسم
  • کسانی که دچار لکنت زبان هستند.
  • افرادی که در تلفظ حروف و کلمات مشکل دارند.
  • کسانی که کم شنوایی دارند.
  • افرادی که کم توان ذهنی هستند.
  • افراد دارای شکاف لب و کام
  • کسانی که در خواندن و نوشتن مشکل دارند.
  • افراد مبتلا به آپراکسی
  • کسانی که دچار سرطان دهان یا زبان شده اند.
  • کودکانی که دچار تاخیر در رشد گفتاری هستند.
  • کسانی که بعد از عارضه هایی همانند سکته یا ضربه مغزی دچار مشکل گفتاری و بلع می شوند.
  • بیماران مبتلا به ام اس
  • بیماران مبتلا به پارکینسون
  • کودکان سندروم داون
  • کودکان بیش فعال

تمامی افرادی که دارای شرایط بالا هستند، به خدمات گفتار درمانی نیاز دارند. چرا که این روش درمانی می توانند در درمان و بهبود هرچه زودتر آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

گفتار درمانی در تهران

چه زمانی برای مراجعه به گفتار درمانی مناسب است؟

اگر کوچک ترین نشانه ای از مشکلات گفتاری را در کودک یا سایر اعضای خانواده مشاهده می کنید، بهتر است هیچ زمانی را برای مراجعه به بهترین کلینیک گفتار درمانی در تهران، از دست ندهید. درحقیقت زمان در شرایطی افراد دچار مشکل در گفتار هستند، بسیار مهم است. هرچه روند درمان زودتر آغاز شود، تاثیربخشی بیشتری داشته و در زمان کمتری مشکل های گفتاری رفع می شوند. در حال حاضر اکثر بزرگسالانی که با اختلالات گفتاری سر و کار دارند، از سنین کودکی دچار این مشکل شده و برای درمان آن، اقدامی نکرده اند. لازم است بدانید که درمان در سنین کودکی بسیار راحت تر بوده و باعث شده تا افراد در بزرگسالی اعتماد به نفس حضور در مکان های مختلف را داشته و به راحتی صحبت کنند. از این رو گفته می شود که مراجعه هرچه زودتر به مراکز گفتار درمانی، بسیار مهم است.

 

گفتار درمانی چه قدر طول می کشد؟

در پاسخ به این سوال بایستی گفت که مدت زمان گفتار درمانی اصلا ثابت و مشخص نیست. همانطور که در بخش های قبلی به این موضوع اشاره کردیم، برنامه و تعداد جلسات گفتار درمانی با توجه به تشخیص گفتاردرمانگر بوده و ممکن است برای هر یک از بیماران متفاوت باشد. حتی زمان هر یک از جلسات نیز برای بیماران یکسان نخواهد بود. ممکن است مشکل گفتاری یک بیمار با 10 جلسه حل شده و ممکن است بیمار دیگر به بیش از 20 جلسه نیاز داشته باشد.

 

بهترین مرکز گفتار درمانی در تهران کدام است؟

برای دریافت خدمات گفتار درمانی در تهران، می توانید روی کلینیک تخصصی توانبخشی نسیم مردانی مراجعه کنید. این مجموعه دارای تیم حرفه ای از گفتاردرمانگر های کشور بوده که سالیان زیادیست در حوزه خدمات توانبخشی نظیر کاردرمانی و گفتار درمانی فعالیت می کند. کلینیک نسیم خدمات گفتار درمانی را برای برخی شرایط خاص در منزل و حتی به صورت آنلاین نیز ارائه می دهد.

 

جمع بندی

گفتار درمانی یکی از روش های درمانی بوده که زیر مجموعه های توانبخشی بوده که متشکل روش های متعددی است. برای تاثیر بخشی این روش درمانی لازم است تا به بهترین مرکز گفتار درمانی در تهران مراجعه کنید. در این مطلب به طور کامل در مورد اهمیت گفتار درمانی و نقش آن، توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.