SiteLogo

روتین مراقبت از پوست در تابستان

(دلنیا یوسفی) 12 اردیبهشت 1401
2 1051
روتین مراقبت از پوست در تابستان

قطعا می‌دانید رعایت یک روتین پوستی روزانه در تمامی فصول سال، برای همه افراد بالای 18 سال ضروری و کاربری است. اما با نزدیک‌تر شدن به فصل گرما و تابستان، ضرورت رعایت یک روتین پوستی که مناسب با نوع پوست شما انتخاب شده باشد و همچنین توجه به نکات مراقبت از پوست در تابستان ، ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

زیرا در این فصل پوست تحت تاثیر محرک‌های بسیاری قرار می‌گیرد و احتیاج بیشتری به مراقبت و رسیدگی دارد؛ بنابراین استفاده درست و منظم از محصولات بهداشتی برای صورت در این فصل، اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به حفظ سلامت پوست خود در فصل تابستان اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

اهمیت نکات مراقبت از پوست در تابستان

با شروع فصل تابستان و اوج گرفتن گرمای هوا، مراقبت از پوست صورت و بدن در برابر اشعه فرابنفش خورشید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا با وجود احساس خوشایندی که تابش این اشعه‌ها بر پوست شما به وجود می‌آورند، باید توجه داشته باشید که اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم توجه به نکات مراقبت از پوست در تابستان ، قطعا جبران ناپذیر خواهد بود. اثرات مخرب و جبران ناپذیری مانند:

  • سرطان پوست
  • کک و مک
  • آفتاب سوختگی
  • چین و چروک
  • تشدید جوش و آکنه

بنابراین با مصرف محصولات مراقبتی صورت و بدن، به صورت روزانه، می‌توانید از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر آفتاب مراقبت کنید. این کار با رعایت برخی راه های مراقبت از پوست در تابستان ، که توسط اکثر متخصصین توصیه می‌شوند، به آسانی امکان پذیر است.

روتین مراقبت از پوست در تابستان

 

راه های مراقبت از پوست در تابستان

همانطور که تا به این قسمت گفته شد رعایت نکات مراقبت از پوست در تابستان برای همه افراد، در هر سن و با هر نوع پوستی، بسیار ضروری می‌باشد. به همین دلیل در این قسمت سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نکاتی را که جهت داشتن یک پوست سالم در فصل تابستان باید رعایت کنید، برای شما شرح دهیم. این نکات و توصیه‌ها عبارتند از:

 

استفاده از ضد آفتاب مناسب فصل تابستان را فراموش نکنید

اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصول مختلف سال بر هیچ کس پوشیده نیست، اما نکته‌ای که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، استفاده از ضد آفتاب مناسب با فصل و آب و هوا می‌باشد. بله! همانطور که متوجه شدید برای انتخاب محصولات ضد آفتاب باید به آب و هوای فصلی که در آن هستید، توجه کنید.

به همین دلیل در فصل تابستان که پوست در برابر تابش مستقیم خورشید بیشتر عرق می‌کند، بهتر است از محصولاتی با درصد چربی کمتر استفاده کنید. برای مثال می‌توانید در این فصل یک کرم ضد آفتاب خوب ایرانی با spf 30الی50 را تهیه کرده و مصرف کنید.

 

چربی‌های پوست صورتتان را کنترل کنید

در فصل تابستان به دلیل دمای بالاتر هوا و تعریق بیشتر بدن، طبیعتاً چربی پوست نیز بیشتر از فصول دیگر خواهد بود. برای رفع این مشکل بهتر است یک شوینده یا پا‌ک‌ کننده مناسب پوست خودتان را تهیه کرده و به وسیله آن، تمام چربی‌های اضافی را از روی پوست صورتتان پاک کنید.

روتین مراقبت از پوست در تابستان

 

پوست صورتتان را مرطوب و دهیدراته نگه دارید

بهترین روش برای این کار استفاده از ماسک آبرسان صورت، هنگام خواب و پس از شستشو صورت می‌باشد. همچنین یکی دیگر از راه های مراقبت از پوست در تابستان ، استفاده از اسپری آب بر روی صورت می‌باشد. بهتر است این کار را هنگامی که در برابر اشعه خورشید قرار دارید و به طور کلی در طول روز، انجام دهید.

 

با آرایش کمتر، پوستی سالم‌تر داشته باشید

تمامی لوازم آرایش، هر چند مختصر دارای چربی هستند. در این فصل که چربی پوست به صورت طبیعی بیشتر از فصول دیگر است، توصیه می‌شود برای آسیب رسیدن کمتر به پوست صورتتان و جلوگیری از مشکلات پوستی ناشی از چربی، مانند جوش و آکنه، استفاده از لوازم آرایشی را به حداقل خود برسانید و یا از محصولات آرایشی چند منظور استفاده کنید.

 

به حفظ رطوبت پوست توجه کنید

ضرورت استفاده از مرطوب کننده‌ها را در فصل تابستان جدی بگیرید! تمامی متخصصین پوست و زیبایی، مصرف مرطوب‌کننده‌هایی که دارای فرمول غیر چرب هستند را توصیه می‌کنند. همچنین مطابق نظر متخصصان بهتر است مرطوب کننده‌ای که انتخاب می‌کنید، علاوه بر متناسب بودن با نوع پوست شما، SPF نیز داشته باشد.

 

اهمیت حمام و شستشو بدن را جدی بگیرید

رعایت بهداشت و شستشو بدن در فصل تابستان، به دلیل از بین بردن و پاک کردن تمامی آلودگی‌ها و تعریق بیش از حدی که بدن در این فصل به آن دچار می‌شود، بسیار ضرورت دارد. زیرا این کار باعث جلوگیری از ایجاد جوش، آکنه، بثورات و سایر مشکلات پوستی خواهد شد.

روتین مراقبت از پوست در تابستان

 

از میوه‌ها به عنوان ماسک طبیعی استفاده کنید

برای جلوگیری از مشکلات پوستی که در فصل تابستان، به دلیل تعریق بالا و خشکی پوست، ممکن است برای شما ایجاد شود می‌توانید، از ماسک‌های طبیعی میوه‌های فصلی استفاده کنید. برای این کار میوه‌هایی مانند خیار و شلیل را حلقه حلقه کرده و بر روی پوستتان بگذارید، پس از 20 الی 30 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید و به وسیله یک حوله نرم خشک کنید.

این کار علاوه بر ایجاد شادابی در پوست، از ایجاد کک و مک و لکه‌های پوستی نیز جلوگیری خواهد کرد. البته برای جلوگیری از لکه‌های پوستی در این فصل می‌توانید از ضد آفتاب ضد لک الارو نیز استفاده کنید.

 

مراقب پوست لب‌ها باشید

بیشتر افراد رسیدگی به لب‌ها را در فصل تابستان جدی نمی‌گیرند که نتیجه آن، خشک و حساس شدن پوست لب‌هایشان در این فصل خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است در طی روز از ضد آفتاب‌های مخصوص لب و شب‌ها هنگام خواب، از محصولات مراقبتی لب که حاوی ویتامین هستند، استفاده کنید.